Simen1 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 PyroCX: Var du på TG? Jeg synes jeg så et kjent ansikt der fra grillinga på festninga, men kom ikke på hvor jeg hadde sett det ansiktet før, før jeg var en helt annen plass. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ørland ligger da vitterlig i Sør-Trønderlag? Så "Selve Trønderlag" er liksom bare Sørdelen? .. Nordtrøndere er vel nordlendinger dem da? Hadde ei lærerinne fra Ørlandet, peneste læreren i verden Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ørland ligger da vitterlig i Sør-Trønderlag? Så "Selve Trønderlag" er liksom bare Sørdelen? .. Nordtrøndere er vel nordlendinger dem da? Ja, det er de. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er nord-trøndere nordlendinger? HAH! Jeg er selv fra "n-t" (Levanger), og nordlendinger kommer fra Nordland. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Mått mæsta ta en vits. de va ein trailersjåfør da som plukka opp ei jente som sto å haika da shø, når'n kom innj over svinesund (trailern næstn tom). hu satt no bare der å sa ingenting da, så når dæm kom oppover mot mjøsa så spurt sjåføren om ka hu heit for nå da. "Juni", svart hu. så svart sjåføren me navnet sett. "ja, æ heite no Trond Nysnø." ... når det hadd gått ei stoinn da, kom oppover drivdaln'. så sa han; "Ka du trur om 20cm nysnø i juni?" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er nord-trøndere nordlendinger? HAH! Jeg er selv fra "n-t" (Levanger), og nordlendinger kommer fra Nordland. 5985834[/snapback] Enig! Nordlendinger = fra Norland fylke Nordnorsk = fra Nordland, Troms eller Finnmark Midtnorsk er vel Nord- og Sør-Trøndelag? (Eller regnes nordmøre med som midtnorsk?) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Er ikke folk fra Ørlandet, trøndere?"Selve trønderlag" er vel egentlig, hele trønderlag? .. Eller er "Selve trønderlag" Trondheim? 5982788[/snapback] Trøndelag: Sør-Trøndelag Midt Norge: Sør/Nor-Trøndelag Trondheim: Trondheim + div forsteder 5983117[/snapback] Nord-Trønderlag er bare midt-Norge får jeg beskjed om, Nord-Trøndere er ikke trøndere? Skal begynne å kalle vennene mine for midt-Norgere ... (......) Endret 29. april 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Noen som vet om det er åpent på Samfundet i anledning natt til 1. mai? Evt vet om noe annet som skjer her i byen (er under 20, over 18). Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Noen som vet om det er åpent på Samfundet i anledning natt til 1. mai? Evt vet om noe annet som skjer her i byen (er under 20, over 18). 6016690[/snapback] Russekroen Exit har åpent alle dager Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 "Ka du trur om 20cm nysnø i juni?" 6011556[/snapback] Best altså :!: Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Liten oppdatering på byens hendelser, gratiskonsert nå snart for de som er interessert. Lørdag 3. juni kl. 18.00 Trondheim, Nedre Elvehavn. Ralph Myerz & The Jack Herren Band Minor Majority Heroes & Zeros The New Violators Link: http://www.nrk.no/kanal/nrk_p3/5653482.html Endret 26. mai 2006 av Zlatzman Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Tøft! Gi oss en påminnelse når det nærmer seg så vi ikke glemmer det av Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Skal prøve å huske det. Jeg skal i alle fall ned og sjekke ut musikken. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Liten oppdatering på byens hendelser, gratiskonsert nå snart for de som er interessert. Lørdag 3. juni kl. 18.00 Trondheim, Nedre Elvehavn. Ralph Myerz & The Jack Herren Band Minor Majority Heroes & Zeros The New Violators Link: http://www.nrk.no/kanal/nrk_p3/5653482.html 6184688[/snapback] Påminnelse er herved gitt. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Vil nå nesten si at Nord trøndere er mere trøndere enn sør trøndere. De snakker liksom mer breiere. De verste er vel de såkalte "Trondhjæmeran". De snakker jo så rart. Har forresten en vennine som sier "lædning" til ledning. Artig å høre på :!: Er trønder selv. Bor i ST, men begge foreldrene mine er Nord trøndere opprinnelig. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 skjøtlædning som søss sier, når a prøver å snakke så pent som mulig "Sjur? Har du en skjøtlædning til meg?" ler meg skakk jeg Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 PyroCX: Var du på TG? Jeg synes jeg så et kjent ansikt der fra grillinga på festninga, men kom ikke på hvor jeg hadde sett det ansiktet før, før jeg var en helt annen plass. 5983307[/snapback] Jess. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Fikk æren av å høre litt trønderbabling i dag. Spist = itti?! Wtf? Jeg lo. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Itti? De fleste sier vel etti. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Fikk æren av å høre litt trønderbabling i dag. Spist = itti?! Wtf? Jeg lo. 6243785[/snapback] Ja, da har du hørt noen som snakker litt breidt, jeg for min del sier helst «spist», men òg «ette» (og nei, det mangler ingen f der..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå