samemann Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Akkurat handla ny pc fra jmdata.as . Alt så bra ut helt til jeg skulle til å starte den opp. Plugger i strømkabelen , og da kommer det bare en svak suselyd, men ikke no mer skjer Har gått over flere ganger , og alt ser ut til å være i skjønneste orden. Kan det være strømforsyninga som er gåen? Ekke store greiene , men trenger den ikke til så krevende oppgaver VIA KM266 PRO + 8237 Chipset Based ProSavage Skjermkort (Integrert) Surround 5.1 Lydkort (Integrert) AMD Sempron 2200+ CPU 256 MB PC3200 RAM– Nettkort for Bredbånd CD Brenner (52X) Sort eller Hvitt kabinett 80 GB 7200 RPM Harddisk Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 ser kortet har p4 tilkobling , er denne på ? Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 har du sjekka om det er for mange monterins skruer bak hovedkortet???? hvis det er det skru dem ut For mange gjør at hovedkortet blir ledet til jord og ikke vil starte. har du kobla power riktig fra kabinett til hovedkort??? Og sjekk om BIOS jumperen står i. En gang jeg bytta kabinett falt den ut og pcen ville ikke starte. Helt til jeg fant jumperen i det gamle kabinettet. da skjønte jeg hva som var galt... Men sjekk alt en gang til å lykke til..... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Altså; Ingen post eller annen reaksjon på skjerm? Går viftene rundt (CPU)? Dersom reaksjon på skjerm; Sikker på at HK støøter Sempron? Trenger kanskje en oppdatering av BIOS Lenke til kommentar
samemann Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Ok. Nå er pcen starta opp. Var hjemme_kos som gikk av med seireren. Men da kom det jo opp et problem til. Helt på oppstarten når det skal detectes IDE drives , så finner den ingenting , og CMOS setter ting til default . Akkurat slengt disken i en annen pc og den spinner og står i. Cdromen fungerer heller ikke Har satt alt sammen i bios til å boote , men nada skjer. Noen ideer ? Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Har du sjekka alle jumperne på harddisk og cdrom??? Og i bios kan du prøve å sette innstillingene til "fail safe" hvis du har noe som heter det da.. hovedkortet mitt ville bare ha alt på cable select når jeg bygde pcen..... lykke til igjen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå