Gå til innhold

Den store Sketchup tråden

Anbefalte innlegg

Jegps, lastet det ned etter at jeg leste innlegget ditt, men har ikke hatt tid til å ta det i bruk ennå.

Er det et eget program, eller blir det liggende som en add-on i Sketchup? Og hva er render? Er det et annet ord for "fargelegging" eller er jeg helt på bærtur?

Hvis jeg ønsker å "fargelegge" - lager jeg først modellen ferdig i Sketchup og bruker Kerky etter det? Eller kan jeg bruke det programmet "inne i" Sketchup hvis du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jegps, lastet det ned etter at jeg leste innlegget ditt, men har ikke hatt tid til å ta det i bruk ennå.

Er det et eget program, eller blir det liggende som en add-on i Sketchup? Og hva er render? Er det et annet ord for "fargelegging" eller er jeg helt på bærtur?

Hvis jeg ønsker å "fargelegge" - lager jeg først modellen ferdig i Sketchup og bruker Kerky etter det? Eller kan jeg bruke det programmet "inne i" Sketchup hvis du skjønner hva jeg mener?

Wikipedia om rendering: http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics)

Du lager alt ferdig i sketchup, og eksporterer til kerkythea, for å rendre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her er mitt nyeste prosjekt:

post-121454-1231021193_thumb.png

Ser kanskje ikke så facinerende ut, men den ferdigrendrede versjonen gjør (når den er ferdig å rendre) :)

Bussene og stasjonen er tegnet fra grunnen av meg, mens benkene, datamaskinene og lyktestolpene er hentet fra Sketchup.

Skal legge ut en rendret versjon senere i dag/natt.

Bildet som blir lastet opp senere, samt dette bildet er bare første steg. Målet er å lage en animasjon av hele scenen når den er ferdig

Endret av kajac
Lenke til kommentar

Sannelig! Er nok det, ja. Eller Tide som det nå heter.

post-121454-1231031806_thumb.jpg

Her er den rendrede utgaven. Fikk ikke tid til å legge på antialias da dette er en alt for tidkrevende prosess for mitt vedkommende.

Også en versjon med Light Bloom effekt (laget i PS)

post-121454-1231032075_thumb.jpg

Endret av kajac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...