Gå til innhold

Diskusjons tråd for Den Store Benchmark Testen'05

Anbefalte innlegg

EDIT: Denne testen kom litt sjeft ut enn hva som var tiltenkt, tar på meg gode deler av skylden for det. Så hele testen er utsatt en kort stund. Les under hvordan det var tiltenkt utført. Har dere forslag om hvordan jeg kan utforme testen på en måte så flest mulig kan være med, men også på en måte som gjør at våres maskiner blir testet mest mulig likt. (Med bruk at syntetiske programmer og ekte spill).

Denne tråden vil når testen startes bli diskusjons tråden, hvor vi kan si våre meninger og starte ny krangler :thumbup:

Den Store benchmark Testen

TOPP 20:

-kommer

Hvordan teste:

Tenke å kjøre i gang en benchmark sammenligning i denne tråden. Jeg vet det er mange av disse her inne, men skal prøve å gjøre denne litt annerledes.

Jeg skal prøve å føre en topp 20 liste i denne første tråden. Får å ha mulighet til å havne på denne listen må du ha gjennomført flere benchmark tester.

Får å gjøre dette så rettferdig som mulig vil det brukes både syntetiske og ekte spill tester, men for å ikke det skal bli for omfattende så bli ikke alle de store tatt med. Dette er de 5 testene du må igjennom.

(klikk på linken under for å finne programmene):

3DMark 03 - Build 3.6.0

3DMark 05 - Build 1.2.0

Far Cry- Versjon 1.31

Doom 3- Versjon 1.1

Half-Life 2

Grunne for valg av disse er at 3Dmark testene er gratis for hjemmebruk, og de fleste som vil kunne hevde seg med sin maskinvare her, regner jeg også med har spillene som er nevnt over.

Testene kjøres med disse kriteriene:

For at alle skal få likt utgangspunkt brukes programmet Benchemall. Huk enkelt å greit av de 5 overnevnte tittlene og ikke rør noe annet av innstillinger. Så vil programmet gjøre alle tester for deg, bare sitt tilbake og vent på svaret. For spillene, husk å ha i CD-er slik at spillene kan starte på normal måte.

Deres innlegg føres inn som en mal slik at det blir enkel å se uten å måtte lese lange foredrag

Kopier over i deres innlegg:

Start

Specs:

Hovedkort:

CPU:

RAM:

Skjermkort:

Driver Versjon:

Score:

3DMark 03 – (Poeng)

3DMark 05 – (Poeng)

Far Cry – (FPS=Poeng)

Doom - (FPS=Poeng)

Half-Life 2 - (FPS=Poeng)

TOTAL SCORE:

Slutt

DETTE ER VIKTIG: Får å få en jevn score slik at alle tester teller likt, så MÅ alle spill testene som gir FPS svar ganges med 100. eks. Doom: Du får 46,7 FPS din Doom score blir da 4670.

Som bevis legg ved tekstfilen som Benchemall lager.

Etter dette kan dere legge til hva dere måtte ha å si.

Får å havne på Topp 20 listen så send meg en PM om at dere har score som vil havne inn på den listen, det viktige her er at dere linker til siden deres innlegg ligger på (jeg gidder ikke lete etter dere). Testen vil også ha en slutt dato, dette fordi det alltid vil komme bedre maskinvare, og jeg ikke har ork til å oppdatere denne i all evighet. Så siste frist for å havne på Topp 20 listen er 1. Mai 2005. Hvis dette blir en suksess så kan det hende jeg kjører en til senere.

Håper dere tar denne testen "seriøst" og ikke skriver falske summer, eller jukser. Hvis noen mener at folk som ligger på Topp 20 listen har unaturlig høy score i forhold til deres maskin vare, send meg en PM og begrunn svaret.

For ett bedre eksempel på hvordan jeg mener denne teste skal foregå, se i første svar hvor jeg har laget ett svar basert på mine resultater.

EDIT: Ved overklokking og nye drivere, oppdater deres eksisterende svar, og ikke lag nye.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Specs:

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe

CPU: AMD Athlon 64 - 3800+ (ikke klokket)

RAM: Corsair Twinx 1024 MB - PC 4400

Skjermkort: XFX GeForce 6600GT Extreme Gamer Edition (ikke klokket)

Driver Versjon: 71.82

Score:

3DMark 03 – 8695

3DMark 05 – 3789

Far Cry – 63.92=6337

Doom - 84.9=8490

Half-Life 2 - 45.15=4515

TOTAL SCORE: 31826

Det var min score.

