sQute Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dette programmet brukte vi på skolen til et prosjekt og det var veldig bra til å dekke en firer som karakter hehe Det funket veldig bra... Bedre enn sim liksom bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvilket fag var det? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Sikkert kunst og håndtverk eller lignende Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvordan lager man en kuleformet figur i sketchup? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Er det noen som kan fortelle meg om det er mulig å laste ned flere materialer til å fargelegge med? Er spesielt ute etter forskjellige gulvmaterialer og flisematerialer. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvordan lager man en kuleformet figur i sketchup? Les litt tutorials om åssen å bruke sketchup, http://sketchup.google.com/vtutorials.html Er det noen som kan fortelle meg om det er mulig å laste ned flere materialer til å fargelegge med? Er spesielt ute etter forskjellige gulvmaterialer og flisematerialer. Det går ann å lage materials selv, bare å google frem et bilde av noen passende materialer, for så å legge inn i sketchup. Ligger forøvrig en materials bonus pack her: http://sketchup.google.com/bonuspacks.html Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Er det noen som kan fortelle meg om det er mulig å laste ned flere materialer til å fargelegge med? Er spesielt ute etter forskjellige gulvmaterialer og flisematerialer. Det går ann å lage materials selv, bare å google frem et bilde av noen passende materialer, for så å legge inn i sketchup. Ligger forøvrig en materials bonus pack her: http://sketchup.google.com/bonuspacks.html Takk, jeg fant det ut selv også, hadde laget noen materialer selv fra bilder men de endte ofte opp med å bli feil vei, eller "stykket opp", helt til jeg fant ut at jeg kunne endre på det ved å høyreklikke og velge "textures" Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Noen som har/ kan finne en sketchup modell av en golf til meg? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Noen som har/ kan finne en sketchup modell av en golf til meg? Hva skal du med akkurat en golf? Tviler på at noen har laget.. Det tar rimelig lang tid å lage noe sånt... evt bruke bilene som allerede er laget? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ta et par eksempler på bilder som er laget da Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ta et par eksempler på bilder som er laget da Du finner dem i components i programmet, eller så var det at man måtte laste det ned fra sketchup sin hjemmeside. Ikke noe spesielt merke på bilene. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Ta et par eksempler på bilder som er laget da Du finner dem i components i programmet, eller så var det at man måtte laste det ned fra sketchup sin hjemmeside. Ikke noe spesielt merke på bilene. Vel hvis jeg søker på "VW Golf" på components-søkesiden til Google så får jeg opp rundt 70 resultat hvorav dette var et av de første: Endret 22. oktober 2007 av Solaar Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 components-søkesiden til Google Aldri hørt om dette før, link? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Tror han mener at når du er på SketchUp så trykker du på "File" > "3D Warehouse" > "Get Models" så får du opp en søkefunksjon der du kan søke på det du vil ha av SketchUp modeller. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Tror han mener at når du er på SketchUp så trykker du på "File" > "3D Warehouse" > "Get Models" så får du opp en søkefunksjon der du kan søke på det du vil ha av SketchUp modeller. Ja det var det jeg mente, eller når du er i components-verktøylinja så er det et lite ikon som ser ut som en boks med en gul pil i, leder til det samme. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Da lærte jeg noe nytt, for det visste jeg ikke om. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Så kjekt. Det jeg oppdager er at mange av modellene er i feil mål, men det er jo lett å fikse på med "xcale-toolen" Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har et lite problem nå. Jobber med et prosjekt og skal lage et kjøpesenter. Lagt ved bilde så det er lettere å forstå. Den kurvede delen av senteret skal ha glassvinduer på inn- og utsiden. Hvordan kan jeg gjøre dette på en enklest og best mulig måte? Sliter med oppmerkingen av vinduene på den kurvede overflaten. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvordan får jeg til å lage avrundete kanter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå