Ballus Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Kajac: La merke til bussene du hadde laget tidligere i tråden, er du fra haugesund? Så at det sto "Oasen" på den ene bussen Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Den er ikke fra haugesund, nei. Det er en HSD-buss fra bergen som kjører ruten 80 Flaktveit - Oasen Terminal Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i "material bonus pack" til sketchup 6? Den lå nok ute før, men etter 7 kom kan jeg ikke finne den. Blant annet "Wood_Logs" er blant annet en jeg hadde hatt veldig bruk for. Ingen som har den lagret eller noe? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i "material bonus pack" til sketchup 6? Den lå nok ute før, men etter 7 kom kan jeg ikke finne den. Blant annet "Wood_Logs" er blant annet en jeg hadde hatt veldig bruk for. Jau, no ska' du høyre. Du finn pakka her: http://download.sketchup.com/downloads/dow...AW6.0.00ENA.exe Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Litt flere skrytebilder Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Og dette er nok et nytt prosjekt: Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Lite tips: eksporter som 2D-image og unngå de strekene midt i bildet Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Min første modell i sketchup. Har ikke lagd "elektronikken". De har jeg lastet ned. Det meste er gjort i "dødtid" på skolen. Bilder i spoiler . [att chment=278814:Antec_Ni...ion__TM3.png] [attachme t=278812:Antec_Ni...ion__TM1.png] Endret 29. januar 2009 av Snytefant Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Litt flere skrytebilder Jeg må lære meg kerkythea. Kan man lage en fungerende parabolisk lampe i kerky? F.eks en lykt med en lyskilde rettet mot en parabol som deretter retter lyset paralellt i andre retningen? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Lagde en liten tegning over hvordan jeg har planer om å ha rommet til våren Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har tegnet et rør. (Circle, og push/pull) Jeg har flere av disse rørene, og med spesifikk lengde og plassering. Hvordan kan jeg endre diameteren? Blir veldig stress å lage alle på nytt. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg har tegnet et rør. (Circle, og push/pull) Jeg har flere av disse rørene, og med spesifikk lengde og plassering. Hvordan kan jeg endre diameteren? Blir veldig stress å lage alle på nytt. Det kan du ikke, du burde tatt vare på strekene som du dro rørene etter....! Lenke til kommentar
TomS75 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 I sketchup så er det en grå bakgrunn. Kan man endre denne til hvit f.eks? For når jeg exporterer til 2D bilde og skal printe ut, bruker den jo en del farge for å fargelegge bakgrunnen Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Gå inn på menyen Model, velg Styles, trykk på Edit og deretter Background Settings, slå av Sky og Ground og endre Background-fargen til hvit RCP-88: Du kan helt sikkert lage en parabolisk lampe i Kerkythea. Jeg vet ikke hvordan, men den har veldig mange avanserte lysinnstillinger. Her er forresten pengebingen min: Og en litt mer kunstnerisk versjon: Endret 8. februar 2009 av kajac Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Et par andre "sketchifiserte" bilder. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 I forbindelse med et skoleprosjekt har jeg tegnet en bro i sketchup bestående av linjer. Kan jeg få Sketchup til å vise vinkelen i alle hjørner og lengden på alle streker? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 I forbindelse med et skoleprosjekt har jeg tegnet en bro i sketchup bestående av linjer. Kan jeg få Sketchup til å vise vinkelen i alle hjørner og lengden på alle streker? Du kan bruke "målebåndet" og strekke fra ende til ende av rette streker. Da får du opp lengden. Men vinkler må du måle og lese av. og du kan bruke "text" og plassere dette tallet ved siden av vinkelen. buede linjer kan du lese av i "egenskaper for linje/objekt" "" betyr at jeg ikke husker hva de tingene heter i programmet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg fant det ut, det fins en "gradskive-tool" som måler vinkler, og målebånd til lengder. men jeg skulle gjerne hatt en funksjon som viser alt hele tiden, og som endrer seg hvis jeg drar i et hjørne o.l. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 I tutorialen på denne siden, video nr. 4. når det lages stolrygg (søylene), hvordan får blir det plutselig så mange, når en bare har 2? Rundt 6:50 i video nr. 4. http://sketchup.google.com/training/videos/new_to_gsu.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå