gogodidi Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) ja, jeg har sjekket arts controlleren, og det har ikke med at jeg har satt det til mute eller noe å gjøre, pcen vill bare ikke gi fra seg en pip, på login og på startopp har det sånne start opp lyedr, men etter det får jeg ikke engang en lyd når en feil meldning vises hva kan være galt? XMMS can spille music, mens alt andre ikke sier noe, XMMS seg ut til å ha kræsehet intill jeg deper alle andre programmer som kunne gi fra seg lyd (eg juK) amaroK sa noe om at /dev/dsp allered var i bruk betyr dette noe kanjse? Endret 24. mars 2005 av gogodidi Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Driveren til lydkortet ditt støtter ikke hardwaremiksing, derfor kan du bare høre på en lydkilde av gangen. Du må sette opp en system for softwaremiksing, alternativer: dmix, arts, esd. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det betyr noko ja. Kan vere at aRts brukar lydkortet ditt, og då får ikkje andre program tilgang. Om du set amaroK til å bruke aRts engine, får du lyd då? Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 hvis jeg gjør det, så cræsjer den bilde Lenke til kommentar
gogodidi Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggg æhhhhhhhh mææææææææææææææææææææææææææææææææhh dette driver meg til vanvid Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) aRts er etter min mening ikke noe bra (ustabil) og krever for mye ressurser. Anbefaler deg heller å bruke ALSAs dmix (Du finner en veldig bra HowTo på Wiki sidene til Gentoo), eller investere 200,- i et bra lydkort http://gentoo-wiki.com/HOWTO_ALSA_sound_mixer_aka_dmix EDIT: Innlegg nr. 666 Endret 24. mars 2005 av olear Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggg æhhhhhhhh mææææææææææææææææææææææææææææææææhh dette driver meg til vanvid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå