RaptiCon Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Bruker nå Windows XP, men har bestemt meg for å ta i bruk Windows 2000. Jeg bootet opp med CD-en i, og kom omsider til der du skal velge stasjon som OS-et skal installeres på. Jeg har fra før 4 partisjoner, men i dette vinduet vistes alle disse som: "Uformatert eller skadet" C:\ D:\ og F:\ er det et fett om jeg må formatere, men E:\ derimot er det tvert om. Her har jeg akkurat det som jeg ikke kan slette. Kunne tatt backup av det selvfølgelig, men har ingen ekstern harddisk, og det tar litt tid å brenne 100GB. Så jeg lurte på om det er noen her på forumet som kan hjelpe meg litt med problemet mitt? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Du kan jo starte med å kjøre en chkdisk av alle diskene dine og se om ikke det hjelper på problement, siden Windows mener at partisjonene har problemer Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Prøvde det nå, men det fungerte ikke. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Slett partisjonen C: og formater på nytt, install. OS på den og fix resten i diskbehandlig etterpå.... Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Slett partisjonen C: og formater på nytt, install. OS på den og fix resten i diskbehandlig etterpå.... Og dette kommer til å fungere, uten å slette data på partisjonene? Hvor finner jeg Disk Behandling forresten? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Slett partisjonen C: og formater på nytt, install. OS på den og fix resten i diskbehandlig etterpå.... Og dette kommer til å fungere, uten å slette data på partisjonene? Hvor finner jeg Disk Behandling forresten? Data på C: vil bli borte vekk, diskbehandlingen finner du i egenskaper for min datamaskin.. Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Når jeg hadde problemer med maskina, kjørte jeg win2k. Funker fett å tulle så mye du vil med C:, data på andre partisjoner vil ikke bli sletta. Endret 24. mars 2005 av zhorty Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg finner f--- ikke diskbehandling jeg. Har kanskje noe med at mine engelsk kunnskaper er ganske rustne, bruker Win XP engelsk som du sikkert skjønner. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Høyreklikk min datamaskin> Manage>Diskmanagement>bingo ! Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Du er en tålmodig person jarmo! Takk så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå