EB_Veyron Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tegn en rund strek på hjørnet som viser hvordan kanten skal avrundes. Deretter bruker du follow me tool for å dra avrundingen langs kantene. Sjekk her: http://sketchup.google.com/gsu5vtviewer.html#id=8 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Er Pro utgaven værdt å kjøpe? Ikke faen, var dyrt! Ser ut som er masse flere features med det programmet. Her er en basskasse jeg laget for min flotte nye Pioneer sub: Birger Endret 23. november 2007 av MindTooth Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) kossen lager eg trekanter og halvsirkler? trekanten skal ha den spisse enden som grunnlinje og halvsirkelen skal ha den flate som grunnlinje.... hadde vert fint om noen hadde en link til "turialvideo download".. Takk... Endret 26. november 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Skjønner ikke helt hva du mener med halvrundinger men kanskje du finner noe her: http://sketchup.google.com/support/bin/ans...&topic=9050 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener med halvrundinger men kanskje du finner noe her: http://sketchup.google.com/support/bin/ans...&topic=9050 takk for svar, og det skulle seff være halvsirkler....(tror jeg) btw: hadde jeg hatt paint skulle jeg forklart bedre... Endret 26. november 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Okay, bare å bruke Arc tool for å lage halvsirkler. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Okay, bare å bruke Arc tool for å lage halvsirkler. fant ut av det til slutt... her er resultatet: min worklog Endret 5. desember 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
traxx1 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Er det noen som vet hvordan jeg får til å lage slanger/rør? EDIT:har funnet det ut nå ! Endret 23. desember 2007 av traxx1 Lenke til kommentar
just_me Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 hvordan gjøre dimensjoner om til metrisk? Lenke til kommentar
katet Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Window->Modelinfo->Units -> velg og vrak ----- Har ein liten "bug" i sketchup. Har tegna ein liten modell av eit kabinett eg har tenkt og lage. Eg lagra sketchup-fila på skrivebordet, og når eg opna ho var det kommet nokon "hull" i figuren, sjå bilete under. Fant ut att "hullet" ikkje kom med på bildet.. Hmm.. Er dette feil i skjølve tegninga eller er det nokre instillangar? (eller virus:P) Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har ein liten "bug" i sketchup. Har tegna ein liten modell av eit kabinett eg har tenkt og lage. Eg lagra sketchup-fila på skrivebordet, og når eg opna ho var det kommet nokon "hull" i figuren, sjå bilete under. Fant ut att "hullet" ikkje kom med på bildet.. Hmm.. Er dette feil i skjølve tegninga eller er det nokre instillangar? (eller virus:P) Hei. Det ser ut som om flaten din ikke er flat lenger. Vis du går på View og Hidden Geometry så vil det komme opp stiplt linjer der du har "hull" bare slette. Har oggså får hvit og lilla i samme felt, der ligger det to flatter over hverandre bare slette en av dem Lenke til kommentar
katet Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har gjort som du sa. Vore ute me viskelæret ein tur men ingen forandringar. Fjerna ein strek på LCD _skjermen og då endra "hullet" form/størrelse. Hullet er det berre under tegninga og screenshot. Nor eg trykk export 2D graphic så blir ikkje hullet med. Lenke til kommentar
traxx1 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Noen som vet hvordan man lager plexiglass i sketchup? Takker for alle svar Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei! Ganske dumt spørsmål, men jaja: Hvordan konvertere det du har laget i Sketchup til JPEG? Og hvordan fjerner man den mannen som står der? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 katet Da kan jeg ikke skjønne annet en at det er en grafikkfeil men kan sikkert se på modellen vis du ønsker traxx1 Hei for plexi bruker vi farger du har noe som heter Translucent under material valg, eller du kan gjøre hvilken som helst farge gjennomsiktig med edit jhdjupvik For jpg eller andre bildeformater går du på File-Export-2D Graphics For og fjerne mannen trykker du på ham og trykker Delete Vi absolutt anbefale og se gjennom Video Tutorials Lenke til kommentar
traxx1 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 katetDa kan jeg ikke skjønne annet en at det er en grafikkfeil men kan sikkert se på modellen vis du ønsker traxx1 Hei for plexi bruker vi farger du har noe som heter Translucent under material valg, eller du kan gjøre hvilken som helst farge gjennomsiktig med edit jhdjupvik For jpg eller andre bildeformater går du på File-Export-2D Graphics For og fjerne mannen trykker du på ham og trykker Delete Vi absolutt anbefale og se gjennom Video Tutorials Takk Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei! Når jeg skal registrere meg som bruker på SketchUp, må jeg fylle ut firmanavn, nummer og alt det der? Finnes det ikke en løsning der jeg slipper det? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Prøver ut google sitt Sketchup og jeg synes det er ganske bra. Ble litt frustert i begynnelsen siden jeg ikke gidder å lese meg til ting, men etter et kvarter med litt leking fikk jeg til dette: PC-en er ikke laget. Er fornøyd Lenke til kommentar
JohnnyRubber Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Får ikke til noe som helst! :Ø Skal prøve å Sketche rommet mitt Helt umulig, når du ikke vet hvordan du bruker dette programmet HGar klart å tegna rommet fra utsiden, og lenger kommer jeg meg ikke.. Håpløst. Noen som kan hjelpe meg? (a) Endret 30. mars 2008 av svoren93 Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei og velkommen til forumet svoren93 Ta en titt på disse Video Tutorials Etter og ha sett de er du forhåpentlig vis godt i gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå