Gå til innhold

Den store Sketchup tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foresten så ser det ut som et spenende prosjekt håper du har drevet som hobby snekker tideligere  :)

7176763[/snapback]

tja, jeg har ikke det noe serlig, men jeg er alerede ferdg med kabinettet, dette er nbare en tegning jeg lager får morro, har laget en av kabinettet før, men den var ikke i mål, det er denne;)

Kabinettet IRL

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Jeg prøver og lage et hovedkort, men når jeg bruker Push/Pull-verktøyet så sjer det ikke noe, hvordan skal jeg dra opp portene og det (med bilde på)?

7179117[/snapback]

Du må klikke på det området du vil gjøre høyere. Så holde inne og dra oppover ;)

Holder på å lage en hylle, men hvordan får jeg "fyll" i ved kanten av den byede hyllen "x"?

Har prøvd og slettet og addet skantene igjenn, men funker ikke det

7184003[/snapback]

Da har du ikke tettet ordentlig igjen.

Eller så er det at det ikke går ann å få til å fylle i noen vinkler/former.

Da må du evt sette det opp i seksjoner, og fylle mange steder, hvis du skjønner

Lenke til kommentar
hiver meg på bølgen

Noen som vet hvordan man bruker Push/Pull verktøyet på flere objekter samtidig? Trenger å bruke det på litt over tusen objekter =)

7198780[/snapback]

hmm tror ikke det er mulig og gjøre det i utgangspunktet men du kan jo lage en ruby som gjør det for deg

Kan du forklare litt nermere hva du mener.

Lenke til kommentar

Har flere firkanter som er i 2d som jeg skal gjøre om til 3d =). Firkantene er av ulik størrelse og det er noen tusen av dem. Hadde vært kjekt å få gjort de om til samme høyde slik at jeg bare trengte å endre på noen av dem som skal være litt høyere.

Firkantene representerer bygninger om du lurte, og de danner til sammen ett nabolag med villaer. Hadde også vært kjekt om jeg kunne fått skråtak på dem, men det er ikke noe must. Ang ruby har du en link til hvordan de lages?

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med tekstur her.

Jeg har en glassflate jeg skal sette inn en tekst på. Egentlig skal bakgrunnen være gjennomsiktig og ikke teksten.

Men ok.

Nå har jeg laget en liten test for å se hvordan dette blir.

Som dere ser er ikke bildet riktig i forhold til firkanten. Den er i samme størrelsen.

Hjelp meg gjerne med hvordan jeg kan sette på bilder med transparent bakgrunn. Skal prøve å få tekst til å stå på en glassplate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...