Sportive. Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Hvordan liker dere dette bildet ? Amatør tester nytt kamra.. Endret 24. mars 2005 av Sportive. Lenke til kommentar
elisabeta Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Tror jeg liker det veldig godt, men må nesten ha det større for å si det sikkert Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, et større bilde hadde ikke gjort noe... Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Så det, er endret nå Endret 24. mars 2005 av Sportive. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Synes det er veldig bra - fint bilde. Vil ha eeeendaaaaa større, bruke det som bakgrunnsbilde..........:-) Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Sånn ja... Ser veldig bra ut det der. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hei! Gratulerer med Canon Powershot S1 IS . Syns bildet ditt ble ganske bra. kanskje litt negativt at man ser få detaljer i månen, men ser det er mange skyer rundt månen. Hadde du valgt lukkertid 1/80 eller 1/120, i stedenfor 1/8 sek., hadde bildet ditt blitt mørkere, men da hadde detaljene i månen kommet bedre frem. Så kunne du heller å ordnet litt på det i bildebehandlinsprogram senere. Helt greit nybegynnerbilde Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei! Jeg liker bildet ditt godt, men er enig med _Adler_ i at det blir bedre om du får frem flere detaljer i selve månen. Jeg tror du ville få optimalt resultat ved først å en eksponering lik den du viser her (og da helst med kamera stilt på manuell eksponering, slik at du har full kontroll over hva som skjer). Deretter setter du raskt lukkertiden til 1/80+ og tar et nytt bilde med nøyaktig samme utsnitt og innstillinger forøvrig (en form for stativ ville gjort seg her). Når du senere kommer hjem kan du kombinerer bildene slik at du får både detaljer i månen og den fine silhuetten av treet mot skyene Mvh Kjetil Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei! Månen beveger seg ganske mye, men man ser det ikke så godt. Derfor er det lurt å bruke kort lukkertid, uten at man i utgangspunktet trenger det. Som man ser her: 1/8 er for lang tid fordi fargene "flyter" utover. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Takker for tilbakemeldinger Tja, mulig at kortere lukketid hadde gjort seg, men slik blidet er nå blir de litt "trollsk" En får litt lys i skyer rundt og litt mer uklart, noe jeg på en måte liker på dette bildet. Bildet ble tatt i full fart uten stativ.... Med nytt kamra som gir nye muligheter har jeg fått et helt annet syn på fotografering, de øker jo gleden ganske mye ! Tok endel nattbilder også, noe jeg ikke hadde mulighet med gammle kameraet mitt, ble overraskende bra selv for en amatør som meg ! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei! Hvis du vil vise nattbildene kan du jo poste dem hit: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=376245 En tråd jeg laget (Legg inn dine bilder tatt med lang lukkertid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå