Boralis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 så bare folk som sitter inne å spiller hele dagen kan ha god pc? Men helledussen! Har du i det hele tatt prøvd å få med deg det som skjer i denne tråden? Det han mener er at fleste som har en veldig god PC (og sitter på denne delen av et hardware forum) spiller på den, og det prinsippet er jeg enig i. Det at folk klager over at man må ha brukt masse penger på spill for å være med i en konkurranse blir jo helt galt! Det er jo det samme som å klage på at man ikke får være med på TG bare fordi man ikke har en PC Å klage på navnet til testen er vel i like stor grad kverulantisk, som det er arrogantisk av AndersT2 å påpeke at de færreste bruker flerfoldige tusen på en PC for å spille kabal. Men i stede for å svare på dette kommer du med en arrogant ovenfra og ned holdning med følgende svar : hva ellers trenger du det til? Spille kabal? Ja ja det er noe som heter at en ser splinten i sin brors øye,men ikke bjelken i sitt eget hva ellers trenger du det til? Spille kabal?, og at de med dårlig økonomi ikke fikk være med i konkurransen, men heller en kommentar som påpeker det at de fleste med veldig god PC spiller på den. For det andre har dette ordtaket ingenting med kommentaren til AndersT2 å gjøre. Til slutt vil jeg si at en slik tråd er flott, men du bør nok fjerne tidsfisten. Når folk får ny hardware, kan de jo bare lage en ny post. Evt. kan du la det bli som med benchmark scorene i de andre populære programmene, folk styrer på som de selv vil, men følger malen du satte opp. Vel det første du burde merke deg før du ROPER "Men helledussen" er nårtid første innlegg i denne tråden ble redigert, nemmelig ETTER at andre har sagt sin mening. Oprinnelig så var der en oppfordring til å komme med forslag og nettop det var det jeg gjorde i min første post. Der jeg foreslo en navneendring samtidig som jeg påpekte at ikke alle har råd til alle disse spillene og dermed blir ikke denne tråden representativ for den hardware som finnes blandt forumbrukerne . Dette falt ikke i smak hos trådstarter og det er greit nok, men da burde han svare saklig og ikke komme med anntydninger DIREKTE til meg som er temmelig arrogant, for han skriver nemmelig " hva ellers trenger du det til? Spille kabal?" OG når du svarer en person direkte og bruker DU, hvordan kan du da klare å påstå følgende For det første var det med kabal og kraftig PC ikke et direkte svar på ditt forslag om å endre overskriften Å klage på navnet til testen er vel i like stor grad kverulantisk, som det er arrogantisk av AndersT2 å påpeke at de færreste bruker flerfoldige tusen på en PC for å spille kabal. Som sagt jeg foreslo en navneendring fordi det oprinnelig var oppfordret til tilbakemeldinger/forslag til endringer i første post, at trådstarter velger å prøve å være "bråkjekk" i sitt svar er opp til han,men han bør da også regne med svar Det at folk klager over at man må ha brukt masse penger på spill for å være med i en konkurranse blir jo helt galt! Det er jo det samme som å klage på at man ikke får være med på TG bare fordi man ikke har en PC Det var ingen som klaget på dette,men det er en kjensgjerning at de fleste som spiller er ungdom med sugerør ned i pappas pengebok og det sier seg selv at de ferreste får alle disse spillene, dessuten synest jeg din sammenligning her blir for dum da det ikke har relevans i det hele tatt . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg har jo alle spillene da, men det er jo egentlig ingen under 18 som kan poste her siden det er 18 års aldersgrense på i alle fall hl2. (er ikke sikker på doom3)Synes du burde fjerne spill testene og bare bruke gratisprogrammer, eller gratis spill. Nei det har du helt rett i det er jo ikke mulig for folk under 18 å få tak i spillene. Nå synes jeg folk er vanskelige bare på purr faen, er dette så veldig vanskelig. Har du spillene, 3d mark og har litt tid/lyst så legg inn resultatene og ferdig med det. Skulle ikke være så veldig vanskelig, og hvorfor lage problemer bare fordi noen viser litt initiativ. Hvorfor skal det bare være 3dmark som teller, som han sier det er sikkert veldig mange som har kjøpt disse tre spillene. Og de fleste, jeg sier de fleste for de det flommer stort sett over av 3dmark tester på hw, som har 3dmark liggende på maskinen også. Ingen som