Gå til innhold

Hvordan styre SpeedStep?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer, system ser ut til å vise hva prosessoren kjører på. Idiotisk at den klokker automatisk ved bærbar i strøminstillinger, det står jo ingen plass... :S

Tror ikke det fulgte noe eget program med. Har Intel noe slikt?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Hvorfor er det idiotisk at den klokker automatisk?

Du kan alltid sette den til alltid på. Da vil den ikke klokke ned i det hele tatt hvis jeg husker rett, men du vil ikke få noe bedre ytelse av det.

Max batteri instillingen setter prosessor til maks halv fart og klokker enda lengre ned enn bærbar instillingen.

Lenke til kommentar
Idiotisk at klokkefrekvensen styres av strøminnstillingene, uten at brukeren blir fortalt at dette skjer.

Så sett den på alltid på da, så slipper du at den blir klokka opp og ned.

Men tenkt deg, om den skal gå på feks. 2ghz, når den ligger attemed senga di når du skal sove, eller for eksempel i en forelesingssal, så begynner vifta å gå for fullt.

Da kan det vere greit at den klokker seg ned til 600mhz og utgir mindre varme, og dermed mindre viftestøy.

Lenke til kommentar

Gaaah, det er ikke det jeg mener. Problemet er at Windows begynner å klokke proessoren uten at bruker vet om det, det burde stå en liten notis i det aller minste, eventuelt være en egen plass der man kunne stille inn dette. Men bare glem det, jeg hadde ikke tenkt å lage noen diskusjon på dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...