Gå til innhold

IBM T42 på Komplett til 13 500,-. Bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva syns dere om denne prisen på en T42 med disse specs: :hmm:

Produktbeskrivelse IBM ThinkPad T42 2373 - Pentium M 725 1.6 GHz - 14.1" TFT

Dimensjoner (BxDxH) 31.1 cm x 25.5 cm x 2.7 cm

Vekt 2 kg

Lokalisering Norsk / Norge

Mobilteknologi Intel Centrino

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, ThinkLight

Prosessor Intel Pentium M 725 1.6 GHz

Cache-minne 2 MB - L2 Cache

RAM 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM - PC2700 - 333 MHz

Harddisk 40 GB - 5400 opm

Optisk lagring CD-RW- / DVD-ROM-kombinasjon - plug-in modul

Skjerm 14.1" TFT aktiv matrise XGA (1024 x 768)

Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON 7500 - 32 MB

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - CDC - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Inn-enhet Tastatur, TrackPoint, UltraNav

Strømforsyning AC 110/230 V ( 50/60 Hz )

Batteri Litiumion

Gjennomsnittlig driftstid 4.5 time®

Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Fabrikantgaranti 3 års garanti

Og JA! Jeg veit det er dårlig grafikkort. Men det er ikke kjempeviktig for meg. Så lenge det duger til alt annet enn spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt kjøp ja. IBM har vært veldig dyrt.

Eneste aberet med denne maskina er at den mangler firewire, men det kan jo kjøpes til med ekstra PC-kort.

Du betaler en god del for lav vekt og slank design. Det finnes andre løsninger som gir deg mer ytelse for pengene, som Tundra 1557, Zepto 4200, og Komplett 410, men jeg holder en knapp på IBMen for designet og vekta.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvordan komplett kan selge denne maskinen så billig. Vanlig pris ligger på rundt 20000kr.

T42 15" SXGA+ FLEXVIEW koster rundt 26-27 tusen kroner.

Veldig bra pris, hvis det er nøyaktig den samme PCen som selges på andre steder, f.eks. Mamoz/itbutikken.no

Lenke til kommentar

Med normal teknologi/prisutvikling kan det stilles spørsmål om hensikten med den svært gode byggekvaliteten IBM har på bærbare.

En ThinkPad lever mye lenger enn teknologien den representerer.

Har ikke brukeren ekstreme krav til mekanisk styrke , vil nok f.eks Netshop og PS

gi mye mer ytelse til 10.000 enn IBM til 13.500 .

En OEM versjon av XP ligger langt under 1.000 lappen .

Man bør også være klar over svært dyre originaldeler som f.eks nytt batteri .

Men for all del skal det være svart/sterkt/og sært er 13.500 en grei pris .

Lenke til kommentar

utifra std innkjøpspriser så tjener de ca 1000,- på den der.. men regner med at komplett har bedre priser, så derfor tjener de sikkert over 1500,- på den.. men men ., det er nå en ting..

legg merke til skjermen på den du ... XGA er ikke så veldig moro om du skal surfe litt,. og bruke excel, mail , word og slikt., bør vel helst ha sxga mener nå jeg (1400x1050) .. Jeg har det selv, og synes det er ett minimum på laptop, så fremst du ikke har store behov for å ha lav vekt da...

Du har ikke nevnt noe om bruk.. hardwaren i laptoper er jo tilnærmet lik., og det samme er resten av stashet på den., så det ender egentlig opp med hvilken produsent man liker best, og hvem som har de snilleste prisene...

Og viktigste av alt.. IKKE kjøp en laptop uten garanti !!! og med det så mener jeg garanti hele levetiden på maskinen (3 år vanligvis) ... Ryker mobo eller skjerm etter 2 år så sliter du om du ikke har garanti..

Lenke til kommentar
Og viktigste av alt.. IKKE kjøp en laptop uten garanti !!! og med det så mener jeg garanti hele levetiden på maskinen (3 år vanligvis) ...  Ryker mobo eller skjerm etter 2 år så sliter du om du ikke har garanti..

Kremt kremt... Kjøpsloven... Reklamasjonsrett 5 år...

Lenke til kommentar

Denne maskinen er ideell til business-bruk. Jeg har en selv og alt fungerer 100% ut av boksen. IBM har også gode garantiordninger som er viktig for oss som driver forretning. Prisen fra Komplett er meget bra. Jeg kan være enig i at skjermen med den lave oppløsningen kan være et ankepunkt for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...