chr1st3r Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Halla! Er en 13 åring, med en treig pc og lite cash. Pcen jeg har er en Celeron 600mhz, 40gig hd, 128ram osv... Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å få mer "futt" i den???? Feks. programmer, eller billige deler! Takk hvis dere tar dere tid!! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hmm, kanskje du kan overklokke litt. Men det kan vere spyware o.l på dataen også som gjer den treigere. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 start den i safe mode å kjør Lavasoft's Ad-Aware, og fjern all spyware.. evt. som Zefler sa, kan du prøve å overklokke den litt.. uansett så er det verdt ett forsøk å lete etter billige deler rundt på bruktmarkedet her.. spør å grav så finner du svar, er mange smarte folk her... Lenke til kommentar
Never Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) OS bruker du på maskinen? stille ned på effekter som gjør den tregere.. (egenskaper på skrivebordet) 128mb ram til kan gjøre de slik at den oppleves som noe raskere... defragmentere den , fjærne virus ,advare, sørge for at deen kjører så lite programmer som mulig i oppstarten.. som for eks msn office mp3spiller osv osv Endret 24. mars 2005 av Nake Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 På denna maskinen bruker jeg Windows XP professional. Men det finnes jo noen ram programmer osv da! Har dere noen anbefalinger til prgrammer i den duren?? Jeg tror nok ikke at det blir noe klokking på denna, dessverre. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 vil anbefale deg minst 128mb ram extra... Winxp har vel anbefalt 256MB minne. Lenke til kommentar
stamfar Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 skaff deg litt brukt ram på qxl eller noe. kanskje en 256 brikke til.. kanskje en brukt pentium3 cpu på en 850Mhz (eller mer) også (tror 850 er raskeste du kan kjøre med 100mhz buss), det er også billig hvis hovedhortert ditt støtter det. 256 eller (helst) mer ram er veldig fint for XP iallefall. bruker du den til spill blir den nok ikke veldig rask uansett hva du gjør.. men en p3 på 800Mhz og opp med 256 og opp kjennes ganske raskt til desktop7sørfe bruk. iallefall for meg.... mats Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 For en liten stund siden fikk jeg tak i noen deler!! Så nå er pcen min en p3 1ghz 384ram og resten kjenner dere til! Men den er en del ting han ikke er blitt raskere på Hva kan det være?? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Cpuen er ikkje noko å skryte over akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå