Gå til innhold

LØST: Treg Raptor 74GB?

Anbefalte innlegg

Får elendig resultat på min WD raptor 74gb i HD Tach:

wd_raptor_74gb-test.jpg

Tidligere i dag lå den stabilt på 12-13MB/s på hver test. Prøvde å bytte SATA kabel og port uten at det hjalp. Etter at jeg prøvde med oppgradering av BIOS og Nforce-drivere til hovedkortet ble resultatet enda dårligere som dere ser.

Mine to andre disker fungerer som de skal (WDC WD1600PB ATA og Seagate Barracuda 200gb SATA).

XP ligger på Raptoren..

håper noen kan hjelpe meg med dette.

Endret av bollafeita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde utrolig dårlig ytelse på min raptor en stund.

Fikk stor endring i ytelse da jeg endret på ide-oppsettet mitt.... Hadde fra før en hd som maste på ide1 og en dvd-brenner som slave på ide2.... Satt disse som master og slave på ide1 og da jobbet raptoren betraktelig raskere..... Mulig det er jeg som har ett sært HK... Men verdt å prøve å endre ide oppsettet ditt

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problemet med harddisken, bare at min ytelse er ca 50% av den som vises der oppe.

Tallene snakker for seg selv

Det skal sies at jeg ikke har installert nyeste ATA driverer, men helt ærlig så vet jeg ikke hvordan det skal gjøres. Sitter her med en .zip fra asus.com, og zippen inneholder en fil som heter så mye som UlSata.inf. Tingen med denne er at windows ikke vil oppdatere "ULTRA ATA Storage Controllers", fordi den som allerede er installert "passer bedre".

I tillegg vet jeg ikke hvordan jeg skal se om jeg har PIO eller DMA enablet på SATA, for jeg vet enkelt og greit ikke om SATA disken blir vist på på enhetsbehandling.

Enhetsbehandling

Hovedkortet mitt er et Asus P4C800-E Deluxe

Jeg har heller ingen andre SATA disker utenom Raptoren.

Bare for å sammenlikne med noe tok jeg bilde av min 200 GB PATA Seagate disk:

Seagate

Endret av Kverni
Lenke til kommentar

Etter en del nedlastning av driverer til ICH5R som ikke virket pga jeg hadde et annet IO bord enn de som var kompatible, fant jeg en driver som virket. Jeg tror fremdeles ikke at Raptor-disken yter max, men 64,1 mb/s "average read" er kurrant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...