Aetius Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Beklager hvis dette er postet i feil kategori. Feel free to move it. Jeg har fått tilbud om å kjøpe en laptop med følgende specs for ca kr 7100,- og lurer på om det er et godt kjøp. Hvis ikke, hvilken ultraportabel kan evt anbefales? Pentium-M 1.5 GHz 256 MB RAM (skal utvides til 512 eller 1024) 12,1" TFT (1024x768, tror jeg) Delt grafikkminne opp til 32 MB 30 GB HD 28mm tykk Vekt 1.6 kg WinXP pro OEM følger med. Ingen optisk enhet, men det er heller ikke kritisk. 56k modem Gigabit LAN SD-card slot NB! Maskinen er ikke til spilling. Hovedbruk vil være lett bilderedigering, webdesign og kontor-stuff. Kanskje litt filmvisning på tur, etc. Prioritering for meg er, høyest til lavest: Størrelse (og vekt) Solid Batteritid Ytelse EDIT: Fikset feil i specs. Endret 24. mars 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hørtes ikke så galt ut dette spør du meg. Om du skal på tur med den så er vel batterikapasitet noe du også bør sjekke (eventuelt ha et ekstra batteri på lur ) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Det dreier seg om en HP/Compac NC4000 uten CD/DVD-enhet. Batteritid vet jeg ikke, men jeg vil gå ut i fra at den er noenlunde bra. EDIT: Der fant jeg det. 3,5 t med standardbatteriet, 7,5 t med travel-batteriet. EDIT: Dette er ny, fra butikk. Ikke brukt. 3 års garanti, visstnok. Endret 24. mars 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Fin pris for en ultraportabel. HD er litt liten, men det kan jo alltids oppgraderes. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Fin pris for en ultraportabel. HD er litt liten, men det kan jo alltids oppgraderes. Joda, har en 60GB HD liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå