Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs nettverk NETOPIA

Anbefalte innlegg

Jeg har Nextgentel Bravo 1,5mbps og Netopia 4542. Jeg har tre maskiner hjemme, og jeg vil danne et trådløs nettverk mellom disse + internett på deling.

Jeg har skjønt at jeg trenger et Aksess punkt og tre trådløse kort. USB 2 eller PCI

(En av maskinene har usb1.1 så vil ha pci på den)

jeg vil helst ha det beste, kan noen foreslå produkter for best ytelse 802.11G standarden som funker med netopia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler 3com.. Meget stabilt produkt sies det å være...

D-link er også et godt alternativ, men tror folk her misliker den sterkt grunnet noen produkter som ikke har holdt mål tidligere. Men syns du bør utforske litt på komplett.. Sammenligne og sånn

Lenke til kommentar

Komplett's anbefalinger : http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10282

Den jeg har er den til 695. Den er meget stabil syns jeg da. Høyt signal osv..

Du trenger vel strengt tatt ingen aksesspunkt. Hvis du leser den sticky tråden ovenfor så kan du se at du trenger en router, og de 3 nettverkskortene. Den ene bør du ha via kabel til routern. Mens de 2 andre kan godt være trådløse. Anbefaler jeg..

Når det gjelder de kortene, så er det fritt valg egentlig. D-link leverer produkter som er til å satse på. Vil du ha en billig og bra løsning så tar du D-link kortene for overkant av 500 kr pr stk

Lenke til kommentar

blir det ikke litt kjipt med 2 rutere koblet til hverandre, husk jeg har nextgentel netopia, Jeg kan ikke bytte ruteren pga spesiell konfigurasjon. Så jeg må bruke deg, ngt virker bare på netopia , cisco. Hvor mange mbps får du ut av den der, til 650kr?

Hva er den beste, raskeste aksesspunktet\routeren som finns i G-klassen som funker med ngt?

Endret av arsi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...