Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

logge i på ruter.kommandoer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det er beskrevet i de andre trådene.

- Benytt gammelt nettverkskort (evt. annen PC med godtatt kort).

- Bruk IP-adressen til din router (se manualen).

- Logg deg på routeren (brukernavn/passord)

- Fjern binding mot MAC-adresser

- Kobl opp med det nye kortet

- Legg inn MAC-adressen til det nye nettverkskortet i routeren (sammen med evt. andre).

Er manualene borte (er et hefte eller CD-rom)? Hvis Ja, forsøk å laste ned fra produsentens hjemmeside. Det er denne som har alle detaljer.

Lenke til kommentar

dette virker nok greit for de som vet hva de skal gjøre. har aldri logget meg på en ruter en gang, at jeg da spør om detaljer er helt naturlig for meg. Om det ikke er akseptert for de som er mindre viderekommende å spørre etter hjelp, burde dere opplyse om dette. og ikke kalle det latskap.

Lenke til kommentar
dette virker nok greit for de som vet hva de skal gjøre. har aldri logget meg på en ruter en gang, at jeg da spør om detaljer er helt naturlig for meg. Om det ikke er akseptert for de som er mindre viderekommende å spørre etter hjelp, burde dere opplyse om dette. og ikke kalle det latskap.

bare ett forslag att den som satt opp routeren din hjelper deg,kjedelig å lage tre topicer om samme emnet,kan godt forstå at det er vanskelig,men du bør søke litt selv også.

Lenke til kommentar

prøvde faktisk å lete en god del først. hadde faktisk slitt med problemet i et par dager før jeg spurte her om hjelp, da jeg fikk flere svar, måtte jeg bare spørre etter detaljer på svarerne jeg fikk. tenkte også at om jeg lagde en ny tropic fikk jeg fortere svar. gjerne ikke så mange som svarer på gamle spm

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt om du sa hva slags router du hadde?

I det minste merke?

(Modell står kansje på en eller annen merkelapp et eller annet sted utenpå eller i manualen dersom du fortsatt har den?)

Vanligvis; Når man logger på en router, gjør man dette via et web interface (altså bruker internet explorer og går inn på en adresse som tilhører routeren. Derifra kan du logge deg inn og gjøre endringer)

Edit: Du trenger ikke endre MAC adresse noe sted. Derimot, må du legge til MAC adressen til det nye kortet til listen over "godkjente" kort :)

MAC adressen til det nye kortet ditt, får du slik;

Start-Menyen -> Kjør

skriv inn: cmd (ok)

I boksen skriver du ipconfig /all

Deretter vil den liste opp alle dine nettverkstilkoblinger samt. informasjon tilhørende disse.

Se etter noe alla "wireless" eller noe slikt.. Under denne, bør det stå "Fysisk Adresse:" og masse rare verdier. Dette er altså MAC adressen til kortet.

Hvordan du legger den til? Kom med mer informasjon om routern din :thumbup:

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...