sier at dere må ha den råeste maskinen i landet for å være med på denne testen... Så her er mitt lille forslag hvis noen sitter på 3dmark HL2, D3 og FC og som sagt har tid og lyst. Hvorfor ikke ta den tiden dere bruker på kverulere over småting og legge inn et resultat. Eller bare gi faen i å poste. Edit: Jeg må få lov til å si at jeg føler at hvis denne tråden hadde blitt laget av Snekker'n. Og nå bruker jeg han som et eksempel på grunn av at han har posten her. Som er en av de mer annerkjente 3dmark brukerne på dette forumet, så vil jeg faktisk tro at responsen på denne tråden hadde vært en helt annen. Da hadde vel folk sakt at dette var en kjempe tråd og her skal jeg være med. Og ingen hadde brydd seg om at man måtte ha de tre aktuelle spillene. Men det er nå bare meg, og som sagt dette var ikke et angrep på Snekker'n bare sånn at det er sagt. Herrregud da man, det er da vel ingen som er imot denne tråden Utgangspunktet var at trådstarter i sin første post ba om tilbakemeldinger/forslag til endringer FØR han endret denne og det var nettop det jeg gjorde, men istedenfor å gi et saklig svar så velger han å komme med en arrogant ovenfra og ned holdning og dermed "drepte" han posten selv Å påstå at denne posten hadde fått en bedre skjebne om jeg hadde startet den er bare tull for uansett hvem som hadde startet denne og kommet med "arrogante" svar så hadde utfallet blitt det samme . Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Nå syntes jeg du begynner å syte mye Snekker'n. For det første hvis jeg hadde omgjort navnet på testen ville jeg ha måtte fjerne 3Dmark programmene, fordi det ikke er spill. For det andre så kommer du her å mener at jeg har redigert den første posten min? Det eneste jeg har lagt til er det som står etter EDIT, ingenting annet. Og selv om du kommer med ett forslag så er det ikke alle forslag som MÅ følges. Har du ett forslag om hvordan jeg kan gjøre dette til en benchmark test for folk flest, som også inkluderer spill og ikke kun syntetiske test programmer så kom med de. Hvis ikke så syntes jeg du kan la de som kanskje har lyst til å være med få sjansen og ikke hindre dem ved å mobbe tråder som dette. Hvis noen poster sine resultater her nå, så kan de være i fare får å havne under din vrede tipper jeg. Som Manx sa, hadde du kommet på ideen så hadde folk sikker jublet over muligheten til å teste systemet sitt, men du vil vel at folk kun skal holde seg til dine 3Dmark poster, slik at ingen andre skal få ha noen treff i dette forumet. Så min oppfordring til deg er enten blir du med, eller så holder du kjeft. Endret 25. mars 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Dette er en post for spessielt interisserte. DVS folk som har både god pc, og alle spillene på listen. Når det er sagt blir jeg litt sjokkert over måten AndersT2 besvarer en enkel forespørsel/tips fra Snekker`n om at det ville være bra og endre navnet. Hva er dette for en bagatell å bli sint for ? Han prøver å hjelpe trådstarter men får ikke annet enn dritt tilbake. Hvor har jeg hørt om dette før ? EDIT: Etter dette vil jeg si at posten har blitt helt usaklig og offtopic. Ber folk om å ikke legge inn flere svar før trådstarter har laget en ny thread, med kanskje en heldigere tittel, og ikke hele denne OT diskusjonen. EDIT2: Som Manx sa, hadde du kommet på ideen så hadde folk sikker jublet over muligheten til å teste systemet sitt, men du vil vel at folk kun skal holde seg til dine 3Dmark poster, slik at ingen andre skal få ha noen treff i dette forumet. Hvordan kan du lage en sammenligning i hodet ditt og si at hvis ditt og hvis datt ? Dette blir kun spekulasjoner og ber deg/dere droppe dette i fremtiden. Hvis slutningene dine kun er ute etter å skape diskusjoner, så hold di inne! (evt bli politiker) Endret 25. mars 2005 av kverna Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Sier meg helt enig med sistnevnte taler. Samtidig: Denne tråden har jo tatt en helt annen vending enn opprinnelig tenkt av trådstarter. Foreslår at man fra nå av går tilbake til det opprinnelige temaet, ellers kan jeg faktisk finne på å stenge tråden. Noe jeg svært sjelden gjør, men her finner jeg grunn til å heve en liten pekefinger. Kjør testene i stedet, det må da være mer interessant enn å krangle? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Personlig synes jeg denne tråden burde stenges og trådstarter starte en ny. Dette ene og alene fordi denne tråden var ment som en liste, der hver post inneholdt ett svar på selve temaet, ikke masse Offtopic prat. Så kan vi heller bruke denne tråden som diskusjon til resultattråden. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Jeg har jo alle spillene da, men det er jo egentlig ingen under 18 som kan poste her siden det er 18 års aldersgrense på i alle fall hl2. (er ikke sikker på doom3)Synes du burde fjerne spill testene og bare bruke gratisprogrammer, eller gratis spill. Nei det har du helt rett i det er jo ikke mulig for folk under 18 å få tak i spillene. Nå synes jeg folk er vanskelige bare på purr faen, er dette så veldig vanskelig. Har du spillene, 3d mark og har litt tid/lyst så legg inn resultatene og ferdig med det. Skulle ikke være så veldig vanskelig, og hvorfor lage problemer bare fordi noen viser litt initiativ. Hvorfor skal det bare være 3dmark som teller, som han sier det er sikkert veldig mange som har kjøpt disse tre spillene. Og de fleste, jeg sier de fleste for de det flommer stort sett over av 3dmark tester på hw, som har 3dmark liggende på maskinen også. Ingen som sier at dere må ha den råeste maskinen i landet for å være med på denne testen... Så her er mitt lille forslag hvis noen sitter på 3dmark HL2, D3 og FC og som sagt har tid og lyst. Hvorfor ikke ta den tiden dere bruker på kverulere over småting og legge inn et resultat. Eller bare gi faen i å poste. Edit: Jeg må få lov til å si at jeg føler at hvis denne tråden hadde blitt laget av Snekker'n. Og nå bruker jeg han som et eksempel på grunn av at han har posten her. Som er en av de mer annerkjente 3dmark brukerne på dette forumet, så vil jeg faktisk tro at responsen på denne tråden hadde vært en helt annen. Da hadde vel folk sakt at dette var en kjempe tråd og her skal jeg være med. Og ingen hadde brydd seg om at man måtte ha de tre aktuelle spillene. Men det er nå bare meg, og som sagt dette var ikke et angrep på Snekker'n bare sånn at det er sagt. Herrregud da man, det er da vel ingen som er imot denne tråden Utgangspunktet var at trådstarter i sin første post ba om tilbakemeldinger/forslag til endringer FØR han endret denne og det var nettop det jeg gjorde, men istedenfor å gi et saklig svar så velger han å komme med en arrogant ovenfra og ned holdning og dermed "drepte" han posten selv Å påstå at denne posten hadde fått en bedre skjebne om jeg hadde startet den er bare tull for uansett hvem som hadde startet denne og kommet med "arrogante" svar så hadde utfallet blitt det samme . Jeg sier ikke folk er imot denne posten, jeg her heller ikke ute etter å slenge dritt om deg. Det var kanskje å dra det litt langt å si at tråden hadde fått en bedre skjebne hvis du hadde laget den. Men det jeg skal fram til er at AnderT2 har satt opp noen veldig få og etter min mening enkle kriterier for å være med. 3dmark 03/05 og tre spill, han kunne helt sikkert ha gjort det mye vanskeligere. Han kunne jo at tatt med Aquamark, 3dmark 01 og sikkert dytta på med flere spill. Men etter min mening så er sannyligheten for et ganske stort antall forum-medlemmer har disse fem programmene/spillene. Men jeg synes folk blir vansklige på purr f... når som f.eks. X-tremeOverclocker kommer å sier at man må jo være over 18 for å kjøpe noen av spillene. Hva har det med saken å gjøre, har du ikke spillene det gjelder så trenger du heller ikke å være med. Det er som med tv og du kommer over noe du ikke liker, bytt kanal. Det er ikke stort verre enn det. Edit: Jeg må få si meg enig i Kverna i posten over. Endret 25. mars 2005 av Manx Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Og selv om du kommer med ett forslag så er det ikke alle forslag som MÅ følges Nei det er helt riktig og jeg nevnte vel ikke noe om at det måtte følges i min første post, jeg la kun inn mitt syn på dette noe som ble besvart på en arrogant måte . Det er vel dette som er hele diskusjonen og her bør vel enhver som starter en tråd ha med i tankene at andre kan ha et annet syn og svare konstruktivt på de innspill som kommer Personlig synes jeg denne tråden burde stenges og trådstarter starte en ny. Dette ene og alene fordi denne tråden var ment som en liste, der hver post inneholdt ett svar på selve temaet, ikke masse Offtopic prat.Så kan vi heller bruke denne tråden som diskusjon til resultattråden Om den stenges kan en vel ikke diskutere vidre i den,men det kunne vel lages en ny tråd ang selve testen og så endre navnet på denne . Men det jeg skal fram til er at AnderT2 har satt opp noen veldig få og etter min mening enkle kriterier for å være med. 3dmark 03/05 og tre spill, han kunne helt sikkert ha gjort det mye vanskeligere. Han kunne jo at tatt med Aquamark, 3dmark 01 og sikkert dytta på med flere spill.Men etter min mening så er sannyligheten for et ganske stort antall forum-medlemmer har disse fem programmene/spillene. Det var vel heller ikke nevnt at ingen hadde alle spillene,det jeg påpekte var at de som IKKE hadde økonomi til dette ikke kunne bli med, så enkelt var det . Men det som utløste denne diskusjonen var det svaret trådstarter kom med . Så atter en gang ,hadde han svart saklig på spørsmålet så hadde dette ikke kommet opp,men istedenfor prøvde han å heve seg over andre med et forsøk på å latterliggjøre andres syn Endret 25. mars 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Personlig synes jeg denne tråden burde stenges og trådstarter starte en ny. Dette ene og alene fordi denne tråden var ment som en liste, der hver post inneholdt ett svar på selve temaet, ikke masse Offtopic prat.Så kan vi heller bruke denne tråden som diskusjon til resultattråden Om den stenges kan en vel ikke diskutere vidre i den,men det kunne vel lages en ny tråd ang selve testen og så endre navnet på denne . Gikk nok litt fort i svingene der ja Selvfølgelig har du helt rett, det var ment som enten eller. Hvis trådstarter ønsker å lage en ny kan denne bli diskusjonstråd. hvis ikke burde denne stenges. Der ble det riktig! Ha en riktig god påske Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Og selv om du kommer med ett forslag så er det ikke alle forslag som MÅ følges Nei det er helt riktig og jeg nevnte vel ikke noe om at det måtte følges i min første post, jeg la kun inn mitt syn på dette noe som ble besvart på en arrogant måte . Det er vel dette som er hele diskusjonen og her bør vel enhver som starter en tråd ha med i tankene at andre kan ha et annet syn og svare konstruktivt på de innspill som kommer Personlig synes jeg denne tråden burde stenges og trådstarter starte en ny. Dette ene og alene fordi denne tråden var ment som en liste, der hver post inneholdt ett svar på selve temaet, ikke masse Offtopic prat.Så kan vi heller bruke denne tråden som diskusjon til resultattråden Om den stenges kan en vel ikke diskutere vidre i den,men det kunne vel lages en ny tråd ang selve testen og så endre navnet på denne . Men det jeg skal fram til er at AnderT2 har satt opp noen veldig få og etter min mening enkle kriterier for å være med. 3dmark 03/05 og tre spill, han kunne helt sikkert ha gjort det mye vanskeligere. Han kunne jo at tatt med Aquamark, 3dmark 01 og sikkert dytta på med flere spill.Men etter min mening så er sannyligheten for et ganske stort antall forum-medlemmer har disse fem programmene/spillene. Det var vel heller ikke nevnt at ingen hadde alle spillene,det jeg påpekte var at de som IKKE hadde økonomi til dette ikke kunne bli med, så enkelt var det . Men det som utløste denne diskusjonen var det svaret trådstarter kom med . Så atter en gang ,hadde han svart saklig på spørsmålet så hadde dette ikke kommet opp,men istedenfor prøvde han å heve seg over andre med et forsøk på å latterliggjøre andres syn Hvor er det blitt av trollet Snekker'n? Måtte det vike for vakrere former? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 OT: En av de råeste bakstussene jeg har sett på lenge. Savner definitivt ikke trollet! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) OK la oss si vi kom litt sjeft ut her, kanskje noen tok noe av responsen min feil vei osv. La oss heller slutte denne drittkastingen frem og tilbake, der kommer vi ingen vei. Er folk for en slik test som jeg foreslo her? Jeg kan godt starte det hele i en ny tråd hvis dere er for det. Hvis dere er for dette, så kom også med forslag om hvordan jeg kan gjøre den mer tilgjenglig for flere. Jeg mener fortsatt at den burte hete "Den Store Benchmark Testen" da jeg vil at det skal brukes både syntetiske programmer og spill for å lage en så jevn som mulig oversikt hvordan folks maskiner fungerer. Hvis navnet som Snekker'n skulle bli brukt så blir det galt å bruke 3DMark programmene, men det er min mening. EDIT: Hva med i tillegg til topplisten, lages en liste for de forskjellige spillene, eksempel, en Topp 5 for Half-Life 2. Da selvfølgelig må 3DMark testene også være med, men for å havne på selve Topp listen (10 eller 20) må man ha kjørt alle 5 tester? EDIT SLUTT: Syntes i hverfall selv det hadde vært morsomt med en liten toppliste i stedet for å lete side opp og ned etter resultater til folk. Og om jeg starter en ny, så vil det fortsatt være en tidsfrist, for administrering av en slik post vil kreve utrolig mye tid så lenge produsentene fortsetter å lage nytt utstyr. Men det går alltid ann å starte del 2 en gang, slik at det blir en liten oppfølging når nye ting slippes. Får å avslutte dette innlegget vil jeg sende en liten beklagelse til Snekker'n, for at jeg har formulert meg på en måte han oppfattet som arrogant, det var ikke ment slik. Det er mye lettere å skjønne hva man selv mener når man skriver noe. Endret 25. mars 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Er folk for en slik test som jeg foreslo her? Jeg kan godt starte det hele i en ny tråd hvis dere er for det. Hvis dere er for dette, så kom også med forslag om hvordan jeg kan gjøre den mer tilgjenglig for flere. Jeg mener fortsatt at den burte hete "Den Store Benchmark Testen" da jeg vil at det skal brukes både syntetiske programmer og spill for å lage en så jevn som mulig oversikt hvordan folks maskiner fungerer. Hvis navnet som Snekker'n skulle bli brukt så blir det galt å bruke 3DMark programmene, men det er min mening. Klart vi er for en slik test og hva du ønsker å kalle den er også helt opp til deg,det jeg skrev tidligere var et forslag og ingen "ordre" Men du bør lage en helt ny tråd til testen og heller forandre navnet på denne til feks, "diskusjoner rundt den store Benchmark Testen" Det eneste jeg er redd for er at folk vil poste kommentarene i den andre posten uansett,dette sier jeg utifra erfaringer med 3D 05 posten min der jeg laget 2 poster en for score og en for kommentarer . Får å avslutte dette innlegget vil jeg sende en liten beklagelse til Snekker'n, for at jeg har formulert meg på en måte han oppfattet som arrogant, det var ikke ment slik. Det er mye lettere å skjønne hva man selv mener når man skriver noe. Ingen problem,jeg drar ikke slik med meg vidre uansett. Saken er diskutert her og her blir den Endret 25. mars 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Som sakt jeg har lyst på en tråd som dette. kom med forslag om utfølelsen av test metoden. Og denne tråden blir en diskusjons tråd for testen. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 begynner ikke denne tråden å gå litt vel mye over stokk og stein nå..? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Les starten første innlegg (akuratt oppdatert). Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 der har vi den Får jeg nesten kjøpe meg noen spill nå som jeg endelig snart har nye pcen oppe å går Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hva med å lage en tredelt test,eller rettere sagt tre tester der folk kan velge hvilken de vil være med på. Det jeg tenkte da er at du har et oppsett slik du har laget det i første post og så en test der det kun er totalsummen av spillene og en med totalsummen av kun 3D testene. Da kan alle være med både de som ikke har alle spillene og de som ikke gidder kjøre alle testene, det er vel heller ingen som har laget en test der en tar totalsummen av flere 3D tester, vet dette blir mer arbeid,men det var bare en tanke Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Den var ikke dum. Burte kanskje slenge på 2001 versjonen av 3Dmark også da, slik at maskin varen blir testet litt mer (husker ikke feil nå, at 03 og 05 mest tester skjermkortet?). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Den var ikke dum. Burte kanskje slenge på 2001 versjonen av 3Dmark også da, slik at maskin varen blir testet litt mer (husker ikke feil nå, at 03 og 05 mest tester skjermkortet?). Jepp om du gjør det så bør 2001 være med. Tanken bak dette var at det da sikkert ble flere som heiv seg med her, men det bestemmer du siden det er du som får jobben med listene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå