Gå til innhold

Hvilken sokkel likte du best?

Aetius

Anbefalte innlegg

Snakker ikke om hvilken sokkel som er best, men hvilken du har best minner fra, dvs hvilken du har hatt det gøyest med.

For undertegnede er det faktisk s478 (P4 NW, spesielt), selv om jeg har syslet med hardware siden Tidenes Morgen dengang jeg ga 22k for en i486 66MHz. s478 fordi den var inntil AMD64 klart bedre pga HT og høy FSB, var overklokkingsvennlig og hadde masse gode kjølere og hovedkort. I det hale tatt en gylden tid! Ahhhh! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det meste siden 1995 jeg. Både Sokkel og Slott. Men om vi skal snakke om sokkel i litt senere tid så har jeg hatt svært mange systemer basert på sokkel A. Den sekundære maskinen min er bygget på Mobil Athlon XP og AN7 nForce2 Ultra 400 hovedkort. Og med et ATI Radeon 9800 Pro. Spiller alt av nye spill uten problemer på denne. Og den er så og si problemfri og meget stabil. Så nei, man trenger EGENTLIG ikke noe mer enn sokkel A :) Dette er vel en av de lengstlevende sokler noensinne tror jeg (?)

Min Primære maskin er basert på sokkel 754. Resten av specs. i sig. Dette er jo også en fin, fin sokkel. Meget stabil og fin maskin dette også. Og mer enn rask nok.

Lenke til kommentar

Jeg må jo si at sokkel 754, 939 og 775 som et eksempel er sokkel typer som innehaver prosessorer med bedre ytelse enn Sokkel A. Men det er noe ved sokkel A som gjør det trivelig på en måte. Jeg trives f.eks bedre å sitte på min sekundære sokkel A maskin enn å sitte på min 754 maskin. Av en eller annen merkelig grunn gjør jeg det. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...