normal Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Greit, greit. Jeg vet at det alltid kommer noe nytt osv osv. men jeg lurer bare på om det er noe som er annonsert i nærmeste framtid det gjerne er verdt å vente litt på. KT400 feks? vet ikke om jeg skal ta Intel eller AMD akkurat nå, vet ikke hva som er mest lønnsomt mht pris/ytelse og senere oppgradering. Har allerede et GW GF4-4200 64mb RAM Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Hvis du snakker om akkurat nå, så vil jeg si at Intel gir mest for pengene... Kan jo også overklokkes ganske mye. Lenke til kommentar
normal Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 ok, andre? gjerne litt fyldigere svar Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg vil anbefale å ikke vente. Når høsten nærmer seg så er det ventet at prisene, spesielt på RAM, vil stige noe. Skal du vente på noe nytt, så kan du vente leeeenge, for det annonseres alltid noe nytt, og det er i tillegg svinedyrt da det er helt nytt. AMD gir mest ytelse for pengene. Skal du overklokke så kan det hende at Intel er hakket foran, men husk at du da må bruke mer penger på kraftigere kjøling (sterkere og flere vifter, som kanskje bråker mer også). I tillegg så kan levetiden på prosessoren senkes. Hvor mye kommer ann på hvor mye du overklokker, men uansett så er vel prosessoren utdatert når den dør selv om levetiden er senket til 25% av forventet levetid. Selv gikk jeg nylig for en AMD XP1800+. Den er veldig billig nå, og gir topp ytelse. Mer enn jeg trenger ivertfall. Alt over er mest for å skryte eller for å kjøre tunge 3D designprogrammer og lignende. Etter hvert vil større prosessorer bli ett must, men du sparer penger på å ikke oppgradere til det aller beste hver gang du oppgraderer. _________________ ABIT KX7-333, AMD Athlon XP1800, 512MB RAM, 40+80+80GB Western Digital HDD, Creative Live! Lydkort, Matrox G400 DH, Plextor CD Brenner 24/10/40A, Pioneer DVD-ROM spiller, Pinnacle DV500 DVD redigering, NextGenTel ADSL 2048/640 [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-07-02 23:31 ] Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Når jeg ser på maskina du har allerede ville jeg helt klart ventet. Kanskje ventet opp til 6-12 mnd. Byttet ut alt,serial ata, DDR-II er vel det morsomste som kommer. + mye tøffere prossesorer og mindre og stillere maskiner. Skjermkortet er jo fremdeles veldig bra. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 AMD gir mest ytelse for pengene. Skal du overklokke så kan det hende at Intel er hakket foran, men husk at du da må bruke mer penger på kraftigere kjøling (sterkere og flere vifter, som kanskje bråker mer også). I tillegg så kan levetiden på prosessoren senkes. Hvor mye kommer ann på hvor mye du overklokker, men uansett så er vel prosessoren utdatert når den dør selv om levetiden er senket til 25% av forventet levetid. > *BEEEP* Wrong.. Akkurat nu så er Intel ett STORT heste hode framfor AMD i overklokking. Kjøling, ta en P4 1,8 Ghz klokk den opp til 2,4 Ghz uten problemer med standard vifte, som heller ikke bråke særlig. Levetid ? hvor lenge har du tenkt å ha prosessoren ? e ingen vits å tenke på, den prosessoren blir å leve lenge.. selv om den er overklokket, du blir neppe å ha den mer en 5 år. Nei, ta Intel nu.. den gir mest for pengan.. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Det eneste som taler for AMD i nærmeste fremtid er Hammer, Hammer og ingenting annet. Thourougbred er jo allerede en fiasko (mer varmeutvikling per areal enn palomino, enda dårligere overklokking.) Barton kommer sannsynligvis ikke i produksjon før årskiftet så den kan bare glemmes. Hammer kan nok vise seg å bli den største hiten siden pentium kom, mye på grunn av intern minnekontroller som vil gi den et betydelig fortrinn over alle eksisterende konkurrenter når den kommer. Så hvis du gidder å vente til desember, gjør det, hvis ikke kjøp Pentium 4 2.26Ghz. Det er den laveste steppingen med 133Mhz FSB, og folk har fått meget brukbare resultater med den. