Gå til innhold

Lage sidemeny i HTML hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hvordan lager man sånn sidemeny på en hjemmeside??? i html koder...

skulle hatt det....

er det en meny som står helt stille f.eks. til venstre på siden med linker til andre lokale sider f.eks: forside, min side, kontakt, linker osv. ?

hvis dette er tilfellet og du bruker html anbefaler jeg et frameset i index.html filen eller en iframe med menyen i alle lokale sider. kan forklare dette grundigere om det er dette du mener.

Lenke til kommentar
er det en meny som står helt stille f.eks. til venstre på siden med linker til andre lokale sider f.eks: forside, min side, kontakt, linker osv. ?

hvis dette er tilfellet og du bruker html anbefaler jeg et frameset i index.html filen eller en iframe med menyen i alle lokale sider. kan forklare dette grundigere om det er dette du mener.

hvis du bruker frames vil ikke folk kunne bokmerke siden din, søkemotorer finner ikke fram i den, det er vanskelig å finner fram i koden for deg og det vil vel heller ikke være brukbart på mobiler og slikt.

jeg vil anbefale deg å lære av listmatic som har eksempler på hvordan en meny skal settes opp.

etter å ha sett litt på menyene der skjønner du sikkert at det er lister som pleier å bli brukt. listene styler du med css.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...