Bayas Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 JAvaHei, jeg har bestemt meg for å lære å bruke java! Har dere noen tips om hvordan man begynner. Vill bli go i dette, ikke bare lære det grunnleggnede men også det som er mer avangsert! Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Du kan ikke starte på det avanserte, du må innom det grunnleggende først. Og det er vitkig at du blir god og sikker på dette. Jeg vil anbefale å kjøpe en bok. Jeg brukte "Lær Java 2 på 21 dager". Prøvde først "Java for Dummies", men den var så dårlig at jeg byttet den inn. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hvis du kan objektorientert programmering fra før, så er det bare å hoppe rett på de avanserte emnene. Men hva er det egentlig som er avansert med Java? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Åssen compiler bruken man om man vil lære Java.. nevn et par, helst gratis men dere kan gjerne si noen andre som koster litt også.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 den beste måten er å lære gjennom prøv-og-test-metoden. det er greit å ha en bok og lese litt på si, men det er først når man har sine klamme lanker på tastaturet at en får skikkelig forståelse for å programmere... lærer du deg å bruke java.sun.com også vil du få masse kodeeksempler for å vise hvordan ting fungerer. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 JAVA API Den viktigste sida du trenger for å kode java, der står det beskrivelse av alle klasser som er innebygd. Hvis du feks skal lage en GUI med ei liste, men ikke vet hva liste klassen heter, søker du bare på list, og finner JList. der står alle metoder, variabler osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå