Gå til innhold

LØST: Western = kranglefant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok henge meg på her...har 10 wd disker alt fra 80gb til 200gb de står å går kontinuerlig og flere av dem har gjort det nå i 2 år. Aldri noe problem med dem.

Men har dårlig erfaring med maxtor disker ..som blir ufyselig varme og kneler...disse har stått på samme plass som wd diskene står.

Lenke til kommentar

Serpensis: Frekk eller?

Det fungerer nå. Må sette den som CS hvis den står som master og er alene, Eller som det står på hjemmesidene til WD etter at jeg fikk den i gang. Man må sette den på den svarte enden av ATA kabelen (Aka master på Cable Select) da starta den fint.

Å til dere andre: Det er tåpelig at Western Digital gjør slikt når alle andre produsenter ikke krangler. (Aldri vært borti dette før og da snakker vi 5 pcer + som er bygd opp fra grunnen av) Disken var satt som master og alene på "master" enden av IDE kabelen. Men krangle. joda. det skulle den. Dårlig håndtverk kalles det. Så WD er Cable select disker.. hurra..

til slutt:

Drit i snakket. Selvsagt hadde jeg ikke kjøpt en 200GB om det ikke hadde gått.

dumbasses.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Må sette den som CS hvis den står som master og er alene

Hvilket du hadde visst dersom du hadde lest manualen, før du kom med latterlige påstander om at hardwaren ikke virker :p

Dumbasses

Ja, dette er måten å få _mer_ hjelp på ved senere anledning ;)

Et klassisk tilfelle hvor feilen finnes mellom stol og keyboard.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Vel..WD er langt fra et dårlig merke..jeg har hadd 4 disker fra WD..byttet pga støy..

Sannsynligheten for at ett WD-parti med disker kan ha blitt sendt ut med feiler er stor. Det høres mer logisk ut.. :roll:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Må sette den som CS hvis den står som master og er alene

Hvilket du hadde visst dersom du hadde lest manualen, før du kom med latterlige påstander om at hardwaren ikke virker :p

Dumbasses

Ja, dette er måten å få _mer_ hjelp på ved senere anledning ;)

Et klassisk tilfelle hvor feilen finnes mellom stol og keyboard.

Kanskje han har kjøpt bulk?

Lenke til kommentar

Må si meg enig med "Serpensis". Dette blir rett og slett for dumt: WD er noe dritt osv..

Hadde WD vært et dritt merke hadde det ikke overlevd, rett og slett. Har selv hatte mange WD disker og de har fungert helt perfekt. Har man en dårlig erfaring med et merke betyr ikke det at det er dritt. Kan være flere ulike faktorer som spiller inn..... Virker nesten som om folk f.eks hater WD eller Maxtor intenst, det synes jeg er litt rart :p

Lenke til kommentar

Vi snakker P-ATA ja.

Å dessuten. Hvor mange disker kommer med manualer lengre?

Den her kom ikke med det.

Uansett så skal det funke når du setter jumper som master og smekker i ledningene. Ikke 5 min boot vente og ikke finne HD.

Det skal være unødvendig og klusse med CS osv.

Nei. Jeg hater ikke WD. og om dere leser posten skikkelig så ser dere det.

Jeg syns det er tåpelig at den har det problemet den har.

Har ikke hatt en eneste HD krasj uansett merke.

Er det noen jeg trenger hjelp fra så der det HVERTFALL ikke deg Serpensis.

Gå hjem og legg deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Er det noen jeg trenger hjelp fra så der det HVERTFALL ikke deg Serpensis.

Gå hjem og legg deg.

Da er det jo litt irriterende at jeg postet korrekt løsning, ikke sant?

At du poster her, er det endelige bevis for at du faktisk trenger hjelp. At du ikke får en simpel HD til å virke, er jo enda et hint om at du kanskje trenger litt hjelp :D

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Har samme erfaring med WD disker, har du 2-4(som eg har) må de stå på cabel celect. Om det er slik om du har 4 hitatshi/ibm, maxtor, samsung, seagate vet eg ikke. Har i dag kun wd og hitatshi.

Om det er diskene som er kranglefanter eller om det er hovedkortet, vet eg ikke. Fant ut det ved å google etter løsningen?

Lenke til kommentar

Var faktisk JKJK som postet løsningen før deg. Så nei. Er ikke irriterende i hele tatt. For jeg hadde allerede fått hjelp så av deg trenger jeg ingenting. takk som byr.

Som jeg poengterte. WD er første HDn jeg er borti som krangler ved å bli satt som master alene på en IDE kabel. Når den står som CS så går det som smør. unødvendig og det har jeg poengtert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Var faktisk JKJK som postet løsningen før deg. Så nei. Er ikke irriterende i hele tatt. For jeg hadde allerede fått hjelp så av deg trenger jeg ingenting. takk som byr.

Som jeg poengterte. WD er første HDn jeg er borti som krangler ved å bli satt som master alene på en IDE kabel. Når den står som CS så går det som smør. unødvendig og det har jeg poengtert.

Nu vel, han redigerte ihertfall innlegget etter meg. Uansett, DU kunne det ikke :D

Lenke til kommentar
har altid stolt på WD, men har hørt\lest at 200+ GB hdd`ene er problem med..

har hatt en 120GB som har gått i 2 år snart som eg ikkje har hatt problem med :thumbup: men må ha meg en ny pga plassmangel

sorry for skrivefeil.. det er pga  skriver dette i fylla :p hehe.. ,menemen trur ikkje det er så mange feil

eg har hatt min WD 200 ide harddisk i over 2 år snart, aldri hatt problem med den. :cool:

Lenke til kommentar

Bulk eller ikke bulk.

WD diskene har jumper layout klart og tydelig på en klistrelapp på selve disken.

Jeg sleit med akkurat samme greia på min første WD SE disk.

Den stod tidligere som slave. Men da jeg heiv den gamle 13 GB OS disken, så satte jeg WD som master.

Satte jumper på master og fikk seff denne "feilen".

Alt løste seg når jeg dro ut disken, så på lappen og tenkt meg litt om.

Fikset et par dager etterpå et RAID oppsett for en kompis. Han hadde 2 slike disker som han kranglet med.

Jumper stod på master på begge 2. Fjernet de, og vips, alt i orden.

WD er ikke CS disker.

Er den alene, fjern jumper.

Er den master med slave, sett jumper i master.

Er den slave, sett jumper i slave.

Verre er det ikke. En kjent feil som har vært utallige poster om her inne.

PS: Han kompisen min er dataingeniør, men ikke så sterk med HW. Han sleit lenge før han gav opp. Men ville ikke sende de inn fordi han hadde ikke plass på andre disker for det som lå på WD'ene.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...