EDIT: oppdatert med nye drivere, og optimaliserte driver innstillinger.

result.txt

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Og de som ikke har feks Half-Life 2 eller et av de andre spillene er utelukket, så dette er kun for de med alle spillene tilgjengelig :hmm:

Burde vel heller hete Den store spilletesten :dontgetit:

Slik som jeg nevnte så regnet jeg med at de som har maskinvare til å hevde seg her også har alle tittlene, grunnen er at de som har såpass kraftig maskinvare som regel er spillere, hva ellers trenger du det til? Spille kabal?

Og de som er ivrige spillere med stor maskin vare regner jeg også med har skaffet seg fjorårets tre største spill tittler.

Derfor har jeg heller ikke valgt flere spill, for at så mange som mulig kan være med. Har lagt merke til at mange klager over at det legges så stor vekt på de syntetiske 3DMark programmene, og ikke spill, derfor har jeg prøvd å lage denne testen, slik at man får en mellomting. Hvis du har en bedre løsning så kom med ett forslag.

Lenke til kommentar
hva ellers trenger du det til? Spille kabal?

Vel,vet ikke om du har fått det med deg men det er faktisk mer seriøse ting å bruke kraftig maskinvare til enn bare spill :cry:

Så å bli "kjepphøy" og vise til kabal blir vel en sikkelig helbom eller er det din eminente arroganse som skinner gjennom :whistle:

Poenget mitt var den "fete" overskriften din " Den Store Benchmark Testen"

den mener jeg blir feil,da dette kun er for de som har råd til å kjøpe alle spillene eller har intresse av alle spillene, dermed burde det hete "Den store spilltesten" eller " spillytelsestesten".

Benchmarkprogrammene får en tak i gratis men spillene koster jo temmelig mye pr stk og det er vel lite sannsynelig at de som ikke liker et eller flere av dem kommer til å kjøpe dem kun for denne testens skyld,dermed er jo en stor del av grunnlaget borte.

PS: Jeg har dem alle + kabal :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel,vet ikke om du har fått det med deg men det er faktisk mer seriøse ting å bruke kraftig maskinvare til enn bare spill :cry:

Så å bli "kjepphøy" og vise til kabal blir vel en sikkelig helbom eller er det din eminente arroganse som skinner gjennom :whistle:

Poenget mitt var den "fete" overskriften din " Den Store Benchmark Testen"

den mener jeg blir feil,da dette kun er for de som har råd til å kjøpe alle spillene eller har intresse av alle spillene, dermed burde det hete "Den store spilltesten" eller " spillytelsestesten".

Benchmarkprogrammene får en tak i gratis men spillene koster jo temmelig mye pr stk og det er vel lite sannsynelig at de som ikke liker et eller flere av dem kommer til å kjøpe dem kun for denne testens skyld,dermed er jo en stor del av grunnlaget borte.

PS: Jeg har dem alle + kabal :cry:

Du må ikke være med. Som nevnt har det ofte blitt nevnt at tester slik som 3DMark ikke gir ett riktig ytelses bilde i forhold til spill. Derfor prøvde jeg å starte denne, hvor både syntetiske tester og ekte spill ble tatt med. Tipper flere også hadde blitt sinte hvis jeg enten droppet Doom 3 eller Half-Life 2, siden de spillene favoriserer hver sin grafikkort produsent, derfor tok jeg også med Far Cry. Og siden alle er store og populære tittler så har jeg begrunnet dette før.

Jeg sa også hvis du hadde forslag så kunne du komme med det, men det virker som at folk som viser litt initiativ ikke er godt likt.

Sliker du ikke posten, så trenger du ikke lese den. Det er ett fritt land vi lever i.

Og hvis noen faktisk går å kjøper ett spill bare for å være med i en uhøytidlig test så har de etter min mening ett stort problem.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Du må ikke være med.

Nei jeg vet det.

Jeg sa også hvis du hadde forslag så kunne du komme med det, men det virker som at folk som viser litt initiativ ikke er godt likt.

Halo i luken, hva er det du påstår her?+

Om du leser første posten min så var det jo nettop det jeg foreslo,nemmelig å endre navn på denne,samtidig påpekte jeg at du her utestenger de som ikke har økonomi til å kjøpe alle spillene.

Men i stede for å svare på dette kommer du med en arrogant ovenfra og ned holdning med følgende svar :

Ja ja det er noe som heter at en ser splinten i sin brors øye,men ikke bjelken i sitt eget :hmm:

Lenke til kommentar
,samtidig påpekte jeg at du her utestenger de som ikke har økonomi til å kjøpe alle spillene.

Etter hva jeg har erfart så er det ikke rent få som ikke eier vett og laster ned alt de kommer over.

Men selv om jeg skulle kalle den Den Store Spill Testen, så betyr det at jeg måtte fjerne 3DMark programmene. Hvis jeg for eksempel hadde gitt muligheten til å bruke 4 av 5 tester, så ville mange ha blitt forvirret over metoden å finne prosentvis poengscore.

At jeg er arogant, det er din mening, hør om å sette ting på spissen. Du kjøper ikke en PC til 20.000,- for å skrive i word. Har du en dyr PC til foto og video redigering så driver du vel ikke å benchmarker PCen i 3DMark heller tipper jeg.

Lenke til kommentar
Tror nok det vil bli temmelig enkelt å komme på den topp 20 listen din.

Det er nok ikke mange som har de spillene og som gidder å teste alt, sende deg pm osv...

Men, bare driv på. Hvem vet kanskje det plutselig kommer haug med pm'er...

Vi får vente å se. Det er jo Påske og TG om dagen, så en del er vel opptatt med andre ting tipper jeg.

Lenke til kommentar
Har du en dyr PC til foto og video redigering så driver du vel ikke å benchmarker PCen i 3DMark heller tipper jeg.

Jo faktisk så gjør en det, vi er mange som bruker maskinene til foto/video men som samtidig elsker å klokke å teste med 3D mark.

At jeg er arogant, det er din mening, hør om å sette ting på spissen

Ja akkurat i dette tilfellet så virket du arrogant.

Hvem satte ting på spissen???

Jeg foreslo en navneendring og nevnte at ikke alle hadde alle disse spillene og hva svarte du da???

Hvem setter ting på spissen??

Lenke til kommentar
så bare folk som sitter inne å spiller hele dagen kan ha god pc?

Men helledussen! Har du i det hele tatt prøvd å få med deg det som skjer i denne tråden? Det han mener er at fleste som har en veldig god PC (og sitter på denne delen av et hardware forum) spiller på den, og det prinsippet er jeg enig i.

Det at folk klager over at man må ha brukt masse penger på spill for å være med i en konkurranse blir jo helt galt! Det er jo det samme som å klage på at man ikke får være med på TG bare fordi man ikke har en PC :roll:

Å klage på navnet til testen er vel i like stor grad kverulantisk, som det er arrogantisk av AndersT2 å påpeke at de færreste bruker flerfoldige tusen på en PC for å spille kabal.

Men i stede for å svare på dette kommer du med en arrogant ovenfra og ned holdning med følgende svar :

Ja ja det er noe som heter at en ser splinten i sin brors øye,men ikke bjelken i sitt eget

For det første var det med kabal og kraftig PC ikke et direkte svar på ditt forslag om å endre overskriften, og at de med dårlig økonomi ikke fikk være med i konkurransen, men heller en kommentar som påpeker det at de fleste med veldig god PC spiller på den. For det andre har dette ordtaket ingenting med kommentaren til AndersT2 å gjøre.

Til slutt vil jeg si at en slik tråd er flott, men du bør nok fjerne tidsfisten. Når folk får ny hardware, kan de jo bare lage en ny post. Evt. kan du la det bli som med benchmark scorene i de andre populære programmene, folk styrer på som de selv vil, men følger malen du satte opp.

Lenke til kommentar
så bare folk som sitter inne å spiller hele dagen kan ha god pc?

Men helledussen! Har du i det hele tatt prøvd å få med deg det som skjer i denne tråden? Det han mener er at fleste som har en veldig god PC (og sitter på denne delen av et hardware forum) spiller på den, og det prinsippet er jeg enig i.

Det at folk klager over at man må ha brukt masse penger på spill for å være med i en konkurranse blir jo helt galt! Det er jo det samme som å klage på at man ikke får være med på TG bare fordi man ikke har en PC :roll:

Å klage på navnet til testen er vel i like stor grad kverulantisk, som det er arrogantisk av AndersT2 å påpeke at de færreste bruker flerfoldige tusen på en PC for å spille kabal.

Ja ja det er noe som heter at en ser splinten i sin brors øye,men ikke bjelken i sitt eget

For det første var det med kabal og kraftig PC ikke et direkte svar på ditt forslag om å endre overskriften, og at de med dårlig økonomi ikke fikk være med i konkurransen, men heller en kommentar som påpeker det at de fleste med veldig god PC spiller på den. For det andre har dette ordtaket ingenting med kommentaren til AndersT2 å gjøre.

Til slutt vil jeg si at en slik tråd er flott, men du bør nok fjerne tidsfisten. Når folk får ny hardware, kan de jo bare lage en ny post. Evt. kan du la det bli som med benchmark scorene i de andre populære programmene, folk styrer på som de selv vil, men følger malen du satte opp.

Bra med litt gode tilbakemeldinger i hvertfall.

Vedrørende tidsfristen, den satt jeg fordi eller vil jeg måtte oppdatere topplisten hver eneste gang det kommer ett nytt skjermkort eller ny driver. Og som nevnt hvis dette ble en suksess, noe det ikke ser ut til, så kunne jeg startet en ny om en stund, slik at man har noen av og til, men jeg stenger jo ikke tråden, så det hadde vært mulig å fortsatt å poste etter fristen.

Til andre innlegg: Når det gjelder de med "dårlig" råd. Får ta det for siste gang. Hvis man har råd til en dyr spill PC som gjør at man kan havne på en eller annen topp liste så gjør det at man også burte ha råd til til 3 av fjorårets toppspill. Hadde jeg kun tatt med 3DMark programmer så finnes det hauger av poster på de i fra før. Og andre ville ha klaget på at de ikke gir ett riktig bilde av ytelsen. derforvalgte jeg også 3 spill hvorav 2 favoriserer hvert sitt grafikk kort, og det siste er mer nøytralt.

Lenke til kommentar
Jeg har jo alle spillene da, men det er jo egentlig ingen under 18 som kan poste her siden det er 18 års aldersgrense på i alle fall hl2. (er ikke sikker på doom3)

Synes du burde fjerne spill testene og bare bruke gratisprogrammer, eller gratis spill.  :hrm:

Nei det har du helt rett i det er jo ikke mulig for folk under 18 å få tak i spillene. Nå synes jeg folk er vanskelige bare på purr faen, er dette så veldig vanskelig.

Har du spillene, 3d mark og har litt tid/lyst så legg inn resultatene og ferdig med det. Skulle ikke være så veldig vanskelig, og hvorfor lage problemer bare fordi noen viser litt initiativ.

Hvorfor skal det bare være 3dmark som teller, som han sier det er sikkert veldig mange som har kjøpt disse tre spillene. Og de fleste, jeg sier de fleste for de det flommer stort sett over av 3dmark tester på hw, som har 3dmark liggende på maskinen også. Ingen som sier at dere må ha den råeste maskinen i landet for å være med på denne testen...

Så her er mitt lille forslag hvis noen sitter på 3dmark HL2, D3 og FC og som sagt har tid og lyst. Hvorfor ikke ta den tiden dere bruker på kverulere over småting og legge inn et resultat. Eller bare gi faen i å poste.

Edit:

Jeg må få lov til å si at jeg føler at hvis denne tråden hadde blitt laget av Snekker'n. Og nå bruker jeg han som et eksempel på grunn av at han har posten her. Som er en av de mer annerkjente 3dmark brukerne på dette forumet, så vil jeg faktisk tro at responsen på denne tråden hadde vært en helt annen.

Da hadde vel folk sakt at dette var en kjempe tråd og her skal jeg være med. Og ingen hadde brydd seg om at man måtte ha de tre aktuelle spillene. Men det er nå bare meg, og som sagt dette var ikke et angrep på Snekker'n bare sånn at det er sagt.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...