Solaar Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jegps, lastet det ned etter at jeg leste innlegget ditt, men har ikke hatt tid til å ta det i bruk ennå. Er det et eget program, eller blir det liggende som en add-on i Sketchup? Og hva er render? Er det et annet ord for "fargelegging" eller er jeg helt på bærtur? Hvis jeg ønsker å "fargelegge" - lager jeg først modellen ferdig i Sketchup og bruker Kerky etter det? Eller kan jeg bruke det programmet "inne i" Sketchup hvis du skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det programmet fungerte dårlig i windows 7 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Funket fint i Windows 7 når jeg prøvde det, så sikkert bare du som har vært uheldig.. EDIT: Eller, var kanskje "Kerky" du mente, for det har jeg ikke prøvd i W7. SketchUP funker fint da. Endret 14. desember 2008 av Kong _Kake Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jegps, lastet det ned etter at jeg leste innlegget ditt, men har ikke hatt tid til å ta det i bruk ennå. Er det et eget program, eller blir det liggende som en add-on i Sketchup? Og hva er render? Er det et annet ord for "fargelegging" eller er jeg helt på bærtur? Hvis jeg ønsker å "fargelegge" - lager jeg først modellen ferdig i Sketchup og bruker Kerky etter det? Eller kan jeg bruke det programmet "inne i" Sketchup hvis du skjønner hva jeg mener? Wikipedia om rendering: http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics) Du lager alt ferdig i sketchup, og eksporterer til kerkythea, for å rendre. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det absolutt enkleste rendring-programmet er Podium. Liten plugin integrert i SU. Men det er ikke gratis. Men trail-versjonen gir deg bilder på opp til 500x500 piksler. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Her er mitt nyeste prosjekt: Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Her er mitt nyeste prosjekt: Ser kanskje ikke så facinerende ut, men den ferdigrendrede versjonen gjør (når den er ferdig å rendre) Bussene og stasjonen er tegnet fra grunnen av meg, mens benkene, datamaskinene og lyktestolpene er hentet fra Sketchup. Skal legge ut en rendret versjon senere i dag/natt. Bildet som blir lastet opp senere, samt dette bildet er bare første steg. Målet er å lage en animasjon av hele scenen når den er ferdig Endret 3. januar 2009 av kajac Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er det HSD-busser jeg ser? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Sannelig! Er nok det, ja. Eller Tide som det nå heter. Her er den rendrede utgaven. Fikk ikke tid til å legge på antialias da dette er en alt for tidkrevende prosess for mitt vedkommende. Også en versjon med Light Bloom effekt (laget i PS) Endret 4. januar 2009 av kajac Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Stilig Men husk at HSD-bussene (eller ja, Tide, som det når heter) hadde en tynn rød, stripe litt over det røde på bussen, og at det røde pleide å være litt lavere nede. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg merket det når jeg gikk på bussen dagen etter jeg tegnet teksturene, men jeg gidder ikke å endre de. Men de er helt klart inspirert av HSD. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, like greit det. HSD hadde fine farger på bussene sine Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hva gjør dere for å få programmet til å gå glattest mulig med mye detaljer? Selv setter jeg prioritet til høy, og låser programmet til en kjerne. Noen som kanskje har andre tips? Hvilke komponenter i maskinen er det Sketchup drar nytte av? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Tror nok det viktigste med sketchup er å ha et godt skjermkort med god OpenGL-ytelse. Sketchup bruker nemlig ikke DirectX. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skjermkortet mitt (8800 GTX) merker ingenting når jeg jobber i sketchup, det er CPUen som ender opp med alt ..og det på én kjerne. Lenke til kommentar
Gomez94 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg er ganske ny i sketchup og trenger hjelp. jeg kan det meste elementære, men åssen fåren endra måleenheten fra feet til for eksempel meter? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg er ganske ny i sketchup og trenger hjelp. jeg kan det meste elementære, men åssen fåren endra måleenheten fra feet til for eksempel meter? Window -> Model info Lenke til kommentar
runemoto Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg skal bygge nytt hus og har tegningene som DWG fil, men ønsker hjelp til å få tegnet disse i Sketchup, slik at jeg lett kan gjør endringer. Dersom tegningene blir sykt bra, så kan jeg nok betale litt for de:) Vennligst kontakt meg på [email protected] Lenke til kommentar
kristianh Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 hei er ny her disse modellene som man lager eller de man finner 3d galleri på google, hva kan man bruke dem til? eller er det bare for å ha dem for moro skyld Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du kan legge ut, laste ned og modifisere alle Sketchup-modeller du finner, tviler på at det er copyright elns på dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå