Gå til innhold

Den store Sketchup tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men så er det det å få det helt riktig da :p

Kunne de ikke bare laget tingene i riktig størrelse med en gang? Det er jo ikke du akkurat vanskelig å lage små ting...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Enkelte ganger kan det være vanskelig å lage ting små. Den lysestaken som jeg postet på forrige side (den første) måtte jeg lage 2,2 meter høy, og ikke 22cm som den egentlig er. Dette fordi Sketchup ikke klarer og handtere enkelte av de minste detaljene.  Når det er sakt så er det jo ikke noe problem og "resize" før publisering.Når det gjelder det å få ting i riktig størrelse, så finnes det en enkel metode.Kan bruke din problemstilling som et eksempel: Mål først f.eks SATA pluggen i HDD.> Velg det komponentet du vil endre størrelsen på (SATA kabelen) > Edit component > Tape measure > Mål pluggen (tilsvarende som du målte pluggen på HDD`en) > skriv inn målet i mm som du ønsker å endre målet til (f.eks 8mm) > enter.EDIT: forumet er på kjøret!

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Hei. For noen dager siden (tror jeg), kom det noe som het "Dynamic Components"

Det er sånn at vi kan f.eks. lage en dør, og når vi klikker på den, åpner den seg. Det er også sånn at vi kan lage en trapp, med f.eks. to trappetrinn, velge hvor den skal starte og ende (første og andre etasje), og trappetrinnene lages automatisk. Litt dårlig fortalt.

http://www.youtube.com/watch?v=4aVW5X-tb8s

Det står at videoen er fra 2008, så dette er vell ikke så nytt allikevel.

Men uansett: Jeg får dette bare ikke til. Jeg skal lage et hus, og ha en trapp, men jeg får det ikke til :no:

Har lest på Sketchup sine sider, og sett videoer, men skjønte ikke så mye. Kanskje på grunn av at jeg ikke er særlig god i engelsk. Derfor lurte jeg på om noen her kunne fortalt raskt, med kanskje en setning, hvordan jeg gjør dette. Der står det på over mange sider.

Jeg håper virkelig noen her kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar

Hehh..

I fjor brukte jeg google sketshup istedet for Revit (- et annet 3d tegneprogram som er mye mer avansert...) for å levere en oppgave på universitetet, lærerne så ikke forskjell på tegningene fra revit og sketchup og begge var happy :p

Lenke til kommentar

Hei. For noen dager siden (tror jeg), kom det noe som het "Dynamic Components"

Det er sånn at vi kan f.eks. lage en dør, og når vi klikker på den, åpner den seg. Det er også sånn at vi kan lage en trapp, med f.eks. to trappetrinn, velge hvor den skal starte og ende (første og andre etasje), og trappetrinnene lages automatisk. Litt dårlig fortalt.

http://www.youtube.com/watch?v=4aVW5X-tb8s

Det står at videoen er fra 2008, så dette er vell ikke så nytt allikevel.

Men uansett: Jeg får dette bare ikke til. Jeg skal lage et hus, og ha en trapp, men jeg får det ikke til :no:

Har lest på Sketchup sine sider, og sett videoer, men skjønte ikke så mye. Kanskje på grunn av at jeg ikke er særlig god i engelsk. Derfor lurte jeg på om noen her kunne fortalt raskt, med kanskje en setning, hvordan jeg gjør dette. Der står det på over mange sider.

Jeg håper virkelig noen her kan hjelpe meg! :)

den er ikke ny :) kom i 7ern tror jeg.

sliter med det samme :(

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle føre loggen på RCnytt.no...

Begynner om ca en uke, materialer som må testes før jeg finner ut om det i det hele tatt er mulig å gjennomføre...

:thumbup:

- enn så lenge holder jeg meg til sketchup, det er noen småting som må forandres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...