Gå til innhold

Den store golf tråden, spiller du golf?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Golf ja. Fantastisk sport, ingenting er som å se ballen sprette bortover fairwayen 300 meter unna eller når pitchen spinner fint tilbake og legger seg en halv meter unna pinnen. :love:

 

Grønt kort består av to deler, teori og praktisk del. Sjekk ut i proshopen ved din nærmeste golfklubb. De to banene jeg kommer på sånn i farta er Bergen GK og Meland GK. Sistnevnte er en liten perle av en bane som byr på ekstreme utfordringer i form av spektakulære utslag og MYE vind!

 

/me koser på sin Titleist Titanium 983K 9,5 graders driver:

post-214-1111668691_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja. Golf er dyrt, det er det. Hehe, var borte å slo noen slag ifjor sommer, og da kom det en mann i 30 årene, fult utstyr og alt. Så sa han: Hallaisen gutar, har dåkker noen bra slag? Vi sa jo selfølgelig ja da, og trodde han var drit god. Så sto han der og strevde med å treffe ballen, og steikte og slo. :) Der står vi med en 3-jern og pelmer ballen i en fin kurve 100-200 meter vekk. :p

 

Greit, tok litt hardt i. :p Rekorden er vel 190m ca med 3-jern.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar
Der står vi med en 3-jern og pelmer ballen i en fin kurve 200-250 meter vekk. :p

Meld deg på PGA-touren asap zulu. En kar som mater 3-jernet 250 meter unna uten å ha spilt i et par år vil jeg gjerne møte. Særlig med tanke på at Tiger Woods har et drivinggjennomsnitt på 274 meter.

 

Sånn rent personlig vil jeg si at jeg slår rundt 190-200 meter med et 3-jern(Callaway X-12 pro).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Golf er moro som en hobby.. Spiller litt på Rommen (vormsund) og på Miklagard (kløfta)..

 

hvis du går til kommunesenteret i bergen kan de sikkert finne svar på om det finnes en golfklubb i nærheten av der du bor. golfklubben min sponset halve greencardet omtrent.. klubben organiserer som oftest grønt kort kurs.. du må uansett melde deg inn i en klubb for å få spille.. (unntatt som gjestespiller sammen med medlem på lokal bane :eek: )

Lenke til kommentar

Spiller hver eneste dag i hele sommeren golf. Da på Norges fineste golfbane, Kragerø Golfpark ( :p ).

 

Har hvitt kort, er på 25 (HCP), men det skal nevnes at jeg fikk det hvite kortet en uke før sommerferien var over, så jeg spilte meg raskt og hurtig ned.

 

Målet er å komme rundt 15 HCP - noe bedre er usannsynlig. Klart, dette målet er over mange år. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spiller hver eneste dag i hele sommeren golf. Da på Norges fineste golfbane, Kragerø Golfpark ( :p ).

 

Har hvitt kort, er på 25 (HCP), men det skal nevnes at jeg fikk det hvite kortet en uke før sommerferien var over, så jeg spilte meg raskt og hurtig ned.

 

Målet er å komme rundt 15 HCP - noe bedre er usannsynlig. Klart, dette målet er over mange år. :)

Om du trener målbevisst med en trener vil du oppnå resultater mye raskere. Jeg trente med en rekke dyktige trenere (Derek Crawford, Tom & Frode Vollan) og kom raskt ned i handicap.

 

Tror hdc'n mitt hadde en slik progresjon:

 

10 år: 36 hdc

11 år: 24

12 år: 15

13 år: 9

14 år: 6

15 år: 5

 

Akkurat nå spiler jeg fra 4,1 i hdc. Har loket rundt dette i et par år nå. Motivasjonen forsvant etterhvert, men jeg skal prøve å ta opp golfen nå til sommeren. Så om det er noen på forumet som vil utfordre meg til en runde i Trondheimsområdet (fortrinnsvis på Norges kuleste 9-hullsbane, Sommersætra) ikke nøl med å send en melding.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...