Gå til innhold

FX5700 Ultra, 700kr, BRA PRIS ?

jaddå

Anbefalte innlegg

En venn av meg vil selge sitt gamle MSI Geforce FX 5700 ULTRA til meg.

Vi begge er litt usikre på hva som er en bra pris for begge parter...

Kortet er litt over 1 gammelt..

er 700 kr en bra deal ????

Jeg syns selv jeg er snill hvis jeg gir 700 kr, bør jeg være snillere? ;)

Endret av jaddå
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg syntes du bør holde deg unna alle fx5xxx kortene. de har dårlig ytelse i alle nye spill. spar heller litt til og kjøp et slikt kort. du får veldig mye høyere ytelse i dx9 spill.

9600xt ? lol. er jo ikke noe bedre kort det...bedre da å heller spare til et 6600gt eller lignende

Lenke til kommentar
jeg ville gitt MAX 200,- for det kortet. Nvidias FX serie er bare en stor flopp, og kortene er ikke noe gode. Hvis du skal gi såpass for et skjermkort, kjøp deg heller et helt nytt.

200 var vel litt drøyt :p Kortet yter omtrent som et 9600xt. Det er ikke et elendig kort på noe vis men 700 er nok litt for dyrt for et brukt 5700 Ultra.

Lenke til kommentar
jeg ville gitt MAX 200,- for det kortet. Nvidias FX serie er bare en stor flopp, og kortene er ikke noe gode. Hvis du skal gi såpass for et skjermkort, kjøp deg heller et helt nytt.

Og hva får man for 700,- som er nytt og et bedre kort ?

Lenke til kommentar

hehe, forstår at jeg er en snill person..

hvis jeg går ned til ca 500, da er jeg ennå ganske snill, i og med at det er en venn jeg kjøper av..? kortet er jo også blitt brukt en stund...

Endret av jaddå
Lenke til kommentar

på benchmarker yter 9600xt og 5700u ca likt, men i nyere spill er 9600xt et bedre kort.

edit:

man kan ikke bruke doom 3 som grunnlag. alle vet at nVidia kort er mye bedre enn ati der. men hadde du bladd litt videre ville du sett at 9600xt får bedre score på de andre testene. farcry for eksempel :roll:

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
man kan ikke bruke doom 3 som grunnlag. alle vet at nVidia kort er mye bedre enn ati der. men hadde du bladd litt videre ville du sett at 9600xt får bedre score på de andre testene. farcry for eksempel :roll:

Nja... det er vel ikke helt rettferdig å si. For det første benytter de patch 1.1 noe som ikke akkurat er en god ting for nvidia kortene, og for det andre er det flere spill nvidia har bedre ytelse enn ati i. CoD f.eks.

Lenke til kommentar
jeg syntes du bør holde deg unna alle fx5xxx kortene. de har dårlig ytelse i alle nye spill. spar heller litt til og kjøp et slikt kort. du får veldig mye høyere ytelse i dx9 spill.

HAHA. Dummeste jeg har hørt på lenge. Du sier at ALLE nvidia FX kort er dårlige, og så anbefaler du et 9600XT kort? Et 5900 kort knuser jo det kortet lett.

Forresten solgte jeg mitt 5700 Ultra kort for 550 spenn for et par måneder siden...

Lenke til kommentar
HAHA. Dummeste jeg har hørt på lenge. Du sier at ALLE nvidia FX kort er dårlige, og så anbefaler du et 9600XT kort? Et 5900 kort knuser jo det kortet lett.

Ikke når det kommer til DX9 ytelse. Men det betyr ikke nødvendigvis at R9600XT yter bedre i nye spill.. i FarCry f.eks kjører FX serien med en skreddersydd NV3x codepath med nedsatt funksjonalitet og i HL2 kjører NV3x i ren DX8.1 path. Det var meningen også HL2 skulle ha en egen optimalisert codepath for NV3x med DX9 funksjonalitet, men denne kom aldri med i releasen.

Lenke til kommentar

Ikke alle hehe ... Og det kommer ann på behovet for GPU.

Vil man spille DoomIII til rimelige penger så faktisk er det mulig med 5700U.

På en P4 3Ghz kan man regne at du får ca 25fps i 1024x768 4x4x og mer uten AA og AF.

Ellers så syns jeg at du burde takke nei til kompisen. Idag så kan du få 97-9800Pro til 1K :thumbup:

PS: GF6200 er den ikke likt/raskere enn 9800Pro ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...