Gå til innhold

Trenger ny loddebolt - Hvilken skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å lodde i xbox for tiden. Men den loddebolten jeg har nå er urgammel og kan best sammenlignes med en klubbe. Så jeg trenger en liten og presis loddebolt som kan brukes til å lodde små punkter. Den klubba jeg har nå er ganske ubrukelig til små loddepunkter. Jeg så på clas ohlson, og lurte på om noen av de er brukelige. Takker for alle gode svar :w00t: . Vet ikke om dette er riktig sted å poste på jeg :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne brukte jeg til min modding. Billig og topp kvalitet.

Temperatur regulering sammt ekstra sett med bolter hadde vært å foretrekke..

Er vel strengt tatt ikke nødvendig for et så lite arbeid...

Nå aner jeg ikke hvordan den ser ut eller noe, men inbiller meg det er en relativt liten chip med mange loddepunkter, lodder man feil kan det få dyre konsekvenser. Du bør og investere i en loddesuge(husker ikke hva det heter) Slik at du får rettet opp feil. Har du feil varme ved lodding av mange små punkter på trang plass er det kjekt å ha korrekt temperatur slik at tinn ikke flyter ut, komponenter skades pga at du ikke får brukt stort areal av penn pga plass etc..

Men som sagt har aldri sett en xbox-chip, men innbiller meg at å sitte med en litt for stor og kald loddebolt vil være et mareritt

Lenke til kommentar

Anbefaler at du kjøper en med regulerbar temperatur. har selv den omtalte clas ohlson modellen og har moddet 4-5 xboxer, flere hovedkort og masse annet med denne. Upåklagelig kvalitet. Har en på pulten på jobb og en hjemme.

har tidligere brukt en 30W fra clas ohlson som er for sterk/uberegnelig for finelektronikk, og før det en dyr jævel drevet med gass som var totalt ubrukelig på elektronikk (varmeutviklingen skadet ting i umiddelbar nærhet til loddepunktet)

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...