kenneth11 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg er tidligere Trønder, mista dialekten for 5-6 år siden. Bor akkurat nå i pøsregn på Østlandet Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hva synes trønderne om utelivet i Tr.heim? Hva er de populæreste plassene for 18 åringer? Har hørt en del skryt om Twice Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Man har jo Uffa da. Huff ja, vet av noen derfra, tvilsomme folk... Utvilsomt mye snusk der ja. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Har hørt en del skryt om Twice Nei, nå må du gi deg. Twice er utvilsomt det mest søplete stedet i Trondheim. Kan komme med en liten oversikt: 18-årsplasser: Halvliter'n: Koselig sted med god atmosfære og karaoke. Fifth Avenue: Har blitt et ganske så populært utested for de yngre. Twice: Grusomt utested med høy kebabfaktor og svettelukt. Mormors: Vorspielstedet fremfor noen. 29,- pilsen og en fin atmosfære gjør Mormors til studentenes favoritt. 3B(19 år): Rockebule hvor byens alternative henger og drikker rødvin og diskuterer regnskogen og hara kiri. METAL! ^^ Samfundet: Kanskje Trondheims samlingspunkt #1. Har tre klubber åpen for de som er under 20 år. 20-årsplasser: Cherrox: Nytt, hipt sted med 3 etasjer i forskjellige stilarter. Rio: Kult utested med bra klientell og heftig dansegulv. Anbefales. Luna: Koselig utested på Solsiden med dansegulv og lounge. Tiger Tiger: Noe allà Rio og Cherrox. 3 etasjer med forskjellig stil og klientell. Vista Lounge: Skikkelig tøft utested for de sene nattetimer. Herlig lounge. Bar/Sofa: Se Vista. Harveys: Sportspub som har blitt mer og mer populær blant studenter og de under 30. Brukbar: knall sted hvor blant annet Nattrock og filmquiz blir avholdt. OBS: På Rio, Tiger Tiger og Harveys opererer de med varierende aldersgrense. På Vista og Bar/Sofa må man være 23 år for å komme inn. Det var alle jeg kom på i farten. Litt utenfor sentrum har man og konsertlokaler som Uffa og Blæst. Endret 17. juli 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hehe, har ikke vært på noe annet enn Twice, men det avr definitivt høy kebabfaktor der ja, men det var også mange fine damer Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Twice er jo helt forferdelig! Selv liker jeg ikke 3B heller. Det er altfor mye kvasi-fjortiser der som liksom er depressiv og kler seg i svart. Nei, jeg liker nok Mormors best av alt uansett. Mye bedre stemning der. Og Halvlitern er heller ikke er spesielt bra plass. Det er der de under 18 går for ingen blir spurt om leg for å kjøpe det fæle Aass-øllet! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Twice er jo helt forferdelig! Selv liker jeg ikke 3B heller. Det er altfor mye kvasi-fjortiser der som liksom er depressiv og kler seg i svart. Nei, jeg liker nok Mormors best av alt uansett. Mye bedre stemning der. Og Halvlitern er heller ikke er spesielt bra plass. Det er der de under 18 går for ingen blir spurt om leg for å kjøpe det fæle Aass-øllet! Hahah, som jeg skulle ha sagt det selv, minus en ting. Aass er da vitterlig et kongeøl! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Synes det smaker piss jeg. Men har hørt det er flere typer av den, så jeg vet ikke riktig. Synes å huske at det øllet på Halvlitern ikke er særlig bra, men jeg var kanskje ikke helt stand til å bedømme smak i den tilstanden jeg var i! Men det er billig øl der da uansett, så det veier jo opp uansett. Og om det faktisk er godt øl så er det nok et bra sted. Selv tenker jeg litt på Halvlitern som jeg tenker på Lauritz. Halvferdige fyllikker med andre ord! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Lauritz Skjenkestue og det stedet som lå under gamle After Dark er herlige steder. Alltid like morsomt å se middelaldrende fruer slåss. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Haha! :!: Har aldri vært der, men har hørt en del om det! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Tror faktisk det heter "Kjeller'n". Forresten, noen som er med på å ta en pils eller ti på mormors her en dag? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 e kjæm nå frå Meddala i Sør-trøndelag, snakke itj helt likæns som Trondheimsbøgg, å me diæn veianj gjennom Børsaberga byttja ut med na ny-veien, så bli d væl flær tura dit ja Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Det er vel ikke nødvendig å skrive trøndersk for å vise at de er trøndere Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Det er vel ikke nødvendig å skrive trøndersk for å vise at de er trøndere Vel, man må jo selvsagt demonstrere at Trøndelag har høyere idiot-prosent enn resten av landet. Dette gjelder da selvsagt ikke for Trondheim. Tror det er noe galt med grunnvannet utenfor bygrensene. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Dette gjelder da selvsagt ikke for Trondheim. Nuvel, deg om det. :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Pfft, du er Nord-Trønder. Nuff said! ^^ Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Når sant skal sies, er jeg faktisk halvt nord-trønder og halvt finnmarking.. Drømmekombinasjon! Men kom ikke å klag på grunnvannet! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det er vel ikke nødvendig å skrive trøndersk for å vise at de er trøndere Vel, man må jo selvsagt demonstrere at Trøndelag har høyere idiot-prosent enn resten av landet. Dette gjelder da selvsagt ikke for Trondheim. Tror det er noe galt med grunnvannet utenfor bygrensene. :!: :!: Noe av det morsomste jeg har lest på lenge! Minner meg om Team Antonsen og anti-rasistisk tåteater. (La oss bank shiten ut av negran) Apropos pils på mormors ja. Kan sikkert være med på det vil jeg tro! Men jeg drikker egentlig ikke særlig mye. Synes pils ikke er noe godt etter max 3 stykker! Helst om det er dritvarmt og jeg er tørst! Btw: Æ å kainn å skriv rættli trøndersk shø! Men æ e jo itj fra Trondheim egentlig, men fra Fosen der dialækta e my meir breiar. Men æ mesta den prototype fosen-dilækta for nånn år sia. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Dere snakker rart Steinkjer-dialekten er best, nuff said.(ftw) Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hater Steinkjer. "IT-byen" meg i ræva! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå