Obi von Knobi Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 men fy søren kor stor eg har laga det 8823841[/snapback] Hvis du merker noe med pila og trykker "s" så kan du skifte størrelse /skalere det Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 men fy søren kor stor eg har laga det 8823841[/snapback] Hvis du merker noe med pila og trykker "s" så kan du skifte størrelse /skalere det 8824917[/snapback] Eller, enda enklere, bruke måleverktøyet på en linje f.eks. Nede i høyre hjørne står lengden, og så skriver du bare inn den lengden det egentlig skulel vært - og vips har SU skalert hele modellen for deg (eller komponenten eller gruppa, hvis du gjør det samem inne i en gruppe).. Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg har hatt litt trøbbel med Sketchup etter jeg installerte det på nytt. (Etter en formatering av Macen) Når jeg skal velge et material, så avsluttes programmet. Det liker jeg ikke ^^, Noen som vet hva som kan være grunnen? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Du har vel mac-versjonen av sketchup? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Noen har sikkert spurt om dette før, men hvordan bytter man fra tommer til det metriske system i sketchup? Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ashol, ja ^^, jeg er ikke helt grønn Men nå er det fikset. Vet ikke hvordan jeg klarte det men. EDIT: Noen bilder av rommet mitt (Sånn som det skal bli) Endret 11. juni 2007 av tommyeggen Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 yess da csViRuS du er ikke den første / siste som spør Du endrer mellom tommer og metriske ved å inn i Window/Model Info/Units. Kan også stille snapplengder, vinkler, desimaler osv Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Han har brukt sketchup som de fleste andre her inne Goscinny 8883136[/snapback] ok, må vel lære meg å bruke det;) skulle gjerne laget noen skisser av mitt proskjekt, men jeg har Cooler Master Ammo kabinettet, og den finner jeg ikke til sketchup? Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du lager den selv De fleste inne her har laget kabinettene sine selv fra scratch i SKetchUp , målt opp på kabinettet og lagt inn. Lykke til! Bare spør hvis du lurer på noe Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du lager den selv De fleste inne her har laget kabinettene sine selv fra scratch i SKetchUp , målt opp på kabinettet og lagt inn. Lykke til! Bare spør hvis du lurer på noe 8883641[/snapback] Du har vel lang erfaring med SKetchUp da, for ditt kabinettet er virkelig bra lagd Skal prøve å lage mitt kabinett på SKetchUp! Takker for svar Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg prøvde og lage mitt, men ga opp da jeg ikke klarte og få til den delen bak som går innover, den ville liksom ikke inn, også klarte jeg ikke og lage runde hjørner... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) 19andr1: Takk takk Jeg har nå prøvd meg frem og feilet litt opp igjennom, men det er mye jeg ikke klarer enda, tenker jeg. WheelMan_92: For å lage runde hjørner tegner du først opp to streker med en 90 graders vinkel der du skal ha det runde hjørnet (evnt. lager en firkant). Deretter bruker du verktøyet "Arc", som ligger under blyanten, og trykker et sted på den ene linja nær vinkelen, og drar den over på den andre linja. Du treffer et punkt der streken blir rosa, da har du fått den symetrisk La til et bilde Endret 12. juli 2007 av DJ Ovin Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Takk, får forske litt mere i morra , natta Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Var litt krokete forklart, men håper du forstod hvertfall Hvis ikke er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 For og lage rundehjørner bruker jeg 1/4 sirkler og followme Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Samme metode som meg Nitrob Du hadde bare en mer fancy illustrasjon enn meg Men hvordan fikk du til den runde toppen ? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Samme metode bare marker det du ønsker og følge etter (her den øverste runden av blokken) og ta follow me trykk på 1/4 sirkelen så spretter den rundt Flaten du ønsker og føre rundt trenger ikke være i kontakt med linjen den skal følge Endret 13. juli 2007 av Nitrob Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Samme metode bare marker det du ønsker og følge etter (her den øverste runden av blokken) og ta follow me trykk på 1/4 sirkelen så spretter den rundt Flaten du ønsker og føre rundt trenger ikke være i kontakt med linjen den skal følge 9066877[/snapback] Smart Nitrob, det Light Alu prosjektet ditt, kunne du oppdatert den linken i signaturen din? , vil se litt på skissene dine hvis det er noen der Endret 13. juli 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Projektet er lagt på is inntil videre, men her er et par skisser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå