Bimmelom Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Heisann. Nå begynner det som dere ser å bli sommer. Kjenner det kribler litt i armene av å smelle en ball 200 meter vekk. Det jeg lurer på er, spiller du golf? Og noen som har peiling på hva grønt kort koster, og hvor jeg kan få tak i her i Bergen? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Golf ja. Fantastisk sport, ingenting er som å se ballen sprette bortover fairwayen 300 meter unna eller når pitchen spinner fint tilbake og legger seg en halv meter unna pinnen. Grønt kort består av to deler, teori og praktisk del. Sjekk ut i proshopen ved din nærmeste golfklubb. De to banene jeg kommer på sånn i farta er Bergen GK og Meland GK. Sistnevnte er en liten perle av en bane som byr på ekstreme utfordringer i form av spektakulære utslag og MYE vind! /me koser på sin Titleist Titanium 983K 9,5 graders driver: Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Ja, golf er kos. Men, du sier nermeste proshop? Hvor ligger den hvis du har peiling? Du er tydeligvis fra Bergen du og skjønner jeg? Hvor mye koster grønt kort? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Ja, golf er kos. Men, du sier nermeste proshop? Hvor ligger den hvis du har peiling? Du er tydeligvis fra Bergen du og skjønner jeg? Hvor mye koster grønt kort? Er fra Trondheim så lokalkunnskapene er det så som så med. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Grønt kort koster vel minst en tusenlapp om jeg husker riktig? Spilte litt golf i fjor, men har lagt det litt fra meg pga kostnadene.. Får se til sommeren! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Golf er ekstremt morro, så lenge man spiller på hobby-basis synes jeg Har ikke grønt kort, og kommer neppe til å ta det på en stund, men har ganske så lyst Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Ja. Golf er dyrt, det er det. Hehe, var borte å slo noen slag ifjor sommer, og da kom det en mann i 30 årene, fult utstyr og alt. Så sa han: Hallaisen gutar, har dåkker noen bra slag? Vi sa jo selfølgelig ja da, og trodde han var drit god. Så sto han der og strevde med å treffe ballen, og steikte og slo. Der står vi med en 3-jern og pelmer ballen i en fin kurve 100-200 meter vekk. Greit, tok litt hardt i. Rekorden er vel 190m ca med 3-jern. Endret 13. april 2005 av Bimmelom Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Der står vi med en 3-jern og pelmer ballen i en fin kurve 200-250 meter vekk. Meld deg på PGA-touren asap zulu. En kar som mater 3-jernet 250 meter unna uten å ha spilt i et par år vil jeg gjerne møte. Særlig med tanke på at Tiger Woods har et drivinggjennomsnitt på 274 meter. Sånn rent personlig vil jeg si at jeg slår rundt 190-200 meter med et 3-jern(Callaway X-12 pro). Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jupp, jeg spiller golf! Regner med at jeg får hvitt kort i år ! Jeg har ikke spilt så mye da (i en del år nå, men lite per år). Skjønner ikke hvordan LarsP klarer 200 meter med et 3-jern . Jeg klarer jo bare drøyt 150 meter med altfor lang driver jo Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Er spent på hvor langt jeg klarer nå med Driveren. Kjøpte meg Driver igår, og håper det skal flagre litt lengre en en 3-jern. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) slettet Endret 7. desember 2011 av Jeg_ruler Lenke til kommentar
Knast Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Golf er moro som en hobby.. Spiller litt på Rommen (vormsund) og på Miklagard (kløfta).. hvis du går til kommunesenteret i bergen kan de sikkert finne svar på om det finnes en golfklubb i nærheten av der du bor. golfklubben min sponset halve greencardet omtrent.. klubben organiserer som oftest grønt kort kurs.. du må uansett melde deg inn i en klubb for å få spille.. (unntatt som gjestespiller sammen med medlem på lokal bane ) Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Spiller hver eneste dag i hele sommeren golf. Da på Norges fineste golfbane, Kragerø Golfpark ( ). Har hvitt kort, er på 25 (HCP), men det skal nevnes at jeg fikk det hvite kortet en uke før sommerferien var over, så jeg spilte meg raskt og hurtig ned. Målet er å komme rundt 15 HCP - noe bedre er usannsynlig. Klart, dette målet er over mange år. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Kjøpte meg en Wood for noen dager siden. Traff helt perfekt og gikk rett i nettet. Rundt 220 meter ca. Deilig at golf sesongen er i gang igjen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Spiller hver eneste dag i hele sommeren golf. Da på Norges fineste golfbane, Kragerø Golfpark ( ). Har hvitt kort, er på 25 (HCP), men det skal nevnes at jeg fikk det hvite kortet en uke før sommerferien var over, så jeg spilte meg raskt og hurtig ned. Målet er å komme rundt 15 HCP - noe bedre er usannsynlig. Klart, dette målet er over mange år. Om du trener målbevisst med en trener vil du oppnå resultater mye raskere. Jeg trente med en rekke dyktige trenere (Derek Crawford, Tom & Frode Vollan) og kom raskt ned i handicap. Tror hdc'n mitt hadde en slik progresjon: 10 år: 36 hdc 11 år: 24 12 år: 15 13 år: 9 14 år: 6 15 år: 5 Akkurat nå spiler jeg fra 4,1 i hdc. Har loket rundt dette i et par år nå. Motivasjonen forsvant etterhvert, men jeg skal prøve å ta opp golfen nå til sommeren. Så om det er noen på forumet som vil utfordre meg til en runde i Trondheimsområdet (fortrinnsvis på Norges kuleste 9-hullsbane, Sommersætra) ikke nøl med å send en melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå