inaktiv000 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Styrer Windows klokkefrekvensen på min Pentium M-prosessor, eller er det prosessoren som klokker seg opp og ned av seg selv? Er det noen plass i Windows jeg kan stille inn/se klokkefrekvens uten å laste ned annen programvare? Jeg har CL56 fra NetShop. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Sett batteri instillingene til bærbar i kontrollpanelet. Da klokker den opp og ned etter behov. Hvis du går inn på system under kontrollpanelet så tror jeg du vil se hastigheten som prosessoren står på akkurat nå. Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 På gls1557 maskina jeg kjøpte til dama kunne man skiffte i bios og ved hjelp av et program som fulte meg på cd'n som la seg i tray'n. Så kanskje om du sjekker ut sidene til intel eller no...? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Stemmer, system ser ut til å vise hva prosessoren kjører på. Idiotisk at den klokker automatisk ved bærbar i strøminstillinger, det står jo ingen plass... :S Tror ikke det fulgte noe eget program med. Har Intel noe slikt? Endret 24. mars 2005 av cecolon Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hvorfor er det idiotisk at den klokker automatisk? Du kan alltid sette den til alltid på. Da vil den ikke klokke ned i det hele tatt hvis jeg husker rett, men du vil ikke få noe bedre ytelse av det. Max batteri instillingen setter prosessor til maks halv fart og klokker enda lengre ned enn bærbar instillingen. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Idiotisk at klokkefrekvensen styres av strøminnstillingene, uten at brukeren blir fortalt at dette skjer. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Idiotisk at klokkefrekvensen styres av strøminnstillingene, uten at brukeren blir fortalt at dette skjer. Så sett den på alltid på da, så slipper du at den blir klokka opp og ned. Men tenkt deg, om den skal gå på feks. 2ghz, når den ligger attemed senga di når du skal sove, eller for eksempel i en forelesingssal, så begynner vifta å gå for fullt. Da kan det vere greit at den klokker seg ned til 600mhz og utgir mindre varme, og dermed mindre viftestøy. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Gaaah, det er ikke det jeg mener. Problemet er at Windows begynner å klokke proessoren uten at bruker vet om det, det burde stå en liten notis i det aller minste, eventuelt være en egen plass der man kunne stille inn dette. Men bare glem det, jeg hadde ikke tenkt å lage noen diskusjon på dette Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du visste vel dette fra før, før du kjøpte pcen din? Eller regnet du med at den skulle si fra når den ble klokket ned? For å være helt ærlig så ser jeg ikke problemet her. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 her er en link til et program som er greit å bruke til speedstepstyring: http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html Jeg bruker dette selv på en tundra 1557k og det funker helt greit. (skal jo være samme maskina stort sett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå