Smooth Ceiling Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Chipset viften på mitt Abit IS7 hovedkort er mer eller mindre føyka. Den lyder som om noen står og ruser en mopedmotor som ber om å bli avlivet. Jeg lurer da på om jeg kan bruke f.eks. denne, fra Netshop. Jeg går ut fra at jeg må kjøpe kjølepasta i tillegg (skulle bare mangle, med en så lav pris). Hovedkortet sitter i et støydempet kabinett, som altså utvikler mer varme enn et som ikke har slike dempematter, men systemet er ikke overklokket noen steder. P4 2.8, 1GB DDR, 1x 80GB HD, Enermax PSU med 350W, 2 vifter og manuelt justerbar viftehastighet. Ville vært takknemlig for forslag. Om jeg må ha noe med vifte, må den være stillegående og av god kvalitet. Lenke til kommentar
Abits Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Bruker den selv, samt at jeg brukte kjølepastaen som fulgte med Zalman, hovekortet er i følge everest på 34c nå. men en kan ikke bruke festene som følger med siden det ikke er skruehull i kortet, brukte dog feste som var i orginal kjøleren, hadde samme problemer som deg, da vifta begynte å bråke. Endret 23. mars 2005 av Abits Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Den kjøleribben er sikkert helt greit den, skal du ha topp lydløs kjøling går du for denne: Swiftech chipsetkjøler, m/vifte Lenke til kommentar
Abits Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Glemte å si at jeg også har støydemping, forøvrig har jeg en Thermalright XP-120 som også vil kjøle Chipset kjøleren også. Endret 24. mars 2005 av Abits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå