oddis89 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) tittelen sier det meste.. men det jeg lurer på er hvilken rekkefølge man skal se star-wars filmene, nå som alle er ferdig. eller snart da. ehhe. skal man se episode 1,2,3,4,5 og 6 eller må man se dem i den rekkefølgen dem er laget? i så fall kan noen sette opp denne listen MVH: oddis89 Endret 24. mars 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Dette er rekkefølgen man skal se filmene: 4 -> 5 -> 6 -> 4 -> 5 -> 6 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Godt spørsmål. Ville sagt de er riktigst å se dem i handlings-messig rekkefølge altså; episode 1,2,3,4,5 og 6.. Lurer på hvorfor det ble lagt opp slik at de begynte å lage dem i midten, i stedet for fra begynnelsen? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Etter det jeg har hørt, så var det sånn at når produsentene skulle begynne planleggingen av første Star Wars-filmen, så bestemte de seg bare for at "Nei hvorfor ikke begynne med nummer 4?" Tror ikke det var noen spesiell grunn til det. Mulig jeg tar feil. Rekkefølgen du skal se dem i (i hvertfall for å få handlingen i riktig rekkefølge) er 1-2-3-4-5-6 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Dette er rekkefølgen man skal se filmene: 4 -> 5 -> 6 -> 4 -> 5 -> 6 Støtter den jeg :!: Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg har hørt noe om at de ikke hadde råd til å lage 1, 2 og 3, og at det var viktigere å få med seg de siste... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Lurer på hvorfor det ble lagt opp slik at de begynte å lage dem i midten, i stedet for fra begynnelsen? Jeg er langt ifra noen Star Wars-nerd, men kan det være at de tre siste filmene hadde mye større potensiale som film enn de tre første? Og at de sistnevnte kun er enda et eksempel på hensynsløs melking av en kvalitetsmerkevare? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Dette er rekkefølgen man skal se filmene: 4 -> 5 -> 6 -> 4 -> 5 -> 6 HÆ er dette bare kødd eller er det meningen at man skal se filmene 2 ganger etter hverandre?.... _______________________________________________________________ håper den nye som kommer snart blir bedre en episode 2.(nest nyeste) for den sugde fikk lixom ikke med meg handlingen. men egentlig så skulle man laget alle filmene på nytt med de samme skuespillerne i alle filmene. er ikke sikkert allt hadde blitt like bra da, da men. hehe. EDIT: så preview av den nye OMG . den blir RÅ. digitalisert joda så nå får vi se ham i akjson og sånn. lol kanskje han bare har skrytet på seg at han er så god til å sloss ehhe lol Endret 24. mars 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 oddis89: Si meg, har de drukket? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Serriøst.. verste natteposten jeg har sett De gamle filmene er så desidert mye bedre enn de nye.. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 oddis89: Si meg, har de drukket? nope men er fullstendig klar over at ikke noe kan over gå de "gamle" men med samme skuespillerne i alle filmene er det vell bedre å få med seg hanslingen. hehe. den nye så rå ut da når joda sloss og sånn. noen som så det på 60 minutes i dag? Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 den nye så rå ut da når joda sloss og sånn. noen som så det på 60 minutes i dag? Yoda ble jo digitalisert og sloss i 2'en, så det er ikke noe nytt Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 den nye så rå ut da når joda sloss og sånn. noen som så det på 60 minutes i dag? Yoda ble jo digitalisert og sloss i 2'en, så det er ikke noe nytt så livlig og kjappt.... ok men sovnet alikevel under den filmen jeg så hehe. star wars er en av de beste filmene noen gang laget men 2eren SUGDE i forhold.... ble helt feil med nye skuaspillere og sånn. EDIT: tittelen er endre til en diskusjons tråd.. har ikke sjekket om det finnes en allerede men dette er blitt en sånn tråd aliikevel. hehe Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg synes det er enkelte scener i 1'ern og 2'ern som gjør dem verdt å se.. Veldig artig å få med seg noen replikker som f.eks når Palpatine sier på slutten "I'll be keeping a close eye on you young man!" og det vet vi oxo at han kommer til å gjøre.. hehe Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Godt spørsmål. Ville sagt de er riktigst å se dem i handlings-messig rekkefølge altså; episode 1,2,3,4,5 og 6.. Lurer på hvorfor det ble lagt opp slik at de begynte å lage dem i midten, i stedet for fra begynnelsen? Hadde filmene vært laget i kronologisk rekkefølge så hadde jo mye av poenget vært borte, spenningen med at anakin er faren til luke hadde jo ikke vært spennende lenger. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Godt spørsmål. Ville sagt de er riktigst å se dem i handlings-messig rekkefølge altså; episode 1,2,3,4,5 og 6.. Lurer på hvorfor det ble lagt opp slik at de begynte å lage dem i midten, i stedet for fra begynnelsen? Hadde filmene vært laget i kronologisk rekkefølge så hadde jo mye av poenget vært borte, spenningen med at anakin er faren til luke hadde jo ikke vært spennende lenger. Tenkte også den tanken, det var vel hvertfall et genialt trekk...enten det var bevisst fra begynnelsen av eller ikke Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Saken var at Mr. Lucas visste hvordan storyen var allerede ved den første filmen han lagde, Starwars IV (4) - A new Hope. Og derfor var han også temmelig klar over at alle senene som er, og kommer i I, II og III (1,2 og 3) hadde endel kampscener som han ville ha bedre frem enn det han klarte i A new hope. Jeg vil si at duellen mellom Darth Vader og Obi Wan ikke er helt det store, selv om det er bra til å være lagd i 77. Derfor ventet han med de tre første filmene, til datateknologien skulle bli bedre, så han kunne vise bedre slosscener og dueller. Den nye, er det 13 minutter lange duellen, mellom Aniken og Obi Wan er noe jeg gleder meg så sykt til at jeg har problemer med å beskrive det. Det er denne duellen Darth Vader sikter til i A new hope hvor han sier noe som "We meet again, but now I am the master." Lucas bestemte seg faktisk ikke for å gjøre Leia og Luke til søsken før i den tredde filmen, Starwars VI (6) Return of the Jedi. Selv om det ligger litt i kortene før, så var det ikke bestemt før siste film. Jeg mener man bør se filmene i rekkefølgen de er laget, som da i 4. - 5. - 6. - 1. - 2. - og ca 60 dager til 3. Slik får en med seg mye mer av hva som skjer i film 1, 2 og forhåpentligvis 3. Bla det at Qui Gon sier at Aniken vil være den som bringer ned Keiseren og dermed slår ut hele 'dark side'. 1 Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Lucas bestemte seg faktisk ikke for å gjøre Leia og Luke til søsken før i den tredde filmen, Starwars VI (6) Return of the Jedi. Selv om det ligger litt i kortene før, så var det ikke bestemt før siste film. Allerede i den første Pitchen Lucas skrev skulle det handle om disse tvillingene, og i begynnelsen var det visst Leia som skulle være hovedkarakteren. Dette ble selvfølgelig senere endret. Det skulle også være to fedre, Vader og Anakin. De ble en før manuset var ferdigskrevet, og A New Hope startet innspilling. Lucas hadde planen klar. Endret 24. mars 2005 av Kyrre (GHL) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Får håpe vi får se så mye til D.V som overhodet mulig (spesielt hvordan Anakin blir skada og hvordan han bygges til å bli D.V), og ikke bare et lite glimt heeeeeelt på slutten av filmen, der han sier "mwoahahhahaa..". Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Enig der, Darth Vader er en av de tøffeste skurkene jeg vet om. Og hans utvikling er ganske spennende.. så dette må vi få se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå