Gå til innhold

Svart/hvitt ved S-video til 21" TV. Radeon 9700

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en laptop med Radeon 9700. Har de nyeste Omega-driverene. Når jeg kobler PC-en til TV med en S-Video-kabel via en SCART-plugg, blir bildet svart hvitt. På nVidia-kortet mitt kunne jeg ordne dette ved å sende komposittsignal i S-Video-ledningen. Dette har jeg ikke mulighet til på ATI-kortet så vidt jeg vet.

Problemet er trolig at TV-en ikke støtter annet enn kompositt, men siden kabelen er S-Video sendes signalet som S-Video. Noen løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at jeg brukte TVTool til å gjøre dette, altså "lure" kortet til å sende kompositt. Har forresten søkt på forumet uten hell, før noen klager på det.

Det jeg leter etter er vel et program for ATI som gjør noe tilsvarende TVTool.

#EDIT av moderator - Da forrige innlegg er fjernet, var kommentar i denne posten overflødig#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Akkurat samme tingen skjedde med meg da jeg gikk fra kompositt til s-video for litt siden, bare svart hvitt. Det du må gjøre er å gå inn på menyen til skjermkortet, og velge at den skal sende signalet til tv'en som kompositt. Da skal alt funke helt fint.

Lenke til kommentar
Akkurat samme tingen skjedde med meg da jeg gikk fra kompositt til s-video for litt siden, bare svart hvitt. Det du må gjøre er å gå inn på menyen til skjermkortet, og velge at den skal sende signalet til tv'en som kompositt. Da skal alt funke helt fint.

Det valget fant jeg ikke! Hvilket kort har du? Jeg har ATI Radeon 9700 128 MB.

kan være at du har jalla kabel... lån ein av ein kompis

Nei, det tviler jeg på. Kabelen har fungert fint tidligere. Jeg har også prøvd med overgang til composite og så inn i SCART-pluggen, da ble det ikke bilde i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg det til! Jeg brukte S-video -> Composite-adapter i PC-enden, og videre en lydkabel. Det merkelige er at kun den ene kanalen virker, altså rød plugg, men ikke hvit. Holdt på å knote med den hvite en god stund, gav nesten opp, testet den røde, og så virket det :o

Lenke til kommentar

Husk at om du har en video/dvd brenner så er det som oftes tv tunere også i disse. Og på videoer så er det ofte bedre utvalg til koblings punkter.. Selv så kjører jeg mitt ATI kort gjennom dvd brenneren min (før brukte jeg vhs'en).

Ellers så kan du søke på tv-out ol. her på forumet og det vil komme masse fin info rundt det du spør om. :thumbup:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...