Gå til innhold

Hvordan reduserer man bredden på en hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver å leker med en side nå. Etter flere dager med arbeid så finner jeg ut at hjemmesiden er altfor stor... bredden altså... Det blir slik at du må scrolle til venstre og høyre for å se hele siden. Det blir bare teit. Jeg brukte Frontpage... kanskje ikke den beste program... men den virker lett :)

Hvordan løser man det problemet? Redusere bredden på hjemmesiden uten at man må begynne på nytt.... helt fra scratch.

Jeg er ganske newbie på dette området :(

Takker og bukker hvis noen kunne hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg risikerer vel å bli flamet nå, men mitt forslag er å lære deg html(xhtml regelsett i samme slengen) og css.

Så om du fortsatt står fast etter det, spør igjen etter du har googlet.

Om du allerede kan css, så kan jo du bare spesifisere bredde for body.

body {
          width: 600px;
        }

Dette er da om du bruker et stilark (css i egen fil som er referert til i head).

Har aldri orket å sette meg inn i syntaksen når en skal ha css rett i html-filen iom. jeg aldri har trengt det. :p

Endret av Neophus
Lenke til kommentar

La meg rette opp vranglæren litt. For det første: tror ikke det er skjedd én gang at noen er blitt flamet for å anbefale å lære HTML/CSS uten at trådstarter spesifikt har bedt om noe annet. ;)

Edit: Ja vel, så går det an. :p

Det er vanskelig å forklare sånne ting i og med at du ikke gir inntrykk av å kunne HTML eller CSS, så også mitt råd blir å lære deg iallefall grunnleggende HTML og CSS, for du kommer absolutt ingen vei i webdesignverdenen uten å vite noe om disse emnene. Det ligger en fin stickytråd på toppen av denne forumkategorien med mange fine linker til lettleste nybegynnerguider. :thumbup:

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
  Lokaltog skrev:
... For det første: tror ikke det er skjedd én gang at noen er blitt flamet for å anbefale å lære HTML/CSS uten at trådstarter spesifikt har bedt om noe annet. ;) ...

My bad.

Henger som regel til i Linux/Unix forumet, er så vant til å bli flamet/kjeftet på om jeg ber/råder noen til å lese manualsiden/google før de kommer å spør, at jeg forventer det samme ellers på forumet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...