DarkStarr Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 jeg bestilte en pakke i forigårs og så at den ligger i oslo idag og jeg lurer på hvor lang tid det tar før den blir videre sendt til postkontoret ved meg. og jeg lurer på om posten jobber på skjærtorsdag? og om jeg kommer til å få pakka før påske aften... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Les denne pressemeldingen. Du får nok neppe pakken din før påskeaften. Endret 24. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
fredster Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Les denne pressemeldingen. Du får nok neppe pakken din før påskeaften. Beklager, men ikke en gang på påskeaften er postkontorene åpne. Så med mindre det er "post i butikk" der du henter pakken, så må du nok vente til 29/3 dessverre. Venter selv på pakke med DVD-brenner og skjermkort fra Komplett, men når Posten presterer det kunsstykke å stenge kl. 13 til tross for at onsdag var en helt vanlig hverdag, så må jeg greie meg uten.... Stopper innlegget her før jeg går for langt, for jeg er SÅ SINT, SÅ SINT, SÅ SINT på Posten ! Lenke til kommentar
Inja Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 du er ikke alene, jeg har en stor pakke fra usa som venter hos posten. mer uheldig enn deg, tok 1 måned før pakka ankom post kontoret Lenke til kommentar
JimL Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Fredag den 11.03.2005 klokken 12:15 ble det levert inn en rekommandert-sending til meg på et lite postkontor (noe alà en PiB) i Sverige. Klokken 15:21 samme dag var denne ankommet Oslo. Siden det har det skjedd _nada_ *overlykkelig* Jobber selv i en sånn heftig PiB, så vet at den sendingen ligger inne hos tollen. Men begynner å bli frustrerende nå, ting tar noe jæ... med tid. Endret 25. mars 2005 av JimL Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Venter selv på pakke med DVD-brenner og skjermkort fra Komplett, men når Posten presterer det kunsstykke å stenge kl. 13 til tross for at onsdag var en helt vanlig hverdag, så må jeg greie meg uten.... Onsdag var ikke hverdag. Etter klokken ett er det 100% overtid. De aller fleste butikker hadde lørdagsåpent. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg sendte en pakke til netshop på tirsdag og pakkesporingen har ikke oppdatert seg etter dette: 23.03.05 14.00 Innlevert postterminal 4068 STAVANGER Ligger den der enda altså? Uff, håpte ikke skjermkortet skulle være borte mer enn 1 uke, men det ser ut som det kan bli lenger enn det nå. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det kan jo lønne seg å sjekke ut sånne til som åpningstider rundt høytider FØR en bestiller da, hvis det er så j**** viktig å få den pakka. Posten har holdt stengt fra kl 13.00 på onsdag før skjærtorsdag til 3. påskedag i mange, mange, mange år! Synd trist leit at dere ikke har fått det med dere. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Det kan jo lønne seg å sjekke ut sånne til som åpningstider rundt høytider FØR en bestiller da, hvis det er så j**** viktig å få den pakka. Posten har holdt stengt fra kl 13.00 på onsdag før skjærtorsdag til 3. påskedag i mange, mange, mange år!Synd trist leit at dere ikke har fått det med dere. Jeg er FULLSTENDIG klar over at det har vært slik i mange år, men det må være lov å være irritert over at det er slik, ikke sant.... Litt av poenget for min egen del er jo forøvrig at jeg bestillte dette i noe jeg mener er GOD tid i forveien, men der tok jeg altså feil. Min egen feil, men likefullt sinnsykt irriterende ! Til Orjanp: Jo takk, det er jeg klar over. Det jeg prøvde å få frem var at det er for dumt at det blir ansett som en form for lørdag, når de f.eks. i Sverige har full dag selv på skjærtorsdag. I tillegg har jo onsdag før skjærtorsdag absolutt INGENTING med selve påsken som høytid å gjøre (tar jeg feil her så beklager jeg !!). Det virker bare som nok en dårlig unnskyldning for å få enda mer fri fra jobben..... Lenke til kommentar
bep Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Søketidspunkt, dato: 18.04.05, tid: 19:28:11 English Kollinummer: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx Produkttype: PÅ DØREN Vekt: 4,54 kg Volum: 56,42 dm3 (70 x 31 x 26 cm3) Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 15.04.05 15.25 Innlevert postterminal 3169 STOKKE 15.04.05 19.15 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO ----------- Sitter med et lønnlig håp om at det er en feil i pakkesporingen og at det skal dukke opp en fyr på døra mi i kveld... Ser ut som torsdag er en dum dag å sende inn bestillinger på... Endret 18. april 2005 av bep Lenke til kommentar
bep Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Søketidspunkt, dato: 18.04.05, tid: 19:28:11 English Kollinummer: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx Produkttype: PÅ DØREN Vekt: 4,54 kg Volum: 56,42 dm3 (70 x 31 x 26 cm3) Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 15.04.05 15.25 Innlevert postterminal 3169 STOKKE 15.04.05 19.15 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO ----------- Sitter med et lønnlig håp om at det er en feil i pakkesporingen og at det skal dukke opp en fyr på døra mi i kveld... Ser ut som torsdag er en dum dag å sende inn bestillinger på... Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 15.04.05 15.25 Innlevert postterminal 3169 STOKKE 15.04.05 19.15 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO 18.04.05 18.52 Forsøkt utlevert 0020 OSLO 18.04.05 20.56 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO ----- Hva betyr forsøkt levert? Jeg har vært hjemme fra klokken 17 i kveld. Ikke hørt et pip fra ringeklokka. Og jeg bor da ikke i 0020 OSLO? Hrmf. Endret 18. april 2005 av bep Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Forsøkt utlevert betyr at det har vært en fra posten og forsøkt å levere pakken(e) til deg. Nå har det seg sånn at denne postmannen har med seg en scanner, som han ikke får tømt før han er tilbake hos posten. Derfor kan det godt hende han var hos deg en time eller to før det som står på sporinga. Flott system, men sånn er det nå en gang. Lenke til kommentar
bep Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Forsøkt utlevert betyr at det har vært en fra posten og forsøkt å levere pakken(e) til deg. Nå har det seg sånn at denne postmannen har med seg en scanner, som han ikke får tømt før han er tilbake hos posten. Derfor kan det godt hende han var hos deg en time eller to før det som står på sporinga. Flott system, men sånn er det nå en gang. Joda, jeg forstår vel det. Men det må da være lov å riste av seg litt irritasjon... Dessuten bør tidspunktet avspegle tidspunkt registrert i scanner, altså tidspunkt vedkommende var på døra mi. Og det er jo ingen perfekt ordring at de dukker opp på døra di i firetida? Hvem er hjemme da? Hele problemet med denne ordninga må vel være å hjelpe de som har problemer med å komme seg til postkontoret i tide? Jeg får prøve å få de til å sende pakken til jobben i stedet. Ellers får jeg aldri henta sakene. Endret 18. april 2005 av bep Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Joda, jeg forstår vel det. Men det må da være lov å riste av seg litt irritasjon...Klart det er lov. Samtlige som involverer seg i Posten Norge burde få utlevert en bokse-bag, kunne gjort livet enklere for mange. Dessuten bør tidspunktet avspegle tidspunkt registrert i scanner, altså tidspunkt vedkommende var på døra mi.Helt klart, er en del merkelige ting rundt postbankapplikasjonen og håndterminalene til Posten som jeg aldri kommer til å forstå meg på. Og det er jo ingen perfekt ordring at de dukker opp på døra di i firetida? Hvem er hjemme da? Hele problemet med denne ordninga må vel være å hjelpe de som har problemer med å komme seg til postkontoret i tide?Det er langt fra noen perfekt ordning, syns det er morsomt at det heter "hjem på kvelden", posten tar tydeligvis usedvanlig tidlig kveld. Jeg får prøve å få de til å sende pakken til jobben i stedet. Ellers får jeg aldri henta sakene.Eller bare ikke ha "hjem på kvelden", da får du jo henta pakken(e) på ditt lokale postkontor etter jobb. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 I tillegg har jo onsdag før skjærtorsdag absolutt INGENTING med selve påsken som høytid å gjøre (tar jeg feil her så beklager jeg !!). Det virker bare som nok en dårlig unnskyldning for å få enda mer fri fra jobben..... Tar nok feil:p onsdag før påske er Askeonsdag og var for lenge siden en hel fridag...... hehe..... ka man ikke vet:p Lenke til kommentar
Njål Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 15.04.05 19.15 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO 18.04.05 18.52 Forsøkt utlevert 0020 OSLO 18.04.05 20.56 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO ----- Hva betyr forsøkt levert? Jeg har vært hjemme fra klokken 17 i kveld. Ikke hørt et pip fra ringeklokka. Og jeg bor da ikke i 0020 OSLO? Hrmf. 0020 er postnummeret utkjøring og deres terminaler er knyttet til. 0024 er overført til vanlig post/pakkepost. På meldeseddelen (når den kommer) vil (skal) det reelle tidspunktet pakken er forsøkt levert stå. For egen del irriterer jeg meg mer over at det ofte tar to dager før meldeseddelen kommer hvis man ikke er hjemme når bilbudet prøver å levere pakka (hender jeg får pakker fra utlandet som skifter sporingsnummer når de går inn i Postens sytemer, så de ikke er sporbare i Norge før pakke eller meldeseddel er utlevert). Det er heller ikke helt uvanlig at sjåføren ikke 'tømmer' scanner før morgenen etter. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Forsøkt utlevert betyr at det har vært en fra posten og forsøkt å levere pakken(e) til deg. Nå har det seg sånn at denne postmannen har med seg en scanner, som han ikke får tømt før han er tilbake hos posten. Derfor kan det godt hende han var hos deg en time eller to før det som står på sporinga. Det er feil. Det er klokke i scanneren, slik at den registrerer klokkeslett når pakken registreres. Så det klokkeslettet som står på forsøkt utlevert er det klokkeslettet postmannen registrerte pakken forsøkt utlevert og ikke når han tømte scanneren. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Det som typisk skjer er at postmannen ikke "gidder" å scanne pakka ute på rute, men venter til han skal inn på kontoret for debrief. Da scanner han alle avvikene (pakkene som ikke er levert). Lenke til kommentar
JimL Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Det er feil. Det er klokke i scanneren, slik at den registrerer klokkeslett når pakken registreres. Så det klokkeslettet som står på forsøkt utlevert er det klokkeslettet postmannen registrerte pakken forsøkt utlevert og ikke når han tømte scanneren.Hm, greit nok. Har aldri rørt en sånn selv, bare regnet med den var bygd opp på samme måte som den vi har i PiB. Der er det nemlig sånn at vi nå har fått streng beskjed om å tømme scanneren rett etter å ha "skutt ut" 2'er pakker (dør til dør o.l.), for å få riktig klokkeslett. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Høres merkelig ut. Årsaken til at de må tømmes så raskt som mulig er vel for å få ut informasjonen som ligger på den slik at det blir tilgjengelig så raskt som mulig. Kan godt være at jeg tar feil, men hele poenget med at sjåførene har den med seg blir jo borte hvis den ikke registrerer klokkeslett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå