.tomf Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hater Steinkjer. "IT-byen" meg i ræva! Mhm. Tåpelig påstand fra Steinkjer sin side. *sukk* Steinkjer er byen, Kringla er plassen Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Det er vel ikke nødvendig å skrive trøndersk for å vise at de er trøndere Vel, man må jo selvsagt demonstrere at Trøndelag har høyere idiot-prosent enn resten av landet. Dette gjelder da selvsagt ikke for Trondheim. Tror det er noe galt med grunnvannet utenfor bygrensene. det vel bare dere fra sørlandet/oslo som ikke kan trøndersk, hvem er idiotene da? det er ialefall bedre enn Stavangersk/Jærsk Endret 19. juli 2005 av magnusloe Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det er vel ikke nødvendig å skrive trøndersk for å vise at de er trøndere Vel, man må jo selvsagt demonstrere at Trøndelag har høyere idiot-prosent enn resten av landet. Dette gjelder da selvsagt ikke for Trondheim. Tror det er noe galt med grunnvannet utenfor bygrensene. det vel bare dere som snakker sørlandsk som ikke kan trøndersk, hvem er idiotene da? Her kom beviset Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) LarsP 1 - Trøndelag 0 Endret 19. juli 2005 av aero^^ Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 bah, diskusjon/debatt/argumenter ikke min sterkeste side I give up Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Æ kjæm fra Namsos!! ROCK CITY!!! Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Haha (nesten trønderlag) bare på andre sida av dovrefjell Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Æ kjæm fra Namsos!! ROCK CITY!!! Dora ftw! Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 De va da faan så mang trøndera de skoill vis sæ å værra på forume da? Å te dokk utidie "hobbytrøndera" fra sør, ett ord: HYSJTE! Æ e nå fra Namsos æ å, født å oppvoksi på spillum (som forøvri ligg atme Namsos, å ikke i.. Eillers e de nå lite som skjer, må leit opp ei økker å kjør crossern minj på snart ja.. Kult med en tråd som er forbeholdt trøndere.. Forresten, ikke alle trøndere har bart og lukter fisk.. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Bor på Stjørdal, men arbeide i Trondheim Noen andre som arbeider i nærheten av texaco stasjonen på leangen? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 De va da faan så mang trøndera de skoill vis sæ å værra på forume da? Å te dokk utidie "hobbytrøndera" fra sør, ett ord: HYSJTE! Æ e nå fra Namsos æ å, født å oppvoksi på spillum (som forøvri ligg atme Namsos, å ikke i.. Eillers e de nå lite som skjer, må leit opp ei økker å kjør crossern minj på snart ja.. Kult med en tråd som er forbeholdt trøndere.. Forresten, ikke alle trøndere har bart og lukter fisk.. #1. Dialekt er forbeholdt muntlig tale. #2. Lukter fisk? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Kan noen ekte trøndere forklare hvorfor dere ødelegger byen deres (Trondheim) ved å kjøpe opp gamle bygårder, dele dem inn i bittesmå leiligheter av dårlig kvalitet som selges til skyhøy pris? Ikke nok med det men det men trønderne kjøper de som varmt hvetebrød slik at boligprisene spretter i været. Jeg gleder meg til boblen sprekker og mange sitter der med postkassa full av skjegg, et skyhøyt lån og ei leilighet på størrelse med ei forvokst skoeske som er verdt halvparten. Det er kanskje det som kalles å være urban. Hilsen en som aldri kommer til å bli trønder! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Haha, nei du - det spørsmålet må du nok rette mot den eldre garde. Jeg og ser på leilighet i Trondheim og har ergret meg over det samme som du gjør i foregående post. Så at det var lagt ut en "leilighet" på 13kvm - prisen: 550 000,- Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Er litt uenig med deg der. Ja det er den eldre garde som kjøper opp og bygger om men det er den yngre og urbane garde som villig kjøper disse skoeskene. Hadde ingen eller i hvertfal bare et fåtall kjøpt så hadde markedet vært borte og færre bygårder hadde blitt bygd om. Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hørt om den eldre damen som kom inn i butikken og spurte: "Æ vill ha ett kilo messmør å ei støttbuks t stakkalongen" Noen som har peiling på hva hun snakker om? Mvh Lenke til kommentar
GeO Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hørt om den eldre damen som kom inn i butikken og spurte: "Æ vill ha ett kilo messmør å ei støttbuks t stakkalongen" Noen som har peiling på hva hun snakker om? Mvh Ordet "støttbuks" kommer av en "stutt" (altså kort) bukse, og er altså en shorts. "Stakkaillonge" (som er en skrivemåte som stemmer bedre overens med uttalen slik jeg har hørt det) er det vi i dag kaller tenåring. Tror "messmør" (eller "møssmør") er det samme som myse (meieriprodukt, avfallsprodukt ved ysting), iallfall hevder min mor dette. Kjente ikke ordet selv. Høres ikke helt logisk ut, siden myse vitterlig er en væske, og væsker sjelden måles i kilo ... Kanskje noen andre har en annen forklaring? Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Æ kjæm fra Namsos!! ROCK CITY!!! æ å! Lenke til kommentar
JO1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 bor ved Kringla nert Steinkjer jeg ...trønder dialekt er jo bare digg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå