Tha sims Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hei Jeg lurer på hvordan man former glassfiber. Har forstått det slik at man lager en slags form av "fin" isopor der man legger glassfiber over denne. Da er spm.: 1:Hva heter denne fine isoporen? 2:Hvor kan man kjøpe glassfiber? 3:Hvordan er hele prosessen? 4:Hvordan får man til en fin finish? Tusen hjertelig takk for all hjelp Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Man trenger jo ikke en fin isoporform for å bruke glassfiber. Jeg har bare brukt glassfiber på modellflyet mitt, rundt vingen for å forsterke vingen. Da tok jeg epoxy (supert lim ) og smurte på glassfiberen. Det er hardt som stein den dag i dag også. Jeg kan si at det ser ikke veldig fint ut da . Men hva er det du skal bruke det til? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Til å mekke båt. Har lyst til å få til et fint resultat. EDIT: Isoporen er for å lage en slags form. Endret 24. mars 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Glassfiber og glassfibermatter selges hos bla. Biltema. Har brukt noen kilo av det på bilen min... Lenke til kommentar
ole_24 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Her er beskrives to forskjelige måter å lage båt ved hjelp av glassfiber og polyester. sandwich konstruksjon Konstruksjon vha plugg Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg skal ikke lage båt, men reparere båt. Uansett, takk for hjelpen. Tror jeg har fått den info jeg trenger. Siste spm mitt er hvor mange lag som er anbefalt for å få et solid resultat? For hvert lag (etter det første), skal man ha nytt lag glassfiberstrie + polyester, eller bare polyester? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå