Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Pc starter ikke..

Anbefalte innlegg

Akkurat handla ny pc fra jmdata.as . Alt så bra ut helt til jeg skulle til å starte den opp. Plugger i strømkabelen , og da kommer det bare en svak suselyd, men ikke no mer skjer :nei: Har gått over flere ganger , og alt ser ut til å være i skjønneste orden. Kan det være strømforsyninga som er gåen?

Ekke store greiene , men trenger den ikke til så krevende oppgaver :D

VIA KM266 PRO + 8237 Chipset Based

ProSavage Skjermkort (Integrert)

Surround 5.1 Lydkort (Integrert)

AMD Sempron 2200+ CPU

256 MB PC3200 RAM– Nettkort for Bredbånd

CD Brenner (52X)

Sort eller Hvitt kabinett

80 GB 7200 RPM Harddisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sjekka om det er for mange monterins skruer bak hovedkortet???? hvis det er det skru dem ut For mange gjør at hovedkortet blir ledet til jord og ikke vil starte. har du kobla power riktig fra kabinett til hovedkort??? Og sjekk om BIOS jumperen står i. En gang jeg bytta kabinett falt den ut og pcen ville ikke starte. Helt til jeg fant jumperen i det gamle kabinettet. da skjønte jeg hva som var galt... Men sjekk alt en gang til å lykke til.....

Lenke til kommentar

Ok. Nå er pcen starta opp. Var hjemme_kos som gikk av med seireren. Men da kom det jo opp et problem til.

Helt på oppstarten når det skal detectes IDE drives , så finner den ingenting , og CMOS setter ting til default . Akkurat slengt disken i en annen pc og den spinner og står i.

Cdromen fungerer heller ikke :no: Har satt alt sammen i bios til å boote , men nada skjer. Noen ideer ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...