D02 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) har begynt på en kopi av donald bilen edit: nesten ferdig er litt dårlig kvalitet på bildet :/ Endret 6. juni 2010 av D02 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Noen som vet hvordan man printer ut i målestokk ? 8173926[/snapback] Jo da Printe i målestokk er ikke noe problem! How do I print to scale? Takk -er i gang med prosjektet nå, må bare teste ut litt materialer for å finne ut om det er gjennomførbart dette jeg tenker på, så kommer det nok til å dukke opp en logg her på forumet likevel... Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Da var jeg ett hakk nærmere på tegningen iallfall... - måtte bare vise dere dette Avtakbare hjul/floats, for landing på vei/vann Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Det ser veldig bra ut, men det er noe med fronten/snuten jeg synes ser litt snodig ut Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Er enig i det, den har liksom et nebb... Er usikker på hva jeg skal gjøre, lurer på om jeg skal la det være og håpe på at det ser bedre ut i virkeligheten... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Er enig i det, den har liksom et nebb... Er usikker på hva jeg skal gjøre, lurer på om jeg skal la det være og håpe på at det ser bedre ut i virkeligheten... Det finnes rubyscript som kan hjelpe deg å lage slike former. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hmm, jeg får se litt på rubyscript... Men, det ser kanskje litt bedre ut nå?? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Her er første scene av en video jeg har laget utelukkende i Sketchup: http://www.youtube.com/watch?v=ii7FAeINe1o Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Ser bra ut! Endret 15. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hva er beste rendering engine for sketchup? Har lest at Vray skal være veldig bra, men at det er ganske vanskelig å lære seg? Har lyst til å bruke det i forbindelse med forskjellige tegninger for en møbelsnekker. Feks bad, kjøkken osv. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hva er beste rendering engine for sketchup? Har lest at Vray skal være veldig bra, men at det er ganske vanskelig å lære seg? Har lyst til å bruke det i forbindelse med forskjellige tegninger for en møbelsnekker. Feks bad, kjøkken osv. Denne tok med ca. 1 time før jeg skjønte basicen: http://www.twilightrender.com/ Kanskje det finnes enda enklere rendresoftware ? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hva er beste rendering engine for sketchup? Har lest at Vray skal være veldig bra, men at det er ganske vanskelig å lære seg? Har lyst til å bruke det i forbindelse med forskjellige tegninger for en møbelsnekker. Feks bad, kjøkken osv. Denne tok med ca. 1 time før jeg skjønte basicen: http://www.twilightrender.com/ Kanskje det finnes enda enklere rendresoftware ? Personlig syntes jeg twilight er veldig god å jobbe med. Den har også en exportfunksjon (.XML) til Kerkythea som kan være nyttig. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Finnes det noen triks for å få tegningene på ett stk papir når jeg printer det ut i scale? - jeg vet at det er plass, men nå jeg printer, så kommer det ut på veldig mange flere sider enn hva som er nødvendig... Dermed må jeg klippe og lime...! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Oppdatert video av mine skisser: Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Er det mulig å få oppgitt lengder i cm, sitter med antall xx,x i millimeter. Da blir tallene litt vel nøyaktige... Lenke til kommentar
D02 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 er bare fet, inches, millimeter og meter du kan velgemellom. bruk meter hvis du ikke vil ha det så nøyaktig. da er 0.01 m = 1 cm.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Nei, det stemmer ikke. Fant det ut nå... window-model info-units! Lenke til kommentar
D02 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 da misforsto jeg. trodde du mente template. (det man velger når man åpner programmet) Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da har jeg oppdag enda en bra sak i Sketchup. Ved å legge inn en .x-format plugin så kan man eksporte modellene i directX format. Dette formatet kan brukes i f.eks. Blufftiltler. Når du først kan bruke 3d modell i et slikt program så åpner det seg en ny verden av effekter og muligheter: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå