TempO Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 ett lite spørsmål.. Driver å kikker etter ett program som det går ann å planlegge hvordan boligen skal se ut osv siden jeg driver å pusser opp huset. Går det ann å bruke dette programmet til det? kan man målsette tegningen, altså feks. 1:50 eller noe i den duren? Eller må jeg sikte meg inn på ett annet program? Ser det er mange muligheter med programmet, men er håpløst å pløye gjennom alle postene for å finne ut av det Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Skal ikke være noe problem å bruke dette programmet til å tegne leiligheten din i 1:1 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei! Jeg holder på å tegne et kabinett. Det som er dumt er at det ikke ligger helt rett på rød og grønn akse, så når jeg skal sette inn "Components" som f.eks. en vifte, blir det litt skevt. Finnes det noen funksjon som retter opp for meg? Får det ikke nøyaktig nok med rotate-funksjonen ... Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 FIkk et tips av DJ_Oyvind om å bruke Axes. Det gikk utmerket. Goscinny Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er det ingen som kan lage ei enkel skyvedør til meg ? Trenger ikke være noe fancy greier. Jeg finner nemmelig ikke noe skyve dør i de components pakkene jeg har lagt inn. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er det ingen som kan lage ei enkel skyvedør til meg ? Trenger ikke være noe fancy greier. Jeg finner nemmelig ikke noe skyve dør i de components pakkene jeg har lagt inn. 7297538[/snapback] Det er jo bare og mode en vanelig dør det kan sikkert hjelpe deg vis du ikke får det til msn/mail står i profilen Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Noen som kan hjelpe meg med en Sketchup-tegning? Holder på å lage 5,25"-brønnen nå ... Fint om noen med litt mer skilz enn meg kunne laste ned og fortelle meg hva jeg gjør feil/hvordan jeg skal gjøre det. hjelp_til_5_25_rack.zip ENDRET: Vanskelig å forklare hva som er galt, men tror dere vil se det ganske fort. Problemet litter på innsiden der den ene treplata mangler sidevegg. Goscinny Endret 22. november 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hei! Er det noen forskjell på Google SketchUp og den SketchUp prøve demon som varer i 8 timer? En liten ting til: Driver å laver en cpu vannblokk fra Thermaltake (Link). Den blokken er jo i to deler, underdelen, av kobber, og den øvre delen som er av plexi. Hvordan kan jeg lave den øverste delen igjennomsiktig uten at kobber blokka bli sånn? Enda en liten ting til: Skal også lave skjermkort (eller prøve). Har 7900GTO som har en enorm kjøleløsning med en stor vifte, og mange heatpipes. Noen som har noen ide'er om hvordan jeg kan få fifta, heatpipsene og ribba og ribbe bladene til å se 3d ut? Enda en liten ting til: Link til bilde av skjermkort Endret 22. november 2006 av Hellemyr Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Noen som kan hjelpe meg med en Sketchup-tegning? Holder på å lage 5,25"-brønnen nå ... Fint om noen med litt mer skilz enn meg kunne laste ned og fortelle meg hva jeg gjør feil/hvordan jeg skal gjøre det. hjelp_til_5_25_rack.zip ENDRET: Vanskelig å forklare hva som er galt, men tror dere vil se det ganske fort. Problemet litter på innsiden der den ene treplata mangler sidevegg. Goscinny 7336939[/snapback] hjelp_til_5_25_rack.zip Tok 2 sekunder å fikse Eneste du trengte var å bare gå over linjene rundt der flaten ikke var. Driver å laver en cpu vannblokk fra Thermaltake (Link). Den blokken er jo i to deler, underdelen, av kobber, og den øvre delen som er av plexi. Hvordan kan jeg lave den øverste delen igjennomsiktig uten at kobber blokka bli sånn? 7337663[/snapback] Da tar du bare Materials -> Glass+Transparent -> Blue glass og bruker det som material på det gjennomsiktige Endret 23. november 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Et par oppdaterte bilder av hylla som skal brukes på neste TG Hyllen kommer til å få på litt grafitti av noen som driver med det til fast. Også en liten høyttaler jeg lagde. Ka tycks? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Er ikke denne saken allerede bygd, da? Mener jeg leste workloggen på den hylla ... Så iallfall helt lik ut. Ble greit, iallfall Goscinny Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvilket program er best av SketchUp og Google SketchUp? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Sketchup v.5 fem er vel den nyeste og beste? Google Sketchup er gratisversjonen og litt færre funksjoner, aight? Goscinny Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Etter man har tegnet en fin og detaljert degining, så er det jo ikke sp fint med alle de strek kantene, jeg vet det går ann å hide på de så ser man de ikke. Men på en stor tegning så er det flere hunde av disse strekene, og det tar jo litt tid å hide alle sammen. Så er det en funsjon eller ting som hider alle for meg på? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Bump? Finnes det en funksjon som sjuler alle strekene så figuren ser mer ekte ut? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ja du kan benytte deg av ruby til og gjøre det. sketchup Ruby Scripts Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 takk for svar. Men nå har jeg et nytt spørsmål. Jeg tegner heatpipes, og skal avslutte et med en myk avsluttning, som en halv kule. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Start med en sirkel og en 1/4 sirkel marker sirkelen og ta folowme og trykk på flaten og du har en halvkule Edit: Er ikke alttid det går med små ting! da lager du det ti ganger så stort og skalerer det ned ti ganger Endret 27. november 2006 av Nitrob Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 ahh! supert! Fint med detalerte bilder Lenke til kommentar
just_me Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 liste over hurtigtaster? mulig og oppdrive? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå