Alph3z Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg har en WD Raptor 74gb og en Maxtor Diamondmax10 300gb, og diskene har en temp på 49 grader idle. Jeg vet jeg har shuttle, men jeg lurte på om dette kanskje var litt vel høyt selv til å være i en shuttle? Takker for alle svar! Mvh. Kristian Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Ja er litt høy, du øker leve tiden om du kan få ned tempen. Selv har eg 5 disker i min pc, de er på ca 35c. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Ja er litt høy, du øker leve tiden om du kan få ned tempen. Selv har eg 5 disker i min pc, de er på ca 35c. Men det jo da ikke en shuttle... I en shuttle har du ikke mye kjøling til harddiskene, kun noen vifter bak som drar luft. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg synes de er ganske varme. Harddiskene mine på det gamle kabinettet var 52 grader og jeg hadde 4 harddisker, så du bør gjøre noe med shuttlen din Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Så lenge de ikke er over 60 så skal det gå bra! Hva er load tempen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Så lenge de ikke er over 60 så skal det gå bra! Hva er load tempen? men levetiden på hardiskene reduseres hvis det er varmt i kabinettet over tid... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Det er mye du kan gjøre for å få ned temperaturen, drar pcen inn luft bak harddiskene (hvis de er i front) og det ikke er plass til en vifte der, så modde litt og ta en vifte som trekker luft bak hardiskene og innover i kabinettet. Du greier sikkert å senke temperaturen med 4-9 C med bare det eller kanskje enda mer. Rydd også opp i kabelrotet og prøv å få til minst mulig hindringer for luftsirkulasjonen. Frie luftveier er et must Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Så lenge de ikke er over 60 så skal det gå bra! Hva er load tempen? men levetiden på hardiskene reduseres hvis det er varmt i kabinettet over tid... Det er sant men innen de ryker grunnet tempratur problemer har han nok terrabyte HDDer i PCen Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du godt sette den ved vinduet for nedkjøling. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du godt sette den ved vinduet for nedkjøling. Sette et lukket kabinett inntil et vindu er som å be om kondens og IKKE å anbefale! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hvilket program bruker dere til å måle temperaturen? Jeg hadde et her for en stund tilbake som het hdd temp eller noe men finner det ikke. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 SpeedFan eller MainBoardMonitor funker fint! Tonnevis med slike programmer ute på nettet og Google kan fortelle deg om de fleste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå