sablabra Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei. Jeg holder på å lodde i xbox for tiden. Men den loddebolten jeg har nå er urgammel og kan best sammenlignes med en klubbe. Så jeg trenger en liten og presis loddebolt som kan brukes til å lodde små punkter. Den klubba jeg har nå er ganske ubrukelig til små loddepunkter. Jeg så på clas ohlson, og lurte på om noen av de er brukelige. Takker for alle gode svar . Vet ikke om dette er riktig sted å poste på jeg Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet. Temperatur regulering sammt ekstra sett med bolter hadde vært å foretrekke.. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg har den loddestasjonen til 650kr på clas (artikkelnr: 32-7762) hvis man kjøper til noen nye spisser er den veldig bra Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet. Temperatur regulering sammt ekstra sett med bolter hadde vært å foretrekke.. Er vel strengt tatt ikke nødvendig for et så lite arbeid... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet. Det er bare 15w da. Den jeg har brukt er 25w . Men 15 w er passelig eller? Fin pris på den der i hvert fall Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 15w er ideelt for lodding av elektronikk Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg kjøpte en 30watt på claseren til 110 kroner. Funka veldig bra til den prisen Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Skal du lodde i Xbox ville jeg foretrukket en på 15watt! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg kjøpte en 30watt på claseren til 110 kroner.Funka veldig bra til den prisen 30w kan fort bli for varmt hvis man skal lodde småtteri Lenke til kommentar
xcase Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 bruker loddebolten til europris til 69.99kr jeg.. funker fett Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet. hmmm... tror jeg går for den jeg. Den på clas ohlson så fin ut, men synes 650 kr er litt mye. Jeg trenger vel ikke temperaturregulering og alt slikt fancy?? Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet. Temperatur regulering sammt ekstra sett med bolter hadde vært å foretrekke.. Er vel strengt tatt ikke nødvendig for et så lite arbeid... Nå aner jeg ikke hvordan den ser ut eller noe, men inbiller meg det er en relativt liten chip med mange loddepunkter, lodder man feil kan det få dyre konsekvenser. Du bør og investere i en loddesuge(husker ikke hva det heter) Slik at du får rettet opp feil. Har du feil varme ved lodding av mange små punkter på trang plass er det kjekt å ha korrekt temperatur slik at tinn ikke flyter ut, komponenter skades pga at du ikke får brukt stort areal av penn pga plass etc.. Men som sagt har aldri sett en xbox-chip, men innbiller meg at å sitte med en litt for stor og kald loddebolt vil være et mareritt Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Det fulgte jo med tinnsuger i den biltema pakka da... Vet ikke hvor bra den er da... Endret 26. mars 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Dette startsettet inneholder en grei loddebolt med rund spiss... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Denne fra Biltema. Jeg har bladd litt i Velleman katalogen og funnet akkurat den samme, eneste forskjellen er biltemalogoen. Jeg har brukt den i to år nå, den har aldri sviktet meg, meget god loddestasjon til den prisen. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Anbefaler at du kjøper en med regulerbar temperatur. har selv den omtalte clas ohlson modellen og har moddet 4-5 xboxer, flere hovedkort og masse annet med denne. Upåklagelig kvalitet. Har en på pulten på jobb og en hjemme. har tidligere brukt en 30W fra clas ohlson som er for sterk/uberegnelig for finelektronikk, og før det en dyr jævel drevet med gass som var totalt ubrukelig på elektronikk (varmeutviklingen skadet ting i umiddelbar nærhet til loddepunktet) DrE Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Husk du betaler for kvalitet kjøpe ordentlig en gang er noe man skjelden angrer på. Men Kjøp for all del en med temperatur regulering Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 er en slik jeg har å jeg er kjempefornøyd med den men siden den er en smule dyr så kan jeg anbefale denne den er helt lik bare den har ikke digital tempratur regulering eller tempføler Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Hmmm... tror kanskje jeg kjøper den her jeg da: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=80770 Må bare få kommet meg til byen en dag for å kjøpe den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå