Gå til innhold

den lille tråden for trøndere!

Anbefalte innlegg

Så det har ingenting med antall mennesker som bor i området å gjøre? :hmm: Trodde det var en grense ett eller annet sted, fra tettsted til by..?

Før så var det slik at bare de som hadde 0 som 3dje siffer i kommunenummeret var byer. I Nord-Trøndelag var det dermed bare Steinkjer (1702) og Namsos (1703) tidligere. Men den ordningen er avskaffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hærregud da trådstartar!

SKa vi liksom bærre fertæll kerr vi bor hæn, og that's it?

Eiller ska vi bærre snakk trøndersk om ka vi villj?

Edit: Til Moderatorer og andre med makt: Hvis dere ikke liker at jeg skriver trøndersk i akkurat denne tråden, så si ifra, så editer jeg!

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar
Sjøl kjæm æ da fra Hølonda i Melhus kommune.

Hølondinga e vel bare skiløpera eller bønder. Og du e vel, så vidt æ veit, i den eine kategorin... :)

Du har jo for så vidt rett i at herre to typan folk finnes i rikt monn utpå her, men det plassere jo itj mæ i ein av kategorian.

Dessuten e jo du eksil-sør-trønder. Feiging.

Lenke til kommentar
Eg bor i Kolvereid (Nærøy),Norges minnste by. no skriv eg trøndersk å, e sekkert lii ækkelt fer dåkk fra sørlannje å læssa ka vi trønderan skriv men-men. :p

No e jo herre en tråd for trøndera óg, da ... Æ bli imidlertid litt provosert av at hainn/hu som starta den plassert den i "Søppel".

Lenke til kommentar
Tyholt,Trondheim, beste strøket i byen :p

Eller ikke...

en av de ;)

dessverre en del søppel på blussuvoll i det siste.

Helt riktig. Tyholt hører med på et av de beste strøkene i Trondheim. Dessverre har vi sett mye påvirkning på ungdommen på Blussuvoll fra rosenborg og andre ikke fullt så fine strøk.

Det er nesten (NESTEN) blitt slik at jeg ikke føler meg trygg lenger når jeg går hjem fra kamerater og slikt. Før i tiden kunne jeg føle meg trygg på at det ikke var noe tull på Strinda, men nå er det ikke uvanlig med ungdomsgjenger, og av ogtil tilogmed gangstere og annet.. :(

LOL!, det som stod i adresseavisa var bare overdrevet!. Kanskje noen gangstergjenger på Blussevoll men det er lite.

Lenke til kommentar
Eg bor i Kolvereid (Nærøy),Norges minnste by. no skriv eg trøndersk å, e sekkert lii ækkelt fer dåkk fra sørlannje å læssa ka vi trønderan skriv men-men. :p

No e jo herre en tråd for trøndera óg, da ... Æ bli imidlertid litt provosert av at hainn/hu som starta den plassert den i "Søppel".

Jæwli gådt sagt det der TwinMos!

Søppel bi itj rætt!

Mn vess dm gjør deinn stikcy...da bi det knaill vøøtt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...