Gå til innhold

den lille tråden for trøndere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mått mæsta ta en vits.

de va ein trailersjåfør da som plukka opp ei jente som sto å haika da shø, når'n kom innj over svinesund (trailern næstn tom). hu satt no bare der å sa ingenting da, så når dæm kom oppover mot mjøsa så spurt sjåføren om ka hu heit for nå da. "Juni", svart hu. så svart sjåføren me navnet sett. "ja, æ heite no Trond Nysnø." ... når det hadd gått ei stoinn da, kom oppover drivdaln'. så sa han; "Ka du trur om 20cm nysnø i juni?"

Lenke til kommentar
Er nord-trøndere nordlendinger? HAH!

Jeg er selv fra "n-t" (Levanger), og nordlendinger kommer fra Nordland.

5985834[/snapback]

Enig!

Nordlendinger = fra Norland fylke

Nordnorsk = fra Nordland, Troms eller Finnmark

Midtnorsk er vel Nord- og Sør-Trøndelag? (Eller regnes nordmøre med som midtnorsk?)

Lenke til kommentar
Er ikke folk fra Ørlandet, trøndere?

"Selve trønderlag" er vel egentlig, hele trønderlag? .. Eller er "Selve trønderlag" Trondheim?

5982788[/snapback]

Trøndelag: Sør-Trøndelag

Midt Norge: Sør/Nor-Trøndelag

Trondheim: Trondheim + div forsteder

5983117[/snapback]

Nord-Trønderlag er bare midt-Norge får jeg beskjed om, Nord-Trøndere er ikke trøndere? :ermm: Skal begynne å kalle vennene mine for midt-Norgere ... (......)

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vil nå nesten si at Nord trøndere er mere trøndere enn sør trøndere. De snakker liksom mer breiere. De verste er vel de såkalte "Trondhjæmeran". De snakker jo så rart. Har forresten en vennine som sier "lædning" til ledning. Artig å høre på :!: Er trønder selv. Bor i ST, men begge foreldrene mine er Nord trøndere opprinnelig.

Lenke til kommentar
Fikk æren av å høre litt trønderbabling i dag. Spist = itti?! Wtf?

Jeg lo.

6243785[/snapback]

Ja, da har du hørt noen som snakker litt breidt, jeg for min del sier helst «spist», men òg «ette» (og nei, det mangler ingen f der..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...