Gå til innhold

DVI-ut via adapter til analog skjerm= 0 bilde


Iyon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her på tg og har kjøpt et geforce 6800 ultra (PoV) med to dvi utganger. Det kjipe er at jeg har en skjerm uten dvi-inngang. Han som hadde kortet før meg brukte en adapter jeg har fått med da han hadde kortet, men jeg får ikke bilde når nvidiadriverne er installert og windows starter desktop-bildet.

 

Er det noe spesielt av innstillinger som må gjøres i drivere for at jeg skal få bilde? eller må jeg ha ny skjerm?

 

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adapteret fungerer helt fint det, med windows standarddrivere får jeg bildet og alt er helt fint. Når jeg installerer nyeste forceware-drivere, blir bildet borte... har funnet ut at det må være noen innstillinger som disse driverne introduserer som forårsaker at analoge signaler ikke blir sendt ut fra kortet lenger...

Lenke til kommentar

ja, skjermen står på utgangen til venstre (sett bakfra). Med én gang jeg satte i kortet (da hadde jeg ikke drivere installert) funket det fint, fikk bilde og greier. Det var da windows standard vga-driver som ble brukt... Jeg installerte så de nyeste forceware-driverne, og rebootet. Får bilde fra og med POST helt til (ikke med) logon screen. Da forsvinner nemlig bildet. Får da heller ikke bilde på den andre utgangen. jeg mistenker at forcewaredriverne introduserer noen nye innstillinger slik at de analoge signalene som sendes samtidig med de digitale på dvi-utgangen stopper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...