Scotty Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Husee.. hva mener du? Skjønner ikke helt spørsmålet.. 8575314[/snapback] Nei altså.. Hadde tenkt å prøve og "Rekostruere" den Strandstolen der. Finnes det noen måte hvor jeg kan markere kantene på den og klippe den ut eller noe sånt i Sketshup. Sånn som Tonickup har gjort her : 8575496[/snapback] Det er ikke noe å ta fra det bildet.. er vel egentlig bare å konstruere fra bunnen av. Det Tonickup har laget der er ikke klippet ut fra noe som helst. Eneste som er, er et bilde som er lagt oppå en flate. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 ikke noe problem og teine opp den stolen men som _Scotty_ sier kan ikke bilder brukes direkte. kan kun legges oppå modellenen Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei lurte på om det var noen av dere som var her som ville lage en tegning for meg? Trenger en 3d tegning til et data prosjekt jeg holder på med På forrhånd takk Kontakt meg på PM. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) kommet noe videre rcfrik? Var veldig imponrende, samme gjelder mrbard! Lagde en bolig forrige uke til et prosjekt på skolen.. http://i56.photobucket.com/albums/g170/tghylle/1-2.png http://i56.photobucket.com/albums/g170/tghylle/2.png http://i56.photobucket.com/albums/g170/tghylle/3.png http://i56.photobucket.com/albums/g170/tghylle/4.png http://i56.photobucket.com/albums/g170/tghylle/5.png http://i56.photobucket.com/albums/g170/tghylle/6.png Vet at jeg ikke ble ferdig, men fikk bare et par timer på meg.. Dette er det jeg hadde å gå utifra: (Ja, jeg er klar over at nederste verandaen er alt for smal ) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 8523139[/snapback] Hvordan får du bilder inn i Sketchup? Vanlige bilder, slik som du har på veggen og tv'en her.. Sitat av bilder fjernet av moderator Endret 18. mai 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hvordan får du bilder inn i Sketchup? Vanlige bilder, slik som du har på veggen og tv'en her.. 8642676[/snapback] File - Import. Så velge type bildefilen.(jpg,png,bmp) Så bruker scale tool til å få den til å bli riktig Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har ikke drevet så mye med sketchup, men driver å lager en liten oversikt på hvordan vi skal mekke standen vår til ungsomsbedriften neste år.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Gjett om jeg også gjorde det før fylkesmessa i år da. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Gjett om jeg også gjorde det før fylkesmessa i år da. 8650941[/snapback] Hehe.. Har du bilde eller? Har lyst til å se hvordan andre eventuelt har gjort dette.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det har jeg, selv om jeg ikke gjorde så mye av det. Var bare for å ha og tegne på med blyant. Enkelt og greit. Standen ble ikke like tam og kjedelig. Har dessverre ikke noen tegning av dekorert stand. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Noen gjenstander: Og mitt aller største mesterverk! EDIT: Nermere bilder Endret 21. mai 2007 av Ashol Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Lasta nettopp ned Sketch Up 6 (Etter å ha avinstallert Sketch Up 4 eller 5 for 1/2 år siden) fordi jeg ville prøve Sketch Up igjen. Men når jeg starter det så har jeg enten glemt _alle_ shortcutene eller så har de blitt endret/fjernet. Mener å huske at man kunne rotere kameraet via musa (på en eller annen måte) og at man kunne låse (når man laget en linje) retningen man beveget musa (langs X, Y og Z aksene) Kan noen hjelpe meg her? (Gjerne sleng på noen andre shortcuts som kan være nyttige) Endret 31. mai 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Roterer kamera ved og trykke inn hjulet på musa og zoomer inn ut med hjulet, shortcutene kan du stille om på selv via system preferences Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 og at man kunne låse (når man laget en linje) retningen man beveget musa (langs X, Y og Z aksene) 8750254[/snapback] Du bruker pilene til å låse retningen på pilene Venstre: Grønn/ Rød; Høyre: Rød/ Grønn; Opp og ned: Blå Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ok, takk for svar. Nå demrer det for meg Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Første gong eg prøvar sketchup. Korleis endra eg måla til mm? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Første gong eg prøvar sketchup. Korleis endra eg måla til mm? 8816699[/snapback] Window - Preferences - Template. Så må du restarte programmet hvis jeg husker riktig.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Første gong eg prøvar sketchup. Korleis endra eg måla til mm? 8816699[/snapback] Window - Preferences - Template. Så må du restarte programmet hvis jeg husker riktig.. 8817943[/snapback] Har fått det til, men eg var midt i ein teikning, der kunne eg ikkje endre, så då måtte eg begynne på nytt... Men det er så vanskeleg å vere perfekt med måla. Det kan vel også hende at musa mi har or lav oppløsning...? Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Har fått det til, men eg var midt i ein teikning, der kunne eg ikkje endre, så då måtte eg begynne på nytt... Men det er så vanskeleg å vere perfekt med måla. Det kan vel også hende at musa mi har or lav oppløsning...? 8818404[/snapback] Du kan endre dette når som helst ved å inn i Window/Model Info/Units. Der stiller du også inn antall desimaler, snapping osv.Du lager dine egne Templates for å enkelt starte opp med de innstillingene du vanligvis bruker. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Der ja, Nå funka det! Tusen takk. men fy søren kor stor eg har laga det, så uansett så hadde eg måtte begynt på nytt igjen, men takk! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Er ikke nødvendig og starte på nytt egentlig, vis du har teinet det i skala så er det bare og skalere det ned til mm blir riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå