Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Valget står mellom: Athlon 64 3000+ eller 3200+ eller 3500+ alle "Winchester" Har hørt at alle 3 klokker omtrent like langt? Eller er det en som er bedre enn de andre? Hvor langt kan jeg klokke på luft? Er litt ukjent med disse prosessorene, har ikke oppgradert siden XP2800+ så jeg kunne trenge noen tips og råd her! På forhånd takk! Endret 24. mars 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Når du skal klokke er det jo langt ifra bare cpuen som har noe å si. Kjølinga og rammen har MYE å si for resultatet . Med god kjøling og ram er 2,6ghz et reelt mål for en 3000+ "winchester" for 3200+ skal man vel komme opp i 2,8ghz??? Er ikke 100% sikker på dette men sånn ca . En 3500+ gir ikke store forskjellene fra de andre utenom at den koster en god del mer, selv ville jeg gått for en 3200+. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg er også av den oppfatning at hele winchester-serien kan klokkes omtrent like langt, men jo lavere multiplikatoren er, jo mer vil det kreve av hovedkortet. Således er kanskje 3200 et litt tryggere valg enn 3000, men jeg ville ihvertfall ikke ha kjøpt 3500-utgaven. Med god strømforsyning og luftkjøling (f.eks. Thermalright XP-90 / XP-120) kan man vel håpe på 2.6 GHz stabilt. Minnet har ingenting å si for hvor mye man kan overklokke prosessoren, fordi man utmerket godt kan kjøre minnet på lavere klokke enn HTT på denne plattformen. Selvsagt hjelper raskt minne på ytelsen, men minnet holder på ingen måte tilbake overklokkingen av prosessoren. Bare man kjører i dual channel er det tilstrekkelig med "vanlig" minne. På generelt grunnlag vil jeg heller anbefale å bruke 500 kr ekstra på strømforsyning enn på minne (men nå vet jeg jo ikke hvilke komponenter du har fra før). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå