Gå til innhold

den lille tråden for trøndere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo da, 3B er litt annerledes. Selv hang jeg der i 5 (+) gode år for en tid tilbake. Det var før stedet ble kommersialisert, da ølen var billig og jentene søte. . . (nostalgi)

Men for all del, hvis man vil slippe unna bleika hår, merkeklær og platteverdier er det et fint tilskudd til bybildet. Er man av den mer skvetne typen ser jeg at plassen kan virke skremmende.

Lenke til kommentar
Noen som har vært på "savoy"? tror det skrives sånn. Sies at det er utrolig bra der. Tenkte å dra dit etter vi har vært på dreams i helga. :)

5526556[/snapback]

Savoy er en av mine stamplasser ute på byen. Fint interiør, dyktige bartendere, vakre damer og ganske bra musikk.

Andre favoritter er (rangert rekkefølge):

- Vista

- Bar/Sofa

- Cherrox

- Rio

- Tiger Tiger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er litt missunnelig på den gode bergenstråden og brukte søkefunksjonen for å prøve å spore opp en gammel Trondheimstråd, og kom over denne. Jeg kan vel være med selv om jeg ikke er trønder? Dvs. Jeg bor i Trondheim men er ikke herfra.

5617891[/snapback]

Håper da det, jeg har bare bodd i Trondheim det siste halvåret. Har trøndersk blod da, så hjelper kanskje litt på.

Lenke til kommentar

Stikker til trondheim for å studere til høsten, så har begynnt å tenke på hybel/kollektiv. Noen som har tips for bra strøk å sjekke ut eventuelle bopæler?

Skal studere på Dragvoll, fordel om det er i nærheten.

Edit: feil

Endret av aero^^
Lenke til kommentar
Stikker til trondheim for å studere til høsten, så har begynnt å tenke på hybel/kollektiv. Noen som har tips for bra strøk å sjekke ut eventuelle bopæler?

Skal studere på Dragvoll, fordel om det er i nærheten.

Edit: feil

5619898[/snapback]

Ingenting annet enn skog er i nærheten av Dragvoll. ^^

Bosetter du deg like ved Dragvoll for kort vei til studiene bor du plutselig en halvtimes busstur fra sentrum hvor alt skjer. Og bor du i sentrum; vice versa.

I begynnelsen bodde jeg på Rosendal, men har nå flyttet til Leangen. Selv om Buran/Rosendal-området er byen største innvandrerghetto er det også den gyldne middelvei hva angår avstandene mellom sentrum og Dragvoll.

Av studentbyene er Voll og Steinan innen rimelig gangavstand. Baserer du deg på å leie privat kan Otilienborg-, Stokkan- og Heggdal-området være verdt å vurdere hvis du ønsker nærhet til studiestedet. Det gjorde ikke jeg, og resultatet ble at jeg ga mer og mer beng i hele greia. Les mer om studentbyene på sit.no.

Skulle du finne deg bosted et annet sted i byen går det på hverdagene busser til Dragvoll hvert kvarter eller så. Den ene (Fæmma på lokalspråket) kjører forbi Domkirken, Gløshaugen, Berg-, Lerkendal- og Moholt studentby. Den andre (Niiiiia på lokalspråket) om Rosenborg, Møllenberg, Lademoen, Rosendal, Leangen og Brøset.

Men uansett hva du gjør, styr unna Tiller og Heimdal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...