Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme Nissan Sunny 1,6 -1992


Anbefalte innlegg

Har en Nissan Sunny 1,6 SLX -1992 mod, tredørs opplegg..

 

Kjøpte den for et par måneder tid siden, og er klar for litt mer krefter. Noen tips? Det er 2" effektanlegg i den, ikke det at det hjelper, men gidder ikke ta det ut, fulgte med bilen. Hva slags muligegheter har jeg uten at det begynner å koste hårreisende mye? Er det mulig å montere turbo i den uten å forsterke råder og resten av motoren? Kompressor? Regner ikke med at åpent luftfilter, KN filter og det hjelper veldig mye, men det vurderes det også. Blir i så fall montert langt foran i motoren slik at det blir kald luft som suges inn.. 1,6l har, etter hva jeg har blitt fortalt, litt problemer med å suge luft etter 80-100 kmt. Kan det hjelpe noe der?

 

Takker for alle råd, og setter pris på linker til ting og tang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke 42hk ekstra på toppeffekten, kun ved høye turtall(6500-7500rpm) Forskjellen på toppeffekten er ca 28 hk mellom standard(90hk) mot trimmet(118hk). De har gjort en del for å oppnå det, byttet grenrør, kam, gasspjeld, chippa, porta toppen og slipt ventilene.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Med andre ord er jeg "stuck" med 90 hester...

 

Det går jo greit nok, det er en lett bil, men jeg skulle gjerne hatt litt mer krefter. Den er litt "død" i aksinga når jeg kommer opp i rundt 70-80, og det er stort sett der jeg trenger det mest. Kan dessverre for lite om bil, men går det an å øke dreiemomentet ved chipping av bilen? Leste om det i autofil, men som sagt, jeg vet ikke om det er mulig å gjøre med bilen min..

 

Kan jeg montere turbo om jeg bytter motor til 1,6i? Han jeg kjøpte den av sa at jeg kunne gjøre det, Den har 113 hk opprinnelig, og med turbo skulle man få ut rundt 140-150 av den... Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Kan jeg montere turbo om jeg bytter motor til 1,6i? Han jeg kjøpte den av sa at jeg kunne gjøre det, Den har 113 hk opprinnelig, og med turbo skulle man få ut rundt 140-150 av den... Stemmer dette?

Så lenge du ikke gjør noe med innmaten på motoren så vil nok 140-150hk være det du får, men så koster også en turbokonverting fort mye penger, men det gjør jo alt som er moro :p . Du får nok mer hk per krone på en turbokonverting iforhold til "sugemotortrim".

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...