Meh. Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Moped. Pleier bare å gjøre det på nytt og på nytt helt til det funker. Kjipt... Jeg har fått hull hver eneste gang jeg har prøvd Lenke til kommentar
D02 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Noen som vet om et par gode tutorials for nybegynnere på Sketchup? Kunne vært kjekt å lære seg http://sketchup.google.com/training/videos.html mye bra der Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg skjønner ikke poenget med at folk lager ting i feil størrelse Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg skjønner ikke poenget med at folk lager ting i feil størrelse Hehe, er jo bare og endre størelsen da ^^ Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Ja, men så er det det å få det helt riktig da Kunne de ikke bare laget tingene i riktig størrelse med en gang? Det er jo ikke du akkurat vanskelig å lage små ting... Endret 22. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Hva tror dere om dette HDD-kabinettet? Endret 22. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Enkelte ganger kan det være vanskelig å lage ting små. Den lysestaken som jeg postet på forrige side (den første) måtte jeg lage 2,2 meter høy, og ikke 22cm som den egentlig er. Dette fordi Sketchup ikke klarer og handtere enkelte av de minste detaljene. Når det er sakt så er det jo ikke noe problem og "resize" før publisering.Når det gjelder det å få ting i riktig størrelse, så finnes det en enkel metode.Kan bruke din problemstilling som et eksempel: Mål først f.eks SATA pluggen i HDD.> Velg det komponentet du vil endre størrelsen på (SATA kabelen) > Edit component > Tape measure > Mål pluggen (tilsvarende som du målte pluggen på HDD`en) > skriv inn målet i mm som du ønsker å endre målet til (f.eks 8mm) > enter.EDIT: forumet er på kjøret! Endret 22. mai 2010 av C-angel Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Da er det nok bare jeg som er for lat til å gjøre det akkurat nå Endret 22. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hei. For noen dager siden (tror jeg), kom det noe som het "Dynamic Components" Det er sånn at vi kan f.eks. lage en dør, og når vi klikker på den, åpner den seg. Det er også sånn at vi kan lage en trapp, med f.eks. to trappetrinn, velge hvor den skal starte og ende (første og andre etasje), og trappetrinnene lages automatisk. Litt dårlig fortalt. http://www.youtube.com/watch?v=4aVW5X-tb8s Det står at videoen er fra 2008, så dette er vell ikke så nytt allikevel. Men uansett: Jeg får dette bare ikke til. Jeg skal lage et hus, og ha en trapp, men jeg får det ikke til Har lest på Sketchup sine sider, og sett videoer, men skjønte ikke så mye. Kanskje på grunn av at jeg ikke er særlig god i engelsk. Derfor lurte jeg på om noen her kunne fortalt raskt, med kanskje en setning, hvordan jeg gjør dette. Der står det på over mange sider. Jeg håper virkelig noen her kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hehh.. I fjor brukte jeg google sketshup istedet for Revit (- et annet 3d tegneprogram som er mye mer avansert...) for å levere en oppgave på universitetet, lærerne så ikke forskjell på tegningene fra revit og sketchup og begge var happy Lenke til kommentar
D02 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hei. For noen dager siden (tror jeg), kom det noe som het "Dynamic Components" Det er sånn at vi kan f.eks. lage en dør, og når vi klikker på den, åpner den seg. Det er også sånn at vi kan lage en trapp, med f.eks. to trappetrinn, velge hvor den skal starte og ende (første og andre etasje), og trappetrinnene lages automatisk. Litt dårlig fortalt. http://www.youtube.com/watch?v=4aVW5X-tb8s Det står at videoen er fra 2008, så dette er vell ikke så nytt allikevel. Men uansett: Jeg får dette bare ikke til. Jeg skal lage et hus, og ha en trapp, men jeg får det ikke til Har lest på Sketchup sine sider, og sett videoer, men skjønte ikke så mye. Kanskje på grunn av at jeg ikke er særlig god i engelsk. Derfor lurte jeg på om noen her kunne fortalt raskt, med kanskje en setning, hvordan jeg gjør dette. Der står det på over mange sider. Jeg håper virkelig noen her kan hjelpe meg! den er ikke ny kom i 7ern tror jeg. sliter med det samme Lenke til kommentar
Itek Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jeg har planer om å bygge rc-fly i sommerferien! Hmm, får jeg bildet opp under her jeg skriver nå da?? - hvis ikke, se vedlegg! edit: ok, det fungerte! Endret 30. mai 2010 av Itek Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ser stilig ut! Får vi se en arbeidslogg? Endret 30. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Tenkte jeg skulle føre loggen på RCnytt.no... Begynner om ca en uke, materialer som må testes før jeg finner ut om det i det hele tatt er mulig å gjennomføre... - enn så lenge holder jeg meg til sketchup, det er noen småting som må forandres... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Dere som sliter med å lage dynamic objects: Jeg tror dere må ha fullversjonen for å lage. Her er noen nye bilder fra meg: Lenke til kommentar
D02 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 kule de mennene hvordan fikk du det nederste til å se så ekte ut? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 kule de mennene hvordan fikk du det nederste til å se så ekte ut? Øverste er sketchup, nederste er samme tegning, men rendret med en plugin i sketchup: http://www.twilightrender.com/ Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Motoren min som jeg ikke er ferdig med Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Ser bra ut! Hvilke progam brukte du til å rendre? Endret 2. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå