Gå til innhold

Finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Har 2 hardisker C: og D: hvor C: er hoved disken og D: backup disk. Begge fungerte fint sammen før. Nå som jeg formaterte C: disken og la inn windows på nyutt finner ikke PCen min harddisken på min datamaskin, men kun i enhetsbehandling. hvorfor?

Det er ikke et alternativ og formatere denne disken slik jeg måtte første gangen for å få den til å virke, da jeg har alt jeg eier av filer på backup disken. Noen som kan hjelpe meg?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt et lignende problemet som deg. Det har kun skjedd med med når den 2. hardisken har vært tilkoblet når jeg innstallerer windows.

Det kan virke som om installasjonen av windowsen gjør noe med den andre disken under insallasjonen. Dette har bare skjedd med 1 spesiell wdc disk for min del. Da jeg fikk opp windowsen så var partisjonen der, men det var opplyst at filsystemet var RAW, altså uformatert.

Løsningen på dette for meg var å redde data fra disken med et recoveryprog. Jeg brukte GetDataBack for å redde mine filer. Det fungerte veldig bra, men tar mye tid og koster penger. Med prøveversjonen kan du søke etter filer å se hvor mye du kan redde, men du får ikke gjennomført selve reddingen før du betaler.

Det finnes en del gratisprogrammer som også gjør dette, men jeg har ikke prøvd noen av dem.

Husk på at når du redder filene så må du legge de på en annen disk slik at ingen sektorer blir overskrevet. Etter at du har reddet de filene du skal redde så kan du formatere å legge filene tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...