Gå til innhold

LØST: Western = kranglefant

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en WD200GB7200RPM for å montere i nye PCn til gamlingen.

Har hørt mye negativt om at WD har mye feil og er bare skrot.

Tenkte jeg skulle prøve de ut. Gjett om jeg angrer nå.

BIOS bruker 5 min å finne den som master.

XP installer rapporter ikke noen HD

XP i gang viser den ikke som disk.

Den reagerer på Partition Magic og på WD sitt eget diagnoseverktøy som står og tøffer nå.

Noen med lignende erfaring?

EDIT:

Problemet er løst. les på side2.

De som kun klarer å lire av seg frekkheter angående kompetansenivå kan dra en viss plass. Det er ikke konstruktivt.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt en WD200GB7200RPM for å montere i nye PCn til gamlingen.

Har hørt mye negativt om at WD har mye feil og er bare skrot.

Tenkte jeg skulle prøve de ut. Gjett om jeg angrer nå.

BIOS bruker 5 min å finne den som master.

XP installer rapporter ikke noen HD

XP i gang viser den ikke som disk.

Den reagerer på Partition Magic og på WD sitt eget diagnoseverktøy som står og tøffer nå.

Noen med lignende erfaring?

Nope, har hatt "haugevis" av WD disker (minst 10) og ingen har vist noe lignende. Første WD disk fikk jeg vel i 1995, tror jeg.

Jeg er for øvrig den stolte eier av den mest beryktede harddisk som noensinne er produsert (så vidt jeg vet), en IBM deskstar 75GXP, også kalt IBM "DeathStar". Har heller aldri hatt problemer med den, men så brukes den kun noen få timer uka også.

Akkurat nå har vi 3 stasjonære og 2 moderne portable pc-er i huset. Jeg har hatt PC siden 1991. Jeg har bygget PC selv siden 1992. Jeg har aldri opplevd at en disk har krasjet :-). Sitter nå med to disker i hovedpc-en, en WD 160 GB IDE, og en Maxtor Maxline III, SATA 300 GB. Funker fint.

CD

Lenke til kommentar

Har IBM og Samsung ellers. De diskene er over 7 år gamle nå og går fint enda. men WD var død ved ankomst. Kjipt. Måtte sette inn 20GB fra gamlemaskina hans :p hehe. Men regner med komplett ordner opp. Bytte i en Samsung tenker jeg, eller maxtor.

Lenke til kommentar

har altid stolt på WD, men har hørt\lest at 200+ GB hdd`ene er problem med..

har hatt en 120GB som har gått i 2 år snart som eg ikkje har hatt problem med :thumbup: men må ha meg en ny pga plassmangel

sorry for skrivefeil.. det er pga skriver dette i fylla :p hehe.. ,menemen trur ikkje det er så mange feil

Lenke til kommentar

Jeg tror du har et "jumperproblem". Det at WD har hatt en problemserie nå nylig har blitt diskutert i en annen tråd over lengre tid, så det er litt unødvendig å ta den diskusjonen her. At WD jenvt over er møkk vil jeg protestere mot. Har selv pr. i dag 20 WD disker, derav 12 i bruk. Èn (120GB i problemserien) har røket. Ingen problemer med de 19 andre så langt.

Sjekk opp jumperdsettingene dine. Hvis du har flere enheter tilkoblet samme ide kabel (hvis det ikke er sata såklart), sjekk de også. Det er f.eks. forskjell på settingen "master/single" og "master w/slave".

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Høres ut som om noe krasjer hvis dette står på en IDE kabel, forsøk å sett cd-rommen til slave (tving den til dette ved hjelp av jumpere) og så setter du harddisken til master. Viktig at de står på riktig posisjon på kabelen, harddisken på enden og cd-rommen på "midten".

Har bare hatt WD disker, heller aldri hatt problem, dog, noen skryter maxtor disker opp i skyene, selv, har jeg hatt 3 stk maxtor disker. De holdt i ett par dager.

Siden jeg ga bort den fjerde og den enda er i bruk i en server, så kan det jo godt hende det er jeg som har vært uheldig med maxtor disker, men, blir vel det samme som med WD disker, enten elsker du, eller så hater du dem.

Største og eneste minuset jeg har med mine WD disker er at de bråker forferdelig mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

PC til gamlingen? Vet du om hovedkortet hans støtter store disker, og hvorvidt du har jumpret den riktig?

Noen av Western sine IDE-disker fungerer bedre dersom du setter jumper på master (single) enn uten jumper i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Må slenge meg på og si at jeg har aldri hatt problem med noen av de 5 WD diskene jeg har nå, men derimot har hatt en Seagate 60 gb doa og en IBM 120 gb som tok kvelden etter 3 måneder... Så i mine øyne er det bare WD som duger, i alle fall sånn jeg har fått erfare. (Har en Maxtor disk som har surret i et halvt år nå og, duger den og da :yes: )

Lenke til kommentar

rart hvordan en type disker kneler hos enkelte mens de er stabile hos andre...

Selv har jeg bare gode erfaringer med seagate og western (om man trekker fra støyet hos western da). Maxtor sine disker derimot har jeg bare hatt faen med....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg synes det er rart at folk henger ut produsenter her på forumet når de ikke får et helt nytt produkt til å virke, og det er åpenbart at det er deres egen manglende kompletanse som gjør at det ikke virker :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...