trulseen Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg har et digitalkamera med en god del film, som jeg gjerne skulle fått inn på min bærbare pc. Hva er den beste løsningen for å få filmene overført? Hvilket kort bør en velge? Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Vet ikke om det er den beste løsningen, men jeg bruker Firewire kabel for å overføre filmen. Har du ikke Firewire kan du også bruke USB. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 USB brukes til å flytte stillbilder fra DV-kameraet, ikke video. Til det bruker man utelukkende Firwire. (Med unntak av noen få nye kameraer som tar opp video på DVD-plater istedenfor DV-kassett, og som bruker USB2.) Lenke til kommentar
trulseen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Hvilken type firewire bør en kjøpe? Har sjekket hos Komplett, men blir ikke klok på hvilken type jeg skal velge. Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hvilken type firewire bør en kjøpe? Har sjekket hos Komplett, men blir ikke klok på hvilken type jeg skal velge. Hvilken type kabel? Det kan være hvilket som helst merke, bare så lenge det er en Firewire-kabel (4 pin - 4 pin). Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Siden trulseen i første melding spør om hvilket kort man bør bruke, går jeg ut fra at den bærbare ikke har noen firewireinngang, men trenger et cardbus-firewirekort i tillegg til kabelen. I så fall burde eMagic CardBus USB 2.0/FireWire til 550 kr. hos Komplett være et godt kjøp, for her får man både 2 USB2-porter pluss en 6- og en 4-pins firewireinngang. De har også en litt billigere variant med kun to 6-pins firewireporter - eMagic CardBus FireWire 2P 6-pin dongleless. Husk ellers at skal videoen overføres i beste kvalitet, DV-AVI, trenger den bærbare en STOR og kjapp (7200 rpm) disk, for DV-AVI fyller ca. 13 gigabyte pr. time. Endret 28. mars 2005 av Beatnik Lenke til kommentar
trulseen Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har en firewireinngang på pc`en. Da kjøper jeg en Firewire-kabel (4 pin - 4 pin). Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå