Gå til innhold

Feil med 3dkortet? får melding om korrupte filer..

Anbefalte innlegg

Eg har akkurat oppgradert maskina mi med nye ram (twinMOS pc3200 2x256mb 200MHz) og et (Club3d 6600GT), maskina er nyreformatert med winXP SP2.

Som vanlig så kjører eg 3dmark 03 for å sjå kva maskina yter, det er da 1 problem kjem..: når eg skal laste inn første testen får eg ei melding om ei korrupt tga-fil og "bana" til fila. Eg blir litt "fed-up" og innstallerer på nytt programme for å sjå om probleme forsvinner, då kjeme samme meldinga med ei ny tga-fil. :thumbdown:

- noken så har støtt bort i samme probleme og fått hjelp?

Eg fann ikkje ut noka løsning, so eg kjørde 05 versjonen etterpå. Der fekk eg det til og fullførte alle testane. :no:

- eg har en følelse av at det kan vere hovedrammen også, fordi når eg speler HL2 et par timer så får eg ei feilmelding om at "minne kunne ikke vere read". Er det rammen på 3dkorte eller hovedrammen som trøbler her?

vedlegg: bilde av 3dmark03 feilmeldinga

:edit:

3dmark03 versjon 360 (nyeste)

post-23-1111699054_thumb.jpg

Endret av Ulstein9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg køyrde nyaste versjon av memtest86. Der gjekk det so om so, test 5 var full av feil; ifrå 98 % og ut fekk eg >900 (kvar gang litt forskjellig tal) feil kvar gang eg kjørde gjennom testen. :dontgetit:

'JKJK', du som hadde slik peiling på memtest86, kan du elle noken annen kanskje forklare ka det kan bety?

Lenke til kommentar

Kan være flere årsaker. En eller begge RAM-brikkene kan være defekte (prøv å kjøre memtest med kun en brikke installert hver for seg). RAM-brikkene har dårlig kompabilitet med hovedkortet / minnekontroller. RAM timings i BIOS er feil satt opp, eventuelt om timings står på autodetekt er de ikke riktig i henhold til SPD anbefalingene.

Trond

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er RAM-brikkene en dårlig match på nåværende RAM timings for hovedkortet. Før jeg eventuelt ville begynt å eksperimente med justering av RAM timings, ville jeg prøvd noen andre RAM brikker (og da av annet merke, ikke samme du har fra før). Du kan også prøve å justere opp RAM voltage hvis de f.ex. bare står på 2.6V.

Du kan også prøve å sette RAM-brikkene med en i første DIMM bank og den andre i siste DIMM bank, dvs så langt fra hverandre som mulig.

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...