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Med den maskina du nå har greier du deg ihbertfall et halvt år til og sikkert enda ett halvt år. Med andre ord: Vent Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 *BEEEP* Wrong.. Akkurat nu så er Intel ett STORT heste hode framfor AMD i overklokking. Kjøling, ta en P4 1,8 Ghz klokk den opp til 2,4 Ghz uten problemer med standard vifte, som heller ikke bråke særlig. Levetid ? hvor lenge har du tenkt å ha prosessoren ? e ingen vits å tenke på, den prosessoren blir å leve lenge.. selv om den er overklokket, du blir neppe å ha den mer en 5 år. Nei, ta Intel nu.. den gir mest for pengan.. Du tok ordene ut av munnen min! Han der Afseth er full i "ukorrekte fakta" (for å unngå DRIT, og yummy!) Jeg har så og si lik PC til deg Normal, bare jeg har 512MB Apacer SDRAM og mindre HD plass. Jeg har også planer om å bytte PC, men jeg er av den talmodige typen og er villig til å vente til jul før jeg kjøper nytt kitt. Jeg vil også anbefale deg også å vente 3-4mnd, fordi du rett og slett ikke trenger bedre PC ennå, din PC er ikke _SÅ_ dårlig i forhold til et nytt et. Lenke til kommentar
Floppen Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Kjøp nytt skjermkort nå, vent med resten. Holder sikkert ett år til. Så kjøper du alt nytt. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 23:03, Floppen skrev:Kjøp nytt skjermkort nå, vent med resten.Holder sikkert ett år til. Så kjøper du alt nytt. Jeg tror at hans Gainward GF4Ti4200 64MB DDR holder like lenge som de andre komponentene. Jeg ville heller ikke oppgradert enda hadde jeg vært deg, hadde ventet til neste genrasjons CPU som hammer og det neste Intel venter på. Blir spennende å se hva som kommer etterhvert! Jeg oppgraderer vel mitt om 1 år eller noe siden nå er det helt nytt. Men det blir vel mere RAM og harddisker det nermeste mnd'ne. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hmm, <hadde> en 1600+ palomino jeg nettopp grillet.. skulle skifte kjølevifte (bråkete) da cpuen lå godt over 53* hele tiden.. ikke lurt, hovedkortet var et ASUS A7A266, fint nok, men størrelsen på kjøleribben (70-68.5mm) var noe for stor, jeg hadde ikke igjen kjølepasta, og den som skulle være på kortet var skrapt av.. jeg fikk ikke sett kjøleren over hele cpuen, men tok likevell sjansen.. Hadde en "fagmann" til stedes, han sa ikke noe.. pfft, skrudde på maskinen, alt gikk greitt, i omtrent 2 minutter.. 'poff' sa det , og jeg tok ut cpuen kvikt.. stinket som ****, og noe veske hadde kommet ut av cpuen... huffda sa jeg, sjokkert :smile: Garanti har jeg vell, håper på å få kontaktet amd eller "komplett" for å "bytte".. Har ikke sjans men.. likevell, nå må jeg bruke en intel cpu av noe slag, men win2k funket ikke med hovedkort byttingen, noe med hard disken som .. vell.. ikke fungerte.. uansett.. Vet ikke helt om det er lurt å vente før du kjøper nytt stuff til maskinen.. Jeg venter og venter, prisene går ned 1000 kr halvåret på skjermkort :smile: skulle bestille 1072 , men... hehe.. skaffe noe xtra penger først.. Nytt komer hele tiden, jeg venter spendt :smile: Lenke til kommentar
Floppen Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Jeg tror at hans Gainward GF4Ti4200 64MB DDR holder like lenge som de andre komponentene.Jeg ville heller ikke oppgradert enda hadde jeg vært deg, hadde ventet til neste genrasjons CPU som hammer og det neste Intel venter på. Blir spennende å se hva som kommer etterhvert! Jeg oppgraderer vel mitt om 1 år eller noe siden nå er det helt nytt. Men det blir vel mere RAM og harddisker det nermeste mnd'ne. Ups, leste litt fort. Trodde han hadde geforce2. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 AMD Athlon (Clawhammer) - Rå ytelse. Hører vi høyere FSB? Nytt på gang fra Nvidia. - Yammy!! VIA Hammer chipsett. DDRII - Rambus.. Gå å gjem deg under en stein! :razz: Større og bedre disker. :smile: Sikkert masse mer.. Det var liksom det som lå å hvilte på toppen av hodet mitt. _________________ AMD XP 1800+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID SB Audigy Player Inspire 5700 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-07-04 02:22 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 4. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2002 min feil. jeg skal ha NY pc, dvs min bror skal overta den "gamle" (den i signatur). den nye tenkte jeg skulle bestå av 110682 MSI KT3 ULTRA-C Hovedkort for Socket A VIAKT333, ATA/133, lyd, ATX, DDR, Bulk Bekreftet 2002-07-08 944,- 1 944,- 108607 AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus Socket A (Palomino) prosessor Tilgang 876,- 1 876,- 105603 LG CD-spiller 52x (CRD-8522BB/BN) Bulk Tilgang 271,- 1 271,- 104945 Western Digital Caviar 20GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache WD200BB Tilgang 691,- 1 691,- 111542 Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W MX-01B-D P4 / AMD Tilgang 912,- 1 912,- 108032 TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 256MB CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) Ubekreftet 2002-07-10 507,- 1 507,- 109657 Microsoft Intelli Mouse Optical ver 1.1 Mus PS/2 USB Retail Tilgang 412,- 1 412,- 107983 Logitech Internet Navigator Keyboard USB (Norsk Versjon), USB/PS2, Retail Tilgang 317,- 1 317,- 109479 TaiSol CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA CGK760092, Opp til 1,4GHz, samt XP2100+ Tilgang 162,- 1 162,- + GainWard Geforce 4 Ti4200 64mb Men så idag står det at nForce 2 kommer, **** **** ****, nå må jeg jo nesten vente :sad: har satset på billig løsning som heller skiftes ut enn å sløse alle pengene nå. (maskinen er jo rå fordet). Skjermen lurer jeg på: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=20&replies= Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Hvis du først skal bruke så mye penger så bør du gå for Pentium 4, nettopp pga hastighet. I motsetning til hva noen andre sa her tidligere så følger det med bra hsf+vifte med p4, og du trenger ikke kjøpe noe større og støyende, som er problemed med AMD. Og kjøp heller MS intellimouse explorer 3.0, den er mye bedre enn 1.1 [ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-07-06 15:23 ] Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Og kjøp heller PC2700 RAM. Du har Hk som passer til det. Dessuten holder den sannsynligvis lenger, dvs til f.eks AMD kommer med 166mhz fsb på sine CPU'er. De færreste kjøper PC2100 nå for tiden. PC2700 er ikke mye dyrere, i noen webshoper kanskje billigere. Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 Intel er dyrere og dessuten er jeg venstrehendt og må ha Optical :sad: har den nå og. Bør vel gå for 2700, men er ikke twinmos klokkbar til 2700 og vel så det? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Intel er dyrere? ja, hvis du hadde satt opp en billig amd løsning så hadde jeg skjønt det argumentet. Men du har satt opp en dyr amd løsning. Du får et intel oppsett for samme prisen eller billigere, spesielt hvis du overklokker en 1.8a->2.